" class="part-icon-bars">

Logis Penedès. Una logística sostenible

24/11/2020 14:44  
La logística aporta 29.900 M€ (13,9%) al VAB català,crea i manté 128.000 llocs de treball. Cada € invertit pel sector públic, suposa 12€ d'inversió privada. Si enlloc de negar la logística, la fem més eficaç i sostenible? Logis Penedès connectaria la comarca amb les infraestructures que la travessen, promouria sectors propis (vinícola amb 56% d'exportació), donaria serveis que la fan sostenible:subministrament d'energies netes, controls de qualitat, compactació de càrrrega, centres d'innovació..
Número d'adhesions12

Referència: II-PROP-2020-11-79955
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/ptppenedes/f/2902/proposals/79955/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/ptppenedes/f/2902/proposals/79955/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Detalls del comentari

Estàs veient un sol comentari

Mostra tots els comentaris

Conversa amb TToniTa

Un centre com LOGIS PENEDÈS, en aquest moment suposa un cost molt gran a la Vegueria (econòmic - social i ambiental) que no es recuperaria en molts anys (100 o mes).
La priorització del sistema de rodalies (passatgers i mercaderies) es fonamental, miren el sector vitivinícola, molt dispers dins les comarques Alt i Baix Penedès, no es pot demanar un sistema de carreteres dins aquestes comarques per transportar-hi el vi i cava a un centre (col·lapse territorial total), la xarxa ocuparia tot l'espai disponible i part del sol agrícola actual (inclosa la vinya), per exemple, imaginen un LOGIS en L'Arboç, faria un tap de tal volum que les actuals N340 i AP7 i les línies de ferrocarril quedarien bloquejades pels camions cisterna (amb mes de 15 tones de vi) entrant i sortint del parc logístic, con destí o com origen del transport cap els ports propers o cap la frontera
La dispersió del sector esta evitant aquest col·lapse. Imagineu tot el Cava de Sant Sadurní passant per l'Arboç

Pensava que la dispersió fomentava el sobreús del territori i de les vies de comunicació. El Logis Penedès racionalitza aquest sobreús. Està molt treballat perquè es vol fer bé al web de CIMALSA o al REPUC es troben, entre altres, els estudis de capacitat d'aquestes infraestructures i contradiuen aquesta opinió que parla del col·lapse d'infraestructures (A més de fer les propostes per minvar els efectes negatius).

Carregant els comentaris ...