" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Fase 2 de 2
Retorn 22/05/2023 - 22/07/2023
Fases del procés

Funció de l'orientador

23/12/2022 17:02  
  • Fitxar una ratio d'orientadors per centre en funció del nombre d'alumnes al centre, sense que la directiva ho pugui negociar.
  • L'orientador no pot dedicar mitjà jornada a la docència, ha de fer codocència amb el professorat especialista. Dedicar tota la jornada (18h) a l'atenció individualitzada, suport professorat i tutors, atenció a famílies i coordinació amb agents externs; i codocència.
  • Tenir un despatx de referència al centre.

Referència: II-PROP-2022-12-86417
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86417/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86417/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Estic d'acord amb el que diu la Maite pel que fa a ràtio d'orientadors/es per centre, però tenint en compte també aspectes de diversitat de l'alumnat (cultural, NESEs).
Penso igualment que ha de tenir un despatx de referència al centre i que s'ha de dedicar a les tasques que comenta la companya.
Aniria bé que tant equips directius com professorat tinguin clares les funcions dels orientadors/es i fossin més conscients dels beneficis de tenir aquests professionals al centre; incorporar orientadors/es a estudis postobligatoris, centres de formació d'adults i ensenyaments de règim especial ajudaria a reconduir alumnes quan fracassen i/o no encaixen en aquests tipus d'estudis; endemés, disposar de més vetlladors/es en els centres és fonamental per atendre millor a l'alumnat.
Cal millorar els recursos de tota la xarxa (salut sobretot) i em plantejo aspectes ètics-legals (una família pot negar-se a que el fill/a sigui avaluat i/o segueixi una intervenció per temes de salut mental; què fem?).

Jo afegiria la qüestió de disposar de les eines i entorn necessàries per poder realitzar correctament una avaluació psicopedagògica i de formació contínua específica en aquest àmbit

En la meva opinió l'orientador/a no es pot limitar a fer codocència. Hem de ser referents i per poder assessorar al professorat sobre estratègies i metodologies, hem de poder viure de primera mà la gestió d'aula, especialment de grups "complicats".

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...