Consulta pública prèvia a l’elaboració d’un projecte d’ordre per la qual s'aprovin els preus públics de l'Institut Català de la Salut
Definició del futur dels preus públics de l'Institut Català de la Salut
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Normativa
El Departament de Salut impulsa la iniciativa d’un projecte d’ordre per tal d’aprovar els preus públics de l’Institut Català de la Salut.
Objectius de la nova ordre
La iniciativa pretén regular la fixació dels preus públics que aplica l’Institut Català de la Salut per l’assistència sanitària el pagament de la qual s’ha de reclamar als tercers obligats al pagament, amb el doble objectiu de:
· garantir la sostenibilitat econòmica del sistema públic de salut, i
· garantir el rescabalament equitatiu dels costos d’assistència que el sistema públic de salut ofereix a tercers obligats al pagament.
Canvis que proposa la nova ordre
· Incorporar noves prestacions que no estan incloses a l’annex de l’ordre de preus públics vigent i, també, la millora la seva definició per tal d’adequar-les a la realitat assistencial dels nostres centres.
· Actualització de preus, derivada de l’evolució dels costos dels serveis prestats atès que no s’han actualitzat els preus des de l’any 2013.
Davant la situació descrita en l’apartat 1 d’aquesta memòria, les alternatives existents serien:
a) L’opció de “no fer res” o mantenir la situació actual, que comporta:
- Mantenir els imports dels preus públics relatius als serveis que aplica l’Institut Català de la Salut a tercers obligats al pagament.
- No actualitzar l’activitat de les diferents línies assistencials i noves prestacions sanitàries, proves diagnòstiques o tractaments que ofereix l’Institut Català de la Salut.
- Aplicar l’Ordre SLT/42/2012, de 24 de febrer, per la qual es regulen els supòsits i conceptes facturables i s’aproven els preus públics corresponents als serveis que presta l’Institut, actualitzada mitjançant la Resolució SLT/353/2013, de 13 de febrer, sobre la revisió de preus públics corresponents als serveis sanitaris que presta l’Institut Català de la Salut.
b) L’opció proposada, que comporta:
- Actualitzar els imports dels preus públics relatius als serveis que aplica l’Institut Català de la Salut a tercers obligats al pagament.
- Actualitzar l’activitat de les diferents línies assistencials amb la incorporació dels conceptes facturables i els seus corresponents preus públics que no estaven inclosos a l’Ordre SLT/42/2012 i afegir les noves prestacions sanitàries, proves diagnòstiques o tractaments que no estiguin inclosos a la llista de preus de l’Ordre.
L’instrument normatiu que articula aquesta opció és una norma de rang reglamentari (ordre) que substitueixi la norma actual.
c) L’opció alternativa, que comporta:
- Actualitzar els imports dels preus públics relatius als serveis que aplica l’Institut Català de la Salut a tercers obligats al pagament.
- No actualitzar l’activitat de les diferents línies assistencials i noves prestacions sanitàries, proves diagnòstiques o tractaments que ofereix l’Institut Català de la Salut.
- Aplicar l’Ordre SLT/42/2012, de 24 de febrer, per la qual es regulen els supòsits i conceptes facturables i s’aproven els preus públics corresponents als serveis que presta l’Institut Català de la Salut, actualitzada mitjançant la Resolució SLT/353/2013, de 13 de febrer, sobre la revisió de preus públics corresponents als serveis sanitaris que presta l’Institut Català de la Salut.
L’instrument normatiu que articula aquesta opció és una resolució de la persona titular de la Direcció Gerència de l’institut Català de la Salut.
Aquesta solució permetria actualitzar els imports dels serveis actualment previstos a l’Ordre esmentada però no permetria incorporar-ne de nous amb els seus corresponents imports, cosa que no permetria cobrar-los a tercers, i per això s’ha desestimat.
Compartís: