Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Comunicació

La comunicació en els processos participatius esdevé fonamental per a l'èxit del procés que es vol engegar. És imprescindible explicar en què consisteix el procés participatiu, quins objectius té, com es pot participar i arribar al públic destinatari del procés.

Per a això, és molt important establir un Pla de Comunicació que ajudi a:

1 Objectius de Comunicació - Què volem explicar?
  • Donar a conèixer el procés amb les seves fases (Mobilització -informació + motivació-, desenvolupament, tancament, seguiment)

  • Donar a conèixer la política pública objecte del procés participatiu

  • Objectius tècnis o polítics

  • Apropar l'administració a la ciutadania

Els objectius han de ser mesurables per poder avaluar les actuacions del pla de comunicació.

2 Públic objectiu - A qui li volem explicar?
  • Actors que participaran al procés participatiu

  • Actors que ens poden ajudar a difondre el procés participatiu i fer d'altaveus

  • Altres: mitjans de comunicació, proveïdors, públic intern de les administracions, etc.

3 Canals - Com arribem al públic objectiu?
  • Mitjans en línia

  • Mitjans offline

  • Mitjans de comunicació.

Un cop establerts els objectius de comunicació i els públics als quals adreçar-nos, és important trobar els canals i els espais per comunicar-nos. Cada procés té la seva casuística. En qualsevol cas, és fonamental treballar aquests canals amb el coneixement de la unitat promotora, saber si disposem de mitjans propis o de pressupost per contractar algún tipus de campanya o fer materials adhoc.

4 Actuacions i Calendari - Què cal fer per comunicar allò que volem a qui volem?


Recursos per treballar la comunicació dels processos participatius

A continuació, referenciem alguns documents per ajudar a pensar els vostres plans de comunicació:

  • Plantilla Pla Comunicació: Plantilla amb aspectes bàsics a tenir en compte per dissenyar la difusió d'un procés participatiu.

  • Plantilla per dur a terme accions de comunicació i calendaritzar-les

  • Plantilla per dur a terme Difusió a través de xarxes socials

  • Exemple de la comunicació desenvolupada per al Procés Participatiu Xarxa Òmnia

  • User Journey d’un procés participatiu, on veuràs els escenaris d’un procés participatiu, moments i objectius de la comunicació, actors a tenir en compte i obstacles per desenvolupar-lo.


També compartim algunes guies que poden ser d'utilitat:

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share