" class="part-icon-bars">

Logis Penedès. Una logística sostenible

24/11/2020 14:44  
La logística aporta 29.900 M€ (13,9%) al VAB català,crea i manté 128.000 llocs de treball. Cada € invertit pel sector públic, suposa 12€ d'inversió privada. Si enlloc de negar la logística, la fem més eficaç i sostenible? Logis Penedès connectaria la comarca amb les infraestructures que la travessen, promouria sectors propis (vinícola amb 56% d'exportació), donaria serveis que la fan sostenible:subministrament d'energies netes, controls de qualitat, compactació de càrrrega, centres d'innovació..
Número d'adhesions12

Referència: II-PROP-2020-11-79955
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/ptppenedes/f/2902/proposals/79955/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/ptppenedes/f/2902/proposals/79955/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Conversa amb ENRIC TICO

Hem de complir la programació i la planificació ja aprovada. Logis Penedès és una peça clau del Pla d'Infraestructures del transport de Catalunya.

Del pla de qui dius què és? De quin any i a quins interessos obeeixen canviar un territori que cerca l'equilibri amb la proposta desequilibrant que ens proposes. Senyor https://www.cimalsa.cat/cms/3/40/enric-tico-nou-president-i-conseller-delegat-de-cimalsa.

Conversa amb Plataforma Defensa del Llentiscle

Logis Penedes es un projecte sense cap ni peus en la ubicacio qie es proposa. Hi ha massa presio residencial, paissatgista, vitivinicola, agraria, enoturisme... si es fa aqui obligara a ampliar mes i infraestructures ja al limit e hipotecara mes el futur. La linea de rodalies no podra absorvir transit trens mercaderies. En 10 anys s'haura de fer variant per comarques central i el Logis perdra sentit al Penedes.

Es parlar molt com a opinió personal però poc sustentada. Ex: "La linea de rodalies no podrà absorvir transit trens mercaderies". Jo vaig fer la consulta a ADIF, i em va respondre per escrit però sense que impliquès cap compromís (lògic), que la línia podria absorbir 17 trens de mercaderies/dia (que era la quantitat màxima que jo li preguntava)

Evidentment tot el que es diu aqui son opinions. Sustentada o no, es tambe una opinio. 17 trens/dia es molt poc en termes de absorvir significativament trafic camions (es necesitarien 100 trens al dia), en qualsevol cas 17 trens de mercaderies pasant de nit fan un soroll i vibracions important... jo crec q per la linea de rodalies sera un desastre. I basar el logis en aixo, un fracas.

17 trens al dia són 20.400 tn de mercaderia al dia. Si un camió porta de mitja 15 tn estem parlant de 1360 camions al dia. Per a mi no seria un fracàs treure'ls de la carretera

En absolut, seria tot un èxit estic d'acord, pero seria un fracas si es a costa de empitjora la vida dels ciutadans que viuen a la vora elinea del tren, i s'hipoteca la resta de sectors tradicionals per ferhi un poligon especulatiu. Tot aixo seria positiu traslladant a comarques centrals que necesiten de les inversions, sense els costos de la mateixa.

I el que es pitjor, que per instalar el 3er rail de la linea de rodalies haguem deixat sense servei de rodalies a tota la poblacio durant 6 mesos es un escandol... hores de retard i d'espera no es contabilitzen a nivell de costos, perque paga la gent de la seva butxaca. Com es pot permetre una cosa aixi?
Aquests impactes no contabilitzen enlloc.

Conversa amb TToniTa

El transit de mercaderies no només abasta al Penedès, la vegueria va mes enllà Anoia i Garraf i el trànsit ve des de el sud (Nord-africà, Almeria, Valencia, Tarragona...) i segueix cap al nord (França, Alemanya, ...).
La millora de rodalies per passatgers exigeix una freqüència de pas i unes velocitats que a dia d'avui no es poden ni somniar. La connexió dels mercats laborals i l'accés a BCN (i Tarragona en menor mesura) exigeixin aquesta millora.
El trànsit de mercaderies de la Vegueria no es pot concentra-hi en un punt aïllat de la mateixa per accedir al mercat exterior (Catalunya, Espanya i Europa en primer lloc i USA i Americà llatina), exigeix una xarxa de connexions múltiples (entrades i sortides) amb destins en els ports i aeroports i cap a la frontera francesa i el interior peninsular

Quan parlem de logística acostumem a barrejar la logistica interna del sistema econòmic, assumible pel territori, i la logustica euro-asiatica per vaixells de 20.000 contenudors que, provinents dels ports xinesos descarreguen als ports de Valencia, Tarragona i Barcelona i que, segons la Generalitat, s'haurien de convertir en més de 100 trens de mercaderies diaris. Tal com està pensada la xarxa ferroviaria (el corredor ferroviari mediterrani brilla per la seva absencia) aquests més de 100 trens diaris passaran pel Penedès, per la linia actual. I tot perquè els qui tenen el poder de coordinar trànsit amb xarxes, miren cap una altra banda. A veure si ens emtenem d'una vegada i no maregem la pwrdiu. Hi ha un negoci logistic global i aquí som els paries qie losem l'alfombra perquè passin de llarg tots aquests bens.
Perquè us empenyeu en regalar-nos feina. Ja ens ho muntarem a la nostra manera. Des de fa 3/4 de segle, tot el que ens imposen des de fora ha estat un gran fracàs.

Conversa amb TToniTa

Un centre com LOGIS PENEDÈS, en aquest moment suposa un cost molt gran a la Vegueria (econòmic - social i ambiental) que no es recuperaria en molts anys (100 o mes).
La priorització del sistema de rodalies (passatgers i mercaderies) es fonamental, miren el sector vitivinícola, molt dispers dins les comarques Alt i Baix Penedès, no es pot demanar un sistema de carreteres dins aquestes comarques per transportar-hi el vi i cava a un centre (col·lapse territorial total), la xarxa ocuparia tot l'espai disponible i part del sol agrícola actual (inclosa la vinya), per exemple, imaginen un LOGIS en L'Arboç, faria un tap de tal volum que les actuals N340 i AP7 i les línies de ferrocarril quedarien bloquejades pels camions cisterna (amb mes de 15 tones de vi) entrant i sortint del parc logístic, con destí o com origen del transport cap els ports propers o cap la frontera
La dispersió del sector esta evitant aquest col·lapse. Imagineu tot el Cava de Sant Sadurní passant per l'Arboç

Pensava que la dispersió fomentava el sobreús del territori i de les vies de comunicació. El Logis Penedès racionalitza aquest sobreús. Està molt treballat perquè es vol fer bé al web de CIMALSA o al REPUC es troben, entre altres, els estudis de capacitat d'aquestes infraestructures i contradiuen aquesta opinió que parla del col·lapse d'infraestructures (A més de fer les propostes per minvar els efectes negatius).

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...