" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del procés

Canvis a "(Sessió de Proximitat: 4406766) Propostes per a l'ensenyament de català a persones adultes"

Mode de vista de comparació:

Títol

  • +{"ca"=>"(Sessió de Proximitat: 4406766) Propostes per a l'ensenyament de català a persones adultes"}
  • +{"ca"=>"(Sessió de Proximitat: 4406766) Propostes per a l'ensenyament de català a persones adultes"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"(Sessió de Proximitat: 4406766) Propostes per a l'ensenyament de català a persones adultes"}
Esborrats
Addicions
  • +{"ca"=>"(Sessió de Proximitat: 4406766) Propostes per a l'ensenyament de català a persones adultes"}

Cos

  • +["

    Autoria: SERCLE

    Contingut:

    1) Dotar els centres de formació d'adults de més recursos i fer més difusió dels seus cursos de llengua catalana.

    2) Proporcionar formació didàctica actualitzada als docents de llengua catalana dels centres de formació d'adults, entre d'altres coses per dissenyar materials didàctics ajustats a les metodologies d'ensenyament vigents.

    3) Planificar actuacions d'ús de la llengua fora de l'aula per tal que l'alumnat pugui tenir accés a espais d'ús del català, necessaris per a l'adopció de la llengua.

    4) Incentivar la continuïtat de l'estudi de la llengua cap als nivells més alts de competència amb mesures per a la fidelització de l'alumnat (vegeu també el punt següent).

    5) Treballar més conjuntament amb els centres de formació de persones adultes per tal d'establir un pla per a l'alfabetització en català. Aquest treball coordinat podria incloure, com a mínim, els centres de formació d'adults, les EOI, el CPNL i serveis lingüístics de les universitats catalanes que formen part de la Comissió Interuniversitària de Formació i Acreditació Lingüístiques de Catalunya (CIFALC).

    6) Augmentar l'oferta de cursos del nivell Inicial.

    7) Millorar el sistema d'assignació d'alumnes als cursos d'A2.

    8) Estudiar opcions perquè hi hagi una oferta d'Inicial 1, 2 (o, fins i tot, 3).

    9) Enfortir els lligams entre la recerca en ensenyament-aprenentatge de la llengua catalana com a llengua addicional i les pràctiques a les aules entre el personal del CPNL i dels altres centres de titularitat pública que ofereixen cursos dels mateixos nivells.

    10) Facilitar la col·laboració entre el CPNL i els grups de recerca de Catalunya que investiguen l'adquisició-aprenentatge de la llengua catalana en l'àmbit d'aprenents adults.

    11) Dissenyar una unitat de recerca en didàctica de la llengua catalana dins del CPNL, que coordini la recerca al CPNL.

    12) Explorar la possibilitat de dissenyar o implementar tecnologies d'ensenyament-aprenentatge de llengües que motivin l'alumnat de nivells inicials a continuar amb l'aprenentatge del català.

    13) Formar el professorat del CPNL en el disseny d'eines interactives en línia per a l'ensenyament de llengües.

    "]
  • +["<p>Autoria: SERCLE</p><p>Contingut:</p><p>1)&nbsp;Dotar els centres de formació d'adults de més recursos i fer més difusió dels seus cursos de llengua catalana.</p><p>2)&nbsp;Proporcionar formació didàctica actualitzada als docents de llengua catalana dels centres de formació d'adults, entre d'altres coses per dissenyar materials didàctics ajustats a les metodologies d'ensenyament vigents.</p><p>3)&nbsp;Planificar actuacions d'ús de la llengua fora de l'aula per tal que l'alumnat pugui tenir accés a espais d'ús del català, necessaris per a l'adopció de la llengua.</p><p>4)&nbsp;Incentivar la continuïtat de l'estudi de la llengua cap als nivells més alts de competència amb mesures per a la fidelització de l'alumnat (vegeu també el punt següent).</p><p>5)&nbsp;Treballar més conjuntament amb els centres de formació de persones adultes per tal d'establir un pla per a l'alfabetització en català. Aquest treball coordinat podria incloure, com a mínim, els centres de formació d'adults, les EOI, el CPNL i serveis lingüístics de les universitats catalanes que formen part de la Comissió Interuniversitària de Formació i Acreditació Lingüístiques de Catalunya (CIFALC).</p><p>6)&nbsp;Augmentar l'oferta de cursos del nivell Inicial.</p><p>7)&nbsp;Millorar el sistema d'assignació d'alumnes als cursos d'A2.</p><p>8)&nbsp;Estudiar opcions perquè hi hagi una oferta d'Inicial 1, 2 (o, fins i tot, 3).</p><p>9)&nbsp;Enfortir els lligams entre la recerca en ensenyament-aprenentatge de la llengua catalana com a llengua addicional i les pràctiques a les aules entre el personal del CPNL i dels altres centres de titularitat pública que ofereixen cursos dels mateixos nivells.</p><p>10)&nbsp;Facilitar la col·laboració entre el CPNL i els grups de recerca de Catalunya que investiguen l'adquisició-aprenentatge de la llengua catalana en l'àmbit d'aprenents adults.</p><p>11)&nbsp;Dissenyar una unitat de recerca en didàctica de la llengua catalana dins del CPNL, que coordini la recerca al CPNL.</p><p>12)&nbsp;Explorar la possibilitat de dissenyar o implementar tecnologies d'ensenyament-aprenentatge de llengües que motivin l'alumnat de nivells inicials a continuar amb l'aprenentatge del català.</p><p>13)&nbsp;Formar el professorat del CPNL en el disseny d'eines interactives en línia per a l'ensenyament de llengües.</p>"]
Esborrats
Addicions
  • +["

    Autoria: SERCLE

    Contingut:

    1) Dotar els centres de formació d'adults de més recursos i fer més difusió dels seus cursos de llengua catalana.

