" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del procés

Impulsar competicions esportives de videojocs a Catalunya i donar suport institucional a les ja existents

21/06/2022 15:40  

Impulsar competicions d’esports electrònics populars en català a nivell territorial i nacional. Promoure la formació d’equips a nivell escolar, municipal i comarcal per posar en valor el sentiment de pertinença, la proximitat i la qualitat competitiva com a fet diferencial. Per aconseguir que les competicions siguin exitoses cal que s’incloguin els videojocs més populars (Fornite, League of Legends, Valorant...), una dinàmica de joc i espectacle atractiva que s’assimili a les competicions professionals i, especialment, que l’acompanyin comentaristes amb experiència i un ús correcte de la llengua catalana. En quant a les competicions ja existents, caldria donar suport a comunitats d’esports catalanes com Gamesports Lleida, replicar el model arreu del territori, oferir més formació als comentaristes, incentivar espais de trobada presencials i donar més visibilitat a les competicions. L’objectiu final és aconseguir que les competicions d’esports electrònics en català aconsegueixin més referencialitat i popularitat.


Trobades relacionades:

Sessió deliberativa. Eix 6. Món digital i tecnologies de la llengua i món digital (En línia)
07 Juny 2022
17:00 - 19:00
Aquesta sessió forma part del procés participatiu del Pacte Nacional per la Llengua. Es farà en línia i cal inscripció prèvia (places limitades a 50). L’objectiu de la sessió serà deliberar conjuntament sobre la situació de la llengua catalana en l’eix objecte de debat i consensuar propostes per millorar-la entre tots els participants. Per preparar la sessió trobareu informació a la pàgina Situació de la llengua, especialment en l’informe Un marc sociolingüístic igualitari per a la llengua catalana i al resum tèmatic Món digital i tecnologies de la llengua.
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2022-06-84226
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/84226/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/84226/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Detalls del comentari

Estàs veient un sol comentari

Mostra tots els comentaris

Yes, e-sports have initially been accepted, but some schools https://suikagame2.io are still a bit hesitant about them, organizing more competitions to help people understand better.

Carregant els comentaris ...