Information about the cookies used on the website
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
" class="part-icon-bars">

Avantprojecte de llei d’organització de l’Administració de la Generalitat i del seu sector públic institucional

Consulta pública prèvia a l'elaboració de la llei d’organització de l’Administració de la Generalitat i del seu sector públic institucional

Phase 2 of 2
Retorn 22/04/2022 - 22/05/2022
Process phases
Help

They are spaces for dialogue between citizens and the Administration, where you can contribute your opinions, needs, proposals and expectations.

Increase your participation through the mechanisms available to you!

Close help

About this process

This process belongs to Regulation

L'objectiu de la consulta és recollir opinions sobre com hauria de ser el nou model d’organització de l’Administració de la Generalitat i del seu sector públic institucional i rebre propostes de millora del model actual.

Objectiu de la consulta


Una llei d'organització de l’Administració i del seu sector públic institucional hauria d'aglutinar, per primera vegada, en una mateixa norma l'estructura organitzativa departamental de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i la del seu sector públic.

Pel que fa a l’àmbit departamental, caldria revisar les funcions i el paper dels òrgans superiors de l’Administració de la Generalitat i dels actuals alts càrrecs. També hauria de tenir en compte una major flexibilització de l’organització departamental i obrir-se a noves figures organitzatives per tal de superar limitacions actuals com l’excessiva departamentalització o la rigidesa en la creació i en les possibilitats d’actuació de les unitats administratives. També caldria que regulés els òrgans col·legiats de l’Administració de la Generalitat.

Pel que fa al model d’organització del sector públic institucional, la Llei hauria de reduir i simplificar l’excessiva tipologia d’entitats, flexibilitzar la creació d’organismes públics i marcar clarament l’àmbit d’actuació propi de cada tipus d’entitats, i definir el marc de relacions entre l’Administració de la Generalitat i les entitats del seu sector públic.

En vista dels problemes anteriors, la consulta hauria de recollir opinions per tal de:

  • Millorar l’eficàcia i eficiència en la prestació dels serveis públics per part de l’Administració de la Generalitat.
  • Garantir un model organitzatiu de l’Administració de la Generalitat i el sector públic institucional efectiu i adequat a la realitat actual.
  • Disposar d’un marc jurídic clar i coherent en matèria d’organització de l’Administració de la Generalitat i del seu sector públic.
  • Consolidar instruments per a la governança corporativa del sector públic institucional de l’Administració de la Generalitat.


Preguntes per orientar les aportacions


  1. Considereu que s’ha descrit adequadament el problema? Hi ha aspectes que no s’han tingut en compte i que haurien de ser valorats per l’Administració de la Generalitat? Hi ha altres efectes negatius o positius derivats del marc normatiu vigent que s’estiguin produint actualment que no s’han posat en relleu a la documentació?
  2. Quins problemes relacionats amb les figures organitzatives de l’Administració de la Generalitat s’haurien de tenir en compte a l’hora de projectar la seva regulació?
  3. Quines formes jurídiques organitzatives del sector públic institucional considereu que generen més problemes i per què? En suprimiríeu algunes? En crearíeu d’altres? Quines proposeu?
  4. Quins aspectes s’haurien de tenir en compte a l’hora de regular les relacions entre els departaments i els organismes públics?
  5. S’haurien de preveure altres objectius diferents?
  6. Cal considerar altres alternatives a les proposades? Hi ha efectes de les alternatives esmentades que no s’hagin tingut en compte i que siguin rellevants?


Propostes See all proposals (26)

Creació de cicles formatius (FP) de grau Mitjà i Superior en l’àmbit del sector públic (justícia,...
  • Created at
    24/03/2022
  • 2
  • Comments count: 0
El personal funcionari de carrera per poder fer promoció professional ho ha de fer a través...
Almenys s'hauria de contemplar aquesta possibilitat o opció per als llocs que no cal...
  • Created at
    23/03/2022
  • 5
  • Comments count: 3
Abonar un petit plus de transport i desplaçament als treballadors que hagin de desplaçar-se fora...
See all proposals (26)
Who participates La consulta és oberta al conjunt de la ciutadania. Es considera especialment important la contribució de: empleats i empleades públiques i administracions públiques i entitats relacionades amb l’àmbit públic. Es preveu convidar de forma directa a participar a universitats catalanes i entitats i associacions que tenen el centre d’interès i activitat en la gestió i la direcció pública
Department Departament de la Presidència
Has summary unit No
Start date February 21, 2022
End date April 22, 2022
Reference: II-PART-2022-03-469

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/AVL-Organitzacio/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/AVL-Organitzacio/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

You need to enable all cookies in order to see this content.

Change cookie settings