Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ara que la Xarxa Òmnia fa 20 anys volem escoltar les propostes de canvi i millora que tots i totes aquelles que us heu vinculat a la xarxa en algun moment ens vulgueu fer arribar.

Per això us proposem 4 eixos on poder fer les vostres aportacions, com a punt de partida del debat.

Eix 1 – Línies de treball del programa Òmnia.

Fins ara, dins dels punts òmnia treballàvem al voltant de 3 línies:

·        Aprenentatge – volem fer referència a millorar les nostres competències i el desenvolupament com a persones

·        Ocupabilitat – com ens posicionem davant el mercat de treball, com podem tenir més possibilitats de trobar una feina

·        Acció comunitària – com participem en el nostre entorn proper, com ens relacionem amb els nostres veïns, com millorem el coneixement del nostre barri o ciutat

Quins altres temes o àmbits de treball podrien formar part del dia a dia dels punts Òmnia?

Eix 2 – Rol dels actors del programa Òmnia

Per facilitar el desenvolupament del programa és necessària la implicació de diferents figures i organitzacions. En aquests anys els i les participants que s’han apropat al punt òmnia més proper a casa seva, els i les dinamitzadores que han organitzat el dia a dia dels punts òmnia, les entitats i administracions locals que han gestionat aquests punts, la Direcció General d’Acció Cívica i comunitària que ha impulsat el programa, i el Departament de Justícia que ha acollit els punts òmnia ubicats en centres penitenciaris, tots ells han donat continuïtat al programa.         

I, a partir d’ara, quina funció han de tenir tots ells? Podem pensar en altres agents que puguin incidir en la Xarxa Òmnia? Hi ha altres entitats i institucions en l’entorn dels punts Òmnia que estaria bé que formessin part de l’ecosistema del programa?

Eix 3 – Metodologia d’intervenció comunitària i treball en xarxa

Un dels elements definitoris del programa Òmnia és la utilització de la metodologia de la intervenció comunitària en el seu funcionament, això implica que els punts òmnia han d’estar oberts a l’entorn del que formen part incidint en aquest des de la perspectiva de la transformació social i la resposta col.lectiva a les necessitats de la gent que hi viu. Tot això tenint en compte la coordinació i col.laboració amb les entitats i serveis públics que es troben al territori.

Com podem aprofundir en aquesta metodologia d’intervenció des dels punts òmnia i el conjunt de la Xarxa Òmnia?

Eix 4 –Afavorir la Inclusió social a través de les TIC

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació han esdevingut l’eina bàsica de treball del programa Òmnia. En aquests 20 anys les TIC han evolucionat molt, en l’inici del programa eren quelcom incipient al que no tothom tenia accés i en l’actualitat formen part del nostre dia a dia. Sense les TIC no podríem demanar hora al metge, comunicar-nos o accedir a ofertes de treball, per posar alguns exemples. El desconeixement de l’ús de les TIC pot provocar que les persones tinguin menys oportunitats i es desconnectin del seu entorn.

Com podem des dels punts Òmnia facilitar la millora de la vida de les persones a través de l’ús de les TIC? 

609 propostes

Més suport a dinamitzadors
Aprendre a fer jocs d’ordinador
Més llibertat de gestió econòmica per a dinamitzadors
Fomentar més les eines TIC com recursos per millorar la comunicació entre diferents comunitats
Incorporar la formació a distància en connexió amb l’escola del centre
Definir una postura comuna de la xarxa front el ciberbullying, la pornografia, la ciberseguretat, etc.
Treballar cooperativament amb les escoles, docents i pares/mares
Accés lliure a ordinadors sense horaris establerts
Tenir fòrums interns, a mode de xarxa social corporativa
Programació sota principi de complementarietat dels recursos del territori
Incloure a les formacions pròpies de la Generalitat als i les dinamitzadores dels Punts Òmnia
Promoure el disseny dels espais físics del punt Òmnia amb criteris de treball omunitari, treball cooperatiu i formatiu.
Formació a dinamitzadors en gènere, gestió emocional, temes socials, TIC.
Destinar alguna franja horària de la setmana a l’accés lliure dels equipaments informàtics
Coordinació estratègica
Treballar per reforçar el sentiment de pertinença de les persones participants dels PO
Definir i estandarditzar el model de Punts Òmnia
Escletges digitals i generacionals
TIC i persones grans
Realitzar més tallers amb Realitat Virtual i Augmentada.
Oferir formació a les famílies
Realitzar excursions per conèixer l’entorn
Oferir educació emocional per a infants mitjançant els Punts Òmnia
Generar més connexions amb altres agents i recursos del territori, especialment amb l’escola d’adults
Avançar cap a l'ús de múltiples dispositius
Resultats per pàgina:
25
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir