Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

609 propostes

Treballar en un marc per al canvi de contrasenyes d’usuaris root
Capacitació mínima homogènia
Respectar el ritme de cada participant
Crear un joc de ball interactiu
Desenvolupar activitats a mida per a col·lectius dels diferents serveis
Obrir una nova línia orientada a la conscienciació de la societat
Engegada dual en pro del programari lliure
Punt Òmnia com a punt de trobada
Itinerari bàsic de formació
Treball conjunt de la comunitat davant els problemes
Destinar un finançament extraordinari per projectes concrets i per talleristes experts en diverses matèries
Fomentar el treball en xarxa territorial
Estudi de la ubicació dels Punts Òmnia
Formacions específiques per a infants
Oferir cursos sobre compra virtual i seguretat
Més diversitat d’eines i obertura del WIFI per a tota la ciutadania
Establir noves relacions amb alguns agents clau
Crear un club de lectura a partir de les TIC
Assegurar oferta variada en horari i contingut
Afavorir una major dedicació de la persona dinamitzadora a tasques de gestió i coordinació en xarxa amb altres entitats i recursos
Dinamitzar la mobilitat i poder acollir a nova població
Fomentar més les eines TIC com recursos per millorar la comunicació entre diferents comunitats
Coneixement del territori
Oferir amb temps el programa de formació a participants
Formacions de qualitat a les persones dinamitzadores per realitzar la transició a Linux
Equilibrar l’oferta i la demanda per a assegurar ordinadors per a tothom que s’inscriu a un curs d’informàtica
Millorar difusió institucional dels Punts Òmnia
Renovació en la manera de formar en noves tecnologies
Oferir formació a les famílies
Ajudar en l’optimització de coneixements tècnics amb fi d’ocupabilitat
Promoure el coneixement de plataformes "legals" per baixar música, videos...
Crear sinergies amb les entitats del territori, trencant les fronteres administratives
Incrementar la participació dels i les usuàries
D'aprenentatge a educació
Treballar des d'una perspectiva inclusiva en termes d'idiomes
Potenciar més el treball en xarxa amb la resta d’entitats del mateix territori
Ofertes de feina del SOC als PO
Programació sota principi de complementarietat dels recursos del territori
Oferir cursos d’ocupabilitat
Càpsula informativa sobre l’app ‘La Meva Salut’
Els cursos podrien tenir una durada de mínim de 2 hores
Més PO als territoris
Incorporar formació sobre nous dispositius/tecnologies (robòtica, intel·ligència artificial, apps...)
Les eines al servei de les idees i propostes dels participants
Més pedagogia dels PO
Organitzar concursos amb el grup d’usuaris i usuàries
Agilitzar burocràcia entre SOC i PO
Establir protocols per a la detecció de necessitats formatives
Canviar dinàmica consumista
Coordinació estratègica
Realitzar videoconferències amb la família
Alfabetització digital lligada a altres formes d’alfabetització
Concebre el programa com una resposta a una necessitat social
Reinventar capacitats amb perspectiva de futur
Augmentar les hores de gestions internes enfocades al treball en xarxa
Més formació a dinamitzadors
Aprofitar els recursos TIC i les xarxes socials per establir comunicacions i xarxes entre els diferents punts Òmnia i altres agents
Fomentar la comunicació i coordinació entre els mateixos Punts Òmnia
Trobades periòdiques entre Punts Òmnia
Oferir cursos d’idiomes
Venir amb una actitud predisposada a aprendre, ajudar i compartir amb altres persones.
Donar a conèixer els Punts Òmnia
Difusió de les hores d’autoconsulta
Fomentar autonomia en l'aprenentatge i generar espais de trobada
Incrementar les hores dedicades de la jornada laboral als Punts Òmnia (jornada a temps compert)
Mantenir els grups en línies formatives
Dotar de més RRHH els Punts Òmnia per oferir acompanyament més individualitzat a la població
Augmentar la difusió dirigida a potencials usuaris/es
Definir de manera conjunta quins programes es desenvolupen
Tallers monogràfics
Estratègia entre Punts Òmnia i entitats territorials
Mapa de les ubicacions dels Punts Òmnia
Més coordinació entre entitats gestores
Oferir eines i tecnologies de difícil accés
Organitzar sortides amb el grup d’usuaris i usuàries
Treballar cooperativament amb les escoles, docents i pares/mares
Crear vincles entre els PO dels diferents CP
Donar valor acreditatiu a les formacions
Atendre les persones que treballen oferint altres horaris.
Compartir materials entre agents
Disposar cartells amb informació dels Punts Òmnia a diversos espais i equipaments
Presència o contacte amb els centres educatius del territori
Prioritzar aprenentatge i acció comunitària
Canviar disposició sales, fomentant treball conjunt
Replantejar els canals d'informació i treballar en xarxa
Visites i xerrades ocupabilitat
DGACC implicació més directe amb els projectes al territori
Diposar d’una línia sobre “Ciutadania digital inclusiva”
Establir espais de coordinació i formalitzar relacions i projectes entre els agents del CP
Dinamitzar les demandes de les persones participants
Ampliar el ventall de programaris i poder fer servir altres que puguin complementar el programari lliure actual
Formacions específiques de català i TIC, noves tecnologies i benestar
Ordinadors per buscar coses d’interès
Document estàndard compartit per a dinamitzadors
Sessió de pel·lícules TIC
Planificar trimestralment el calendari d’activitats per fer-lo compatible amb les trobades
Actualitzar metodologies per a la recerca de feina a les possibilitats digitals actuals
Relacions amb agents del territori
Acords amb entitats privades, però amb reserves
Finestreta única de formacions
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir