Objectiu de la consulta
Crear un Registre Públic de Plans d’Igualtat suposa disposar d’una eina que ajudarà a la societat catalana a avançar en les polítiques d’igualtat efectiva entre dones i homes en el treball, i donar compliment a la normativa vigent.
Aquests objectius es concreten en:
Desplegar la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d’Igualtat efectiva de dones i homes, en referència a la creació d’un Registre Públic de Plans d’Igualtat previst als articles 32.3 i 36.5, amb les funcions previstes a l’article 5 3r q) de la Llei; i l’article 46 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, modificat pel Reial decret llei 6/2019, d’1 de març, de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes en el treball i l’ocupació.
Obtenir una base de dades pública que permeti avaluar i fer el seguiment dels plans d’igualtat existents, i vetllar pel compliment de l’obligació d’elaborar i aplicar plans d’igualtat d’acord amb la normativa vigent.
Visibilitzar i seguir la implantació de les polítiques d’igualtat de dones i homes a les empreses i administracions públiques, per fomentar l’adopció de mesures d’igualtat i no discriminació en l’àmbit laboral i dissenyar polítiques públiques adaptades a la realitat i necessitats concretes d’aquestes organitzacions.
Col·laborar en la gestió del coneixement facilitant la generació i l'intercanvi d’experiències entre les empreses i les administracions públiques que registrin els seus plans d’igualtat.
Singularitzar les polítiques d’igualtat dins de l’àmbit de la negociació col·lectiva.
Preguntes per a orientar la participació
Aquesta consulta pública prèvia a l’elaboració de la norma és oberta al conjunt de la ciutadania i organitzacions. Tanmateix, es considera especialment important la contribució que puguin fer les empreses, les organitzacions patronals i sindicals i les administracions públiques. Per tal d’orientar el debat, es plantegen les següents preguntes:
Valoreu positivament la creació del Registre Públic de Plans d’Igualtat?
Quines especificitats de les empreses i administracions públiques considereu que cal tenir en compte en la creació del Registre Públic de Plans d’Igualtat?
Quines mesures proposaríeu per fer efectiva la creació del Registre Públic de Plans d’Igualtat de manera ràpida i eficient?
Com valoreu el fet que l’Administració pública pugui fer el seguiment de la implantació dels plans d’igualtat?
Per tal de fer-nos arribar les respostes a les preguntes plantejades, o qualsevol altre tipus d’aportació en relació amb la consulta, recordeu que heu d’adreçar‐vos a l’apartat “propostes” del menú superior. Per realitzar la proposta haureu d’estar donats d’alta al portal.
Share