Information about the cookies used on the website
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Phase 3 of 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Process phases

Changes at "Més reforç de català per a nens i nenes"

Title

  • +{"ca"=>"Més reforç de català per a nens i nenes"}
  • +{"ca"=>"Més reforç de català per a nens i nenes"}
Deletions
Additions
  • +{"ca"=>"Més reforç de català per a nens i nenes"}
Deletions
Additions
  • +{"ca"=>"Més reforç de català per a nens i nenes"}

Body

  • +["

    Podem pensar que en les aules d'acollida dels centres educatius ja n'hi ha prou perquè els nens i nenes aprenguin el català, però en la majoria dels casos no n'hi ha prou. Molts alumnes arriben a 3r o 4t d'ESO i només faran dos anys d'aprenentatge del català, amb la qual cosa sortiran del sistema educatiu sense un nivell mínim de català.

    Calen més mitjans per aconseguir que puguin sortir amb un bon nivell de català.

    • Calen més hores per atendre l'alumnat que arriba de contextos molt llunyans (Pakistan, India, Xina, Filipines,...) i que no enten res a les classes normals. Els instituts haurien de tenir recursos i personal suficient per poder tenir els alumnes durants uns mesos en immersió total, només fent català fins que el dominin mínimament com per poder aprofitar les classes normals.
    • Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.
    • Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.
    "]
  • +["<p>Podem pensar que en les aules d'acollida dels centres educatius ja n'hi ha prou perquè els nens i nenes aprenguin el català, però en la majoria dels casos no n'hi ha prou. Molts alumnes arriben a 3r o 4t d'ESO i només faran dos anys d'aprenentatge del català, amb la qual cosa sortiran del sistema educatiu sense un nivell mínim de català.</p><p>Calen més mitjans per aconseguir que puguin sortir amb un bon nivell de català.</p><ul><li>Calen més hores per atendre l'alumnat que arriba de contextos molt llunyans (Pakistan, India, Xina, Filipines,...) i que no enten res a les classes normals. Els instituts haurien de tenir recursos i personal suficient per poder tenir els alumnes durants uns mesos en immersió total, només fent català fins que el dominin mínimament com per poder aprofitar les classes normals.</li><li>Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.</li><li>Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.</li></ul>"]
Deletions
  • Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.
  • Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.
"]
Additions
  • +["

    Podem pensar que en les aules d'acollida dels centres educatius ja n'hi ha prou perquè els nens i nenes aprenguin el català, però en la majoria dels casos no n'hi ha prou. Molts alumnes arriben a 3r o 4t d'ESO i només faran dos anys d'aprenentatge del català, amb la qual cosa sortiran del sistema educatiu sense un nivell mínim de català.

    Calen més mitjans per aconseguir que puguin sortir amb un bon nivell de català.

    • Calen més hores per atendre l'alumnat que arriba de contextos molt llunyans (Pakistan, India, Xina, Filipines,...) i que no enten res a les classes normals. Els instituts haurien de tenir recursos i personal suficient per poder tenir els alumnes durants uns mesos en immersió total, només fent català fins que el dominin mínimament com per poder aprofitar les classes normals.
    • Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.
    • Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.
    "]
Deletions
Additions
  • +["<p>Podem pensar que en les aules d'acollida dels centres educatius ja n'hi ha prou perquè els nens i nenes aprenguin el català, però en la majoria dels casos no n'hi ha prou. Molts alumnes arriben a 3r o 4t d'ESO i només faran dos anys d'aprenentatge del català, amb la qual cosa sortiran del sistema educatiu sense un nivell mínim de català.</p><p>Calen més mitjans per aconseguir que puguin sortir amb un bon nivell de català.</p><ul><li>Calen més hores per atendre l'alumnat que arriba de contextos molt llunyans (Pakistan, India, Xina, Filipines,...) i que no enten res a les classes normals. Els instituts haurien de tenir recursos i personal suficient per poder tenir els alumnes durants uns mesos en immersió total, només fent català fins que el dominin mínimament com per poder aprofitar les classes normals.</li><li>Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.</li><li>Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.</li></ul>"]
Version number 1 out of 1 Show all versions Go back to proposal
Version author
Avatar: Jordi Jordi
Version created at 30/06/2022 21:10

You need to enable all cookies in order to see this content.

Change cookie settings