Objectiu de la consulta
Una llei d'organització de l’Administració i del seu sector públic institucional hauria d'aglutinar, per primera vegada, en una mateixa norma l'estructura organitzativa departamental de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i la del seu sector públic.
Pel que fa a l’àmbit departamental, caldria revisar les funcions i el paper dels òrgans superiors de l’Administració de la Generalitat i dels actuals alts càrrecs. També hauria de tenir en compte una major flexibilització de l’organització departamental i obrir-se a noves figures organitzatives per tal de superar limitacions actuals com l’excessiva departamentalització o la rigidesa en la creació i en les possibilitats d’actuació de les unitats administratives. També caldria que regulés els òrgans col·legiats de l’Administració de la Generalitat.
Pel que fa al model d’organització del sector públic institucional, la Llei hauria de reduir i simplificar l’excessiva tipologia d’entitats, flexibilitzar la creació d’organismes públics i marcar clarament l’àmbit d’actuació propi de cada tipus d’entitats, i definir el marc de relacions entre l’Administració de la Generalitat i les entitats del seu sector públic.
En vista dels problemes anteriors, la consulta hauria de recollir opinions per tal de:
Millorar l’eficàcia i eficiència en la prestació dels serveis públics per part de l’Administració de la Generalitat.
Garantir un model organitzatiu de l’Administració de la Generalitat i el sector públic institucional efectiu i adequat a la realitat actual.
Disposar d’un marc jurídic clar i coherent en matèria d’organització de l’Administració de la Generalitat i del seu sector públic.
Consolidar instruments per a la governança corporativa del sector públic institucional de l’Administració de la Generalitat.
Preguntes per orientar les aportacions
Considereu que s’ha descrit adequadament el problema? Hi ha aspectes que no s’han tingut en compte i que haurien de ser valorats per l’Administració de la Generalitat? Hi ha altres efectes negatius o positius derivats del marc normatiu vigent que s’estiguin produint actualment que no s’han posat en relleu a la documentació?
Quins problemes relacionats amb les figures organitzatives de l’Administració de la Generalitat s’haurien de tenir en compte a l’hora de projectar la seva regulació?
Quines formes jurídiques organitzatives del sector públic institucional considereu que generen més problemes i per què? En suprimiríeu algunes? En crearíeu d’altres? Quines proposeu?
Quins aspectes s’haurien de tenir en compte a l’hora de regular les relacions entre els departaments i els organismes públics?
S’haurien de preveure altres objectius diferents?
Cal considerar altres alternatives a les proposades? Hi ha efectes de les alternatives esmentades que no s’hagin tingut en compte i que siguin rellevants?
Compartís