Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu
Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social
Més reforç de català per a nens i nenes
Podem pensar que en les aules d'acollida dels centres educatius ja n'hi ha prou perquè els nens i nenes aprenguin el català, però en la majoria dels casos no n'hi ha prou. Molts alumnes arriben a 3r o 4t d'ESO i només faran dos anys d'aprenentatge del català, amb la qual cosa sortiran del sistema educatiu sense un nivell mínim de català.
Calen més mitjans per aconseguir que puguin sortir amb un bon nivell de català.
- Calen més hores per atendre l'alumnat que arriba de contextos molt llunyans (Pakistan, India, Xina, Filipines,...) i que no enten res a les classes normals. Els instituts haurien de tenir recursos i personal suficient per poder tenir els alumnes durants uns mesos en immersió total, només fent català fins que el dominin mínimament com per poder aprofitar les classes normals.
- Cal que en els períodes de vacances, sobretot l'estival que són moltes setmanes, hi hagi recursos per poder fer classes de català per aconseguir el que no s'ha acabat d'aconseguir durant el curs.
- Caldria que aquests nens i nenes, quan surten de 4t d'ESO puguin fer cursos intensius de català per acabar de dominar l'idioma. Sobretot per a nois i noies que han arribat a 3r i 4t d'ESO als centres educatius i tenen un nivell molt baix de català. Ja no estudiaran a l'ESO després dels 16 anys, però encara no són adults. Potser mentre no troben feina, poden concentrar-se en el català i sortir endavant amb la inclusió que possibilita l'idioma.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
0 comentaris
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...