    2) Proporcionar formació didàctica actualitzada als docents de llengua catalana dels centres de formació d'adults, entre d'altres coses per dissenyar materials didàctics ajustats a les metodologies d'ensenyament vigents.

    3) Planificar actuacions d'ús de la llengua fora de l'aula per tal que l'alumnat pugui tenir accés a espais d'ús del català, necessaris per a l'adopció de la llengua.

    4) Incentivar la continuïtat de l'estudi de la llengua cap als nivells més alts de competència amb mesures per a la fidelització de l'alumnat (vegeu també el punt següent).

    5) Treballar més conjuntament amb els centres de formació de persones adultes per tal d'establir un pla per a l'alfabetització en català. Aquest treball coordinat podria incloure, com a mínim, els centres de formació d'adults, les EOI, el CPNL i serveis lingüístics de les universitats catalanes que formen part de la Comissió Interuniversitària de Formació i Acreditació Lingüístiques de Catalunya (CIFALC).

    6) Augmentar l'oferta de cursos del nivell Inicial.

    7) Millorar el sistema d'assignació d'alumnes als cursos d'A2.

    8) Estudiar opcions perquè hi hagi una oferta d'Inicial 1, 2 (o, fins i tot, 3).

    9) Enfortir els lligams entre la recerca en ensenyament-aprenentatge de la llengua catalana com a llengua addicional i les pràctiques a les aules entre el personal del CPNL i dels altres centres de titularitat pública que ofereixen cursos dels mateixos nivells.

    10) Facilitar la col·laboració entre el CPNL i els grups de recerca de Catalunya que investiguen l'adquisició-aprenentatge de la llengua catalana en l'àmbit d'aprenents adults.

    11) Dissenyar una unitat de recerca en didàctica de la llengua catalana dins del CPNL, que coordini la recerca al CPNL.

    12) Explorar la possibilitat de dissenyar o implementar tecnologies d'ensenyament-aprenentatge de llengües que motivin l'alumnat de nivells inicials a continuar amb l'aprenentatge del català.

    13) Formar el professorat del CPNL en el disseny d'eines interactives en línia per a l'ensenyament de llengües.

    "]
Esborrats
Addicions
  • +["<p>Autoria: SERCLE</p><p>Contingut:</p><p>1)&nbsp;Dotar els centres de formació d'adults de més recursos i fer més difusió dels seus cursos de llengua catalana.</p><p>2)&nbsp;Proporcionar formació didàctica actualitzada als docents de llengua catalana dels centres de formació d'adults, entre d'altres coses per dissenyar materials didàctics ajustats a les metodologies d'ensenyament vigents.</p><p>3)&nbsp;Planificar actuacions d'ús de la llengua fora de l'aula per tal que l'alumnat pugui tenir accés a espais d'ús del català, necessaris per a l'adopció de la llengua.</p><p>4)&nbsp;Incentivar la continuïtat de l'estudi de la llengua cap als nivells més alts de competència amb mesures per a la fidelització de l'alumnat (vegeu també el punt següent).</p><p>5)&nbsp;Treballar més conjuntament amb els centres de formació de persones adultes per tal d'establir un pla per a l'alfabetització en català. Aquest treball coordinat podria incloure, com a mínim, els centres de formació d'adults, les EOI, el CPNL i serveis lingüístics de les universitats catalanes que formen part de la Comissió Interuniversitària de Formació i Acreditació Lingüístiques de Catalunya (CIFALC).</p><p>6)&nbsp;Augmentar l'oferta de cursos del nivell Inicial.</p><p>7)&nbsp;Millorar el sistema d'assignació d'alumnes als cursos d'A2.</p><p>8)&nbsp;Estudiar opcions perquè hi hagi una oferta d'Inicial 1, 2 (o, fins i tot, 3).</p><p>9)&nbsp;Enfortir els lligams entre la recerca en ensenyament-aprenentatge de la llengua catalana com a llengua addicional i les pràctiques a les aules entre el personal del CPNL i dels altres centres de titularitat pública que ofereixen cursos dels mateixos nivells.</p><p>10)&nbsp;Facilitar la col·laboració entre el CPNL i els grups de recerca de Catalunya que investiguen l'adquisició-aprenentatge de la llengua catalana en l'àmbit d'aprenents adults.</p><p>11)&nbsp;Dissenyar una unitat de recerca en didàctica de la llengua catalana dins del CPNL, que coordini la recerca al CPNL.</p><p>12)&nbsp;Explorar la possibilitat de dissenyar o implementar tecnologies d'ensenyament-aprenentatge de llengües que motivin l'alumnat de nivells inicials a continuar amb l'aprenentatge del català.</p><p>13)&nbsp;Formar el professorat del CPNL en el disseny d'eines interactives en línia per a l'ensenyament de llengües.</p>"]
Autoria de la versió
Avatar: Suport a la dinamització Suport a la dinamització
Versió creada el 29/07/2022 14:01