" class="part-icon-bars">

Procés participatiu per a l'elaboració del IV Pla Integral del Poble Gitano

Procés participatiu per a l'elaboració del IV Pla Integral del Poble Gitano

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del procés

Educació

28/04/2017 02:00  
En primer lloc volem deixar clar el nostre posicionament com a entitat respecte als problemes educatius del poble gitano: Quan trobem que sistemàticament els gitanos i gitanes fracassen en el sistema educatiu, hem de buscar les causes, i les tres possibles causes són que els gitanos no siguem suficientment intel·ligents, que els professors no siguin professionals, o que el sistema educatiu sigui deficient. Com a entitat creiem que el sistema educatiu és el que fracassa en la seva funció d'oferir en igualtat de condicions el nostre dret a l'educació. I no falla exclusivament amb el poble gitano, investigacions científiques han posat de relleu que com més gran és el poder adquisitiu de les famílies, major és el rendiment acadèmic dels fills. Això vol dir que el sistema educatiu no està sabent donar una resposta equitativa a grups desafavorits socialment. Per això creiem que la solució ha d'estar al replantejament general del sistema educatiu per tal d’oferir una educació de qualitat independentment del teu estatus social o cultura. La primera i principal mesura és acabar amb les escoles on el percentatge d’alumnes gitanos és clarament superior al percentatge de població gitano a una àrea determinada. Com sabem que els governs, ni tan sols d’esquerres, volen acabar amb aquestes situacions per una qüestió econòmica, llavors el que hauríem de fer és introduir mesures intervencionistes dins de les polítiques de matriculació, per tal de fer que l’alumnat gitano quedi repartit de manera equitativa en els centres educatius públics i concertats (que son pagats amb els nostres impostos també), i que l’alumnat no gitano també quedi distribuït de manera equitativa en tots els centres educatius d’una mateixa àrea. D’aquesta manera les escoles seran espais on aprendre a ser un ciutadà i relacionar-se amb tothom, i el professorat de cada centre es trobaria amb les mateixes igualtats i desigualtats socials i educatives, perquè mentre unes escoles avancen molt ràpid (escoles que tenen poc alumnat gitano), altres escoles avancen molt poc a poc (escoles amb alumnat gitano) i les diferències socials i d’expectatives de futur creixen i creixen. Per millorar el rendiment acadèmic d’aquells alumnes que han patit una educació de poca qualitat o no igualitària, el millor és abocar recursos a aquells centres que més necessitats tinguin. Per exemple, quan s’apliquen tècniques com els grups interactius, en els que varis alumnes treballen en equip i amb el suport de voluntaris, els alumnes aprenen més perquè tenen una persona per ajudar-los al costat. Si per cada classe posem més professors, o altres figures que pugu
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2017-04-75236

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/pla-integral-poble-gitano/f/2195/proposals/75236/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/pla-integral-poble-gitano/f/2195/proposals/75236/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...