Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

(Sessió de proximitat 4263658) Diferents propostes

Avatar: Suport a la dinamització Suport a la dinamització

AUTORIA: l'Institut Ramon Muntaner, la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana i la Federació d'Ateneus de Catalunya amb representants del Centre d'Estudis d'Hospitalet de l'Infant i el Centre d'Estudis de la Vall de Vandellòs

CONTINGUT:

Que dins l'escola: extraescolars, menjadors, activitats proposades dins l'escola siguin en català.

o   Dinamització d'espais de lleure en català

o   Treballar l'ús oral de la llengua: en zones castellanoparlants treballar l'empatia

o  A secundària hi ha molta més dificultat per treballar l'ús oral de la llengua. A secundària no hi ha hagut normalització lingüística

o  Falten filòlegs, a les aules d'acollida n'hi hauria d'haver

o    Més promoció de la filologia

o   El professorat en general ha d'estar més conscienciat en l'ús del català dins l'aula i mantenir l'ús de la llengua en contextos desfavorables

o  Afavorir la incorporació d'activitat que indirectament fomenti l'ús del català

o    Canviar les resolucions a nivell educatiu. Un alumne no hauria de poder aprovar l'ESO si no té el català i el castellà aprovats.

o   Homologació: quan un alumne acaba ESO no hauria de tenir B-2

o    Per tenir els diferents nivells caldria que haguessin superat els exàmens dels diferents nivells.

o   Valoració del català escrit. Si ha faltes d?ortografia en assignatures que no ´son el català que es puguin descomptar punts.

o    Més foment de la lectura

o    S'ha d'incentivar molt més l'ús oral de la llengua

Àmbit Universitari

o   Deixar clar que la llengua vehicular preferent és el català

o   Establir sistemes de suport a les persones que s'incorporen a la Universitat i que no tenen coneixements

o  Acompanyament a les persones que arriben a través de programes d'apadrinament

o  Incentivar el voluntariat lingüístic dins de la Universitat i que això tingui repercussió en la seva carrera acadèmica.

o Des de l'administració valorar positivament la recerca en català. millor posicionades en els sistemes d'avaluació

Aprenentatge d'adults

o  Vincular-se amb entitats associatives de l'entorn per realitzar pràctiques de llengua i cultura

o  Més formadors

o   Major introducció en el context cultural de la comunitat d'acollida


Comment

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share