Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

CAIROS

Intervenció de la Sra. Elisenda de la Torre (REU+), membre del CAIROS, en el Ple del Consell Consultiu de Pacients de Catalunya del 9 de gener de 2025

 

A CAIROS portem desde setembre treballant amb un objectiu: millorar el sistema públic de salut i que sigui sostenible en el temps, no el podem deixar perdre, i en això estem tots d’acord.

 Fa temps que parlem i que sentim a parlar de la necessitat de posar al pacient al centre, i hi ha exemples en que això es fa, com per exemple en la co-creació d’espais o en alguns òrgans de participació a diferents ens sanitaris, però el que s’ha de cambiar és la forma en que es fan les coses a tot el sistema,  el que s’anomena «la cultura».

 Una de les linees d’acció a CAIROS és la de centrar l’atenció en les necessitats de les persones, i com a representants d’entitats que treballen diariament amb persones que conviuen o han conviscut amb malalties hi tenim molt a dir, per aportar el coneixement adquirit, l’experiència, les necessitats, etc.

Precisament un dels punts que es treballarà és la incorporació de la nostra veu en dues accions:

- la implantació de la mesura de satisfacció dels usuaris per a l’avaluació de la qualitat percebuda:

- introducció dels resultats que importen als pacients en el sistema de pagament dels centres sanitaris

 Això crec que suposa un canvi de paradigma i pensem que espitjarà la incorporació de la nostra veu en la presa de decisions sanitaries per que aquestes realment cubreixin aquelles necessitats que tenim.

 La mesura de l'experiència del pacient permetrà obtenir una visió clara sobre la qualitat de l'atenció rebuda, identificant àrees de millora a partir de la perspectiva de qui utilitza el sistema. Vincular aquests resultats a l’avaluació de les organitzacions fomentarà la responsabilitat i el compromís amb la millora contínua, incentivant les entitats sanitàries a prioritzar la satisfacció i el benestar de tots nosaltres com a persones usuaries del sistema, com a elements clau de la qualitat assistencial.

 Durant aquests 3 mesos passats hem estat mirant de prioritzar per on començar a treballar i poder posar en marxa alguns projectes que creiem que ajudaran a la millora del sistema, però ara s’han d’escriure, posar en marxa i avaluar.

Amb això vull dir que hem d’aterrar la forma en que ho tirarem endavant, pel que properament, a través del Consell haurem de fer alguna sessió per treballar aquest tema i estareu convidats a participar.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir