Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Comerç i consum

Avatar: Participant eliminada Participant eliminada
Després d'haver visitat aquests dies la ciutat de Liverpool, m'ha vingut a la ment aquest debat en trobar-me amb aquesta situació: els horaris anglesos estan canviant. Com? estan obrint més hores, fins les 20h! I en diumenge d'11h a 17h. I no només per nadal, tot l'any. No deixo de pensar en el poc problema que per ells representa adaptar-se a aquesta situació. Així que he preguntat: com s'ho fa el personal per treballar tota la setmana? Fàcil, contractant personal de dilluns a divendres i personal per dissabte i diumenges/ festius (anomenats pels consumidors com 'weekenders'). Com afecta al petit comerç de barri aquests nous horaris de les grans superfícies o del centre de la ciutat? No afecta en res, perquè la gent que compra al barri, ho fa els dies de cada dia i no en cap de setmana, quan baixa al centre o es desplaça als centres comercials, per passar el dia (que és quan les botigues de barri també estan tancades). Amb aquestes respostes que em dóna la gent, tan òbvies per ells, que fins i tot et responen estranyats, arribo a la conclusió de que no podem anar contra tendència. No podem negar el tarannà, els costums i la tendència de les persones. No podem anar contra corrent. Quan li comentes a un anglès que s'està plantejant aquest tema, et mira com dient 'esteu bojos?' Des de fa 5 anys enrere que han adaptat aquests horaris, el centre de la ciutat bull de gent, d'activitat, de música i de grans ofertes d'oci, restauració i botigues. Ara baixen al centre perquè tenen hores per gaudir, malgrat el fred i la pluja. Canviar-ho seria destruir gran part del nostre atractiu com a poble, com a país, imatge de turisme, diversió, oportunitat, goig. Personalment, arribo a la conclusió de que no seria bona idea, al menys en aquest àmbit de la nostra vida.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir