Projecte de decret per a la creació del Registre Públic de Plans d'Igualtat
Consulta pública prèvia a l’elaboració d’un projecte de decret per a la creació del Registre Públic de Plans d’Igualtat
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Normativa
El Govern de Catalunya obre la consulta pública prèvia a l’elaboració d’un projecte de decret per a la creació del Registre Públic de Plans d’Igualtat, una base de dades oficial, d’accés públic, on s’hi trobaran registrats tots els plans d’igualtat de les empreses i administracions públiques a Catalunya.
Objectiu de la consulta
Crear un Registre Públic de Plans d’Igualtat suposa disposar d’una eina que ajudarà a la societat catalana a avançar en les polítiques d’igualtat efectiva entre dones i homes en el treball, i donar compliment a la normativa vigent.
Aquests objectius es concreten en:
- Desplegar la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d’Igualtat efectiva de dones i homes, en referència a la creació d’un Registre Públic de Plans d’Igualtat previst als articles 32.3 i 36.5, amb les funcions previstes a l’article 5 3r q) de la Llei; i l’article 46 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, modificat pel Reial decret llei 6/2019, d’1 de març, de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes en el treball i l’ocupació.
- Obtenir una base de dades pública que permeti avaluar i fer el seguiment dels plans d’igualtat existents, i vetllar pel compliment de l’obligació d’elaborar i aplicar plans d’igualtat d’acord amb la normativa vigent.
- Visibilitzar i seguir la implantació de les polítiques d’igualtat de dones i homes a les empreses i administracions públiques, per fomentar l’adopció de mesures d’igualtat i no discriminació en l’àmbit laboral i dissenyar polítiques públiques adaptades a la realitat i necessitats concretes d’aquestes organitzacions.
- Col·laborar en la gestió del coneixement facilitant la generació i l'intercanvi d’experiències entre les empreses i les administracions públiques que registrin els seus plans d’igualtat.
- Singularitzar les polítiques d’igualtat dins de l’àmbit de la negociació col·lectiva.
Preguntes per a orientar la participació
Aquesta consulta pública prèvia a l’elaboració de la norma és oberta al conjunt de la ciutadania i organitzacions. Tanmateix, es considera especialment important la contribució que puguin fer les empreses, les organitzacions patronals i sindicals i les administracions públiques. Per tal d’orientar el debat, es plantegen les següents preguntes:
- Valoreu positivament la creació del Registre Públic de Plans d’Igualtat?
- Quines especificitats de les empreses i administracions públiques considereu que cal tenir en compte en la creació del Registre Públic de Plans d’Igualtat?
- Quines mesures proposaríeu per fer efectiva la creació del Registre Públic de Plans d’Igualtat de manera ràpida i eficient?
- Com valoreu el fet que l’Administració pública pugui fer el seguiment de la implantació dels plans d’igualtat?
Per tal de fer-nos arribar les respostes a les preguntes plantejades, o qualsevol altre tipus d’aportació en relació amb la consulta, recordeu que heu d’adreçar‐vos a l’apartat “propostes” del menú superior. Per realitzar la proposta haureu d’estar donats d’alta al portal.
Compartir: