Vés al contingut principal
Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web

Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.

Crear n pla d'acollida adaptat a l'entorn, l'usuari i el tipus de personal vetllant pel respecte als drets lingüístics dels pacients

Revisar els protocols d’acollida del nou personal per garantir que el català és la llengua d’atenció preferent cap als usuaris. En el marc d’un ampli acord consensuat entre la comunitat sanitària, actualitzar el pla d’acollida per MIR i noves incorporacions creant itineraris de formació ben dissenyats. Així doncs, es fixarien objectius, accions i terminis en funció de les necessitats dels professionals, l’entorn on treballen i el tipus de funcions que desenvolupen.

Els professionals no catalanoparlants haurien d’estar informats prèviament a la contractació del protocol d’usos lingüístics que s’aplica. Un cop estiguessin treballant, haurien de formar-se durant un temps prèviament establert fins a tenir un domini de la llengua adequat per poder atendre en català amb plena normalitat. En aquest sentit, es podrien realitzar cursos de català escrit i oral amb llenguatge especialitzat acompanyat amb simulacions pràctiques de la interacció amb l’usuari.

En paral·lel, s’hauria de sensibilitzar a tot el personal que sap el català però no l’utilitza sobre els drets lingüístics dels pacients, els protocols d’usos lingüístics i el prestigi professional que suposa emparar el català normalment. 


Comentari