Information about the cookies used on the website
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Phase 3 of 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Process phases

Changes at "Proposta de la Coordinadora d'estudis Universitaris de Filologia Catalana"

Title

  • +{"ca"=>"Proposta de la Coordinadora d'estudis Universitaris de Filologia Catalana"}
  • +{"ca"=>"Proposta de la Coordinadora d'estudis Universitaris de Filologia Catalana"}
Deletions
Additions
  • +{"ca"=>"Proposta de la Coordinadora d'estudis Universitaris de Filologia Catalana"}
Deletions
Additions
  • +{"ca"=>"Proposta de la Coordinadora d'estudis Universitaris de Filologia Catalana"}

Body

  • +["

    Un repte molt important actualment per a la llengua catalana és aconseguir una millor qualitat en la docència del català que es porta a terme en els centres públics de secundària. Per diverses circumstàncies, en els darrers anys han entrat en el sistema un gran nombre de professors de català sense cap filtre que garanteixi una competència mínima en la matèria que han d'ensenyar. Molts dels professors que s'han incorporat -i se segueixen incorporant- a la docència de llengua catalana no provenen dels graus de filologia catalana, i el sistema (el departament d'educació de la Generalitat de Catalunya) no ha volgut establir mecanismes efectius de verificació dels coneixements d'aquests professors, cosa que està derivant en una davallada de l'exigència, una banalització de la matèria i una incapacitat, cada vegada més estesa, per respondre adequadament als reptes que planteja l'atenció d'alumnat que no és catalanoparlant habitual. Creiem que la situació és ja una emergència nacional, i que es pot resoldre, si hi ha voluntat política, amb unes poques mesures concretes descrites en el document adjunt.


    "]
  • +["<p>Un repte molt important actualment per a la llengua catalana és aconseguir una millor qualitat en la docència del català que es porta a terme en els centres públics de secundària. Per diverses circumstàncies, en els darrers anys han entrat en el sistema un gran nombre de professors de català sense cap filtre que garanteixi una competència mínima en la matèria que han d'ensenyar. Molts dels professors que s'han incorporat -i se segueixen incorporant- a la docència de llengua catalana no provenen dels graus de filologia catalana, i el sistema (el departament d'educació de la Generalitat de Catalunya) no ha volgut establir mecanismes efectius de verificació dels coneixements d'aquests professors, cosa que està derivant en una davallada de l'exigència, una banalització de la matèria i una incapacitat, cada vegada més estesa, per respondre adequadament als reptes que planteja l'atenció d'alumnat que no és catalanoparlant habitual. Creiem que la situació és ja una emergència nacional, i que es pot resoldre, si hi ha voluntat política, amb unes poques mesures concretes descrites en el document adjunt.</p><p><br></p>"]
Deletions
Additions
  • +["

    Un repte molt important actualment per a la llengua catalana és aconseguir una millor qualitat en la docència del català que es porta a terme en els centres públics de secundària. Per diverses circumstàncies, en els darrers anys han entrat en el sistema un gran nombre de professors de català sense cap filtre que garanteixi una competència mínima en la matèria que han d'ensenyar. Molts dels professors que s'han incorporat -i se segueixen incorporant- a la docència de llengua catalana no provenen dels graus de filologia catalana, i el sistema (el departament d'educació de la Generalitat de Catalunya) no ha volgut establir mecanismes efectius de verificació dels coneixements d'aquests professors, cosa que està derivant en una davallada de l'exigència, una banalització de la matèria i una incapacitat, cada vegada més estesa, per respondre adequadament als reptes que planteja l'atenció d'alumnat que no és catalanoparlant habitual. Creiem que la situació és ja una emergència nacional, i que es pot resoldre, si hi ha voluntat política, amb unes poques mesures concretes descrites en el document adjunt.


    "]
Deletions
Additions
  • +["<p>Un repte molt important actualment per a la llengua catalana és aconseguir una millor qualitat en la docència del català que es porta a terme en els centres públics de secundària. Per diverses circumstàncies, en els darrers anys han entrat en el sistema un gran nombre de professors de català sense cap filtre que garanteixi una competència mínima en la matèria que han d'ensenyar. Molts dels professors que s'han incorporat -i se segueixen incorporant- a la docència de llengua catalana no provenen dels graus de filologia catalana, i el sistema (el departament d'educació de la Generalitat de Catalunya) no ha volgut establir mecanismes efectius de verificació dels coneixements d'aquests professors, cosa que està derivant en una davallada de l'exigència, una banalització de la matèria i una incapacitat, cada vegada més estesa, per respondre adequadament als reptes que planteja l'atenció d'alumnat que no és catalanoparlant habitual. Creiem que la situació és ja una emergència nacional, i que es pot resoldre, si hi ha voluntat política, amb unes poques mesures concretes descrites en el document adjunt.</p><p><br></p>"]
Version number 1 out of 1 Show all versions Go back to proposal
Version author
Avatar: Suport a la dinamització Suport a la dinamització
Version created at 06/09/2022 16:07

You need to enable all cookies in order to see this content.

Change cookie settings