" class="part-icon-bars">

Pla territorial parcial del Penedès

#PTPPenedès PTP Penedès

Phase 4 of 5
Fase d'exposició pública de l'Avantprojecte 06/02/2024 - 07/06/2024
Process phases

Logis Penedès. Una logística sostenible

24/11/2020 14:44  
La logística aporta 29.900 M€ (13,9%) al VAB català,crea i manté 128.000 llocs de treball. Cada € invertit pel sector públic, suposa 12€ d'inversió privada. Si enlloc de negar la logística, la fem més eficaç i sostenible? Logis Penedès connectaria la comarca amb les infraestructures que la travessen, promouria sectors propis (vinícola amb 56% d'exportació), donaria serveis que la fan sostenible:subministrament d'energies netes, controls de qualitat, compactació de càrrrega, centres d'innovació..
Endorsements count12

Reference: II-PROP-2020-11-79955
Version number 1 (of 1) see other versions

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/ptppenedes/f/2902/proposals/79955/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/ptppenedes/f/2902/proposals/79955/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0.0%)

No comments with votes found

0 against (0.0%)

No comments with votes found

Comment details

You are seeing a single comment

View all comments

Conversation with TToniTa

Un centre com LOGIS PENEDÈS, en aquest moment suposa un cost molt gran a la Vegueria (econòmic - social i ambiental) que no es recuperaria en molts anys (100 o mes).
La priorització del sistema de rodalies (passatgers i mercaderies) es fonamental, miren el sector vitivinícola, molt dispers dins les comarques Alt i Baix Penedès, no es pot demanar un sistema de carreteres dins aquestes comarques per transportar-hi el vi i cava a un centre (col·lapse territorial total), la xarxa ocuparia tot l'espai disponible i part del sol agrícola actual (inclosa la vinya), per exemple, imaginen un LOGIS en L'Arboç, faria un tap de tal volum que les actuals N340 i AP7 i les línies de ferrocarril quedarien bloquejades pels camions cisterna (amb mes de 15 tones de vi) entrant i sortint del parc logístic, con destí o com origen del transport cap els ports propers o cap la frontera
La dispersió del sector esta evitant aquest col·lapse. Imagineu tot el Cava de Sant Sadurní passant per l'Arboç

Pensava que la dispersió fomentava el sobreús del territori i de les vies de comunicació. El Logis Penedès racionalitza aquest sobreús. Està molt treballat perquè es vol fer bé al web de CIMALSA o al REPUC es troben, entre altres, els estudis de capacitat d'aquestes infraestructures i contradiuen aquesta opinió que parla del col·lapse d'infraestructures (A més de fer les propostes per minvar els efectes negatius).

Loading comments ...