Proposta de la Coordinadora d'estudis Universitaris de Filologia Catalana
Un repte molt important actualment per a la llengua catalana és aconseguir una millor qualitat en la docència del català que es porta a terme en els centres públics de secundària. Per diverses circumstàncies, en els darrers anys han entrat en el sistema un gran nombre de professors de català sense cap filtre que garanteixi una competència mínima en la matèria que han d'ensenyar. Molts dels professors que s'han incorporat -i se segueixen incorporant- a la docència de llengua catalana no provenen dels graus de filologia catalana, i el sistema (el departament d'educació de la Generalitat de Catalunya) no ha volgut establir mecanismes efectius de verificació dels coneixements d'aquests professors, cosa que està derivant en una davallada de l'exigència, una banalització de la matèria i una incapacitat, cada vegada més estesa, per respondre adequadament als reptes que planteja l'atenció d'alumnat que no és catalanoparlant habitual. Creiem que la situació és ja una emergència nacional, i que es pot resoldre, si hi ha voluntat política, amb unes poques mesures concretes descrites en el document adjunt.
Compartir