Avantprojecte de llei del procediment administratiu i del règim jurídic de les administracions públiques Catalunya
Consulta pública prèvia a l'elaboració de la llei del procediment administratiu i del règim jurídic de les administracions públiques Catalunya
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Normativa
La proposta té l'objectiu d'obtenir informació o conèixer l’opinió de la ciutadania i de les diferents entitats, col·lectius i sectors potencialment afectats sobre els aspectes que haurien d’integrar el contingut de la regulació en matèria de procediment administratiu i de règim jurídic així com de l’administració digital en l’àmbit de les administracions públiques de Catalunya.
Objectiu de la consulta
L'objectiu de la iniciativa és aprovar una única llei que integri el règim jurídic i el procediment administratiu de les administracions públiques de Catalunya, amb una especial incidència en la implantació de l’Administració digital i la implementació dels mitjans electrònics en llurs relacions amb la ciutadania, donant compliment, d’aquesta manera, als requeriments de la seguretat jurídica, la simplificació normativa i l’eficàcia de l’actuació administrativa.
Com a objectius més específics:
- Garantir un tractament comú de la ciutadania davant l’actuació de qualsevol administració pública catalana.
- Incrementar la seguretat jurídica en l’aplicació de la normativa en matèria de procediment administratiu digital, de règim jurídic de l’Administració de la Generalitat, així com la seva coherència.
- Assolir una major simplificació normativa en aquest àmbit.
- Incrementar l’eficàcia i eficiència en l’actuació administrativa.
- Avançar i incidir de forma cabdal en la implantació de l’Administració digital i la implementació dels mitjans electrònics en el funcionament de les administracions públiques catalanes i llurs relacions amb la ciutadania.
- Millorar la prestació dels serveis públics digitals, així com les mesures d’intercanvi d’informació.
- Impulsar l’adaptació de les Administracions públiques de Catalunya a les noves tècniques de bon govern i a la legislació en matèria de transparència i accés a la informació, en el context de la Unió Europea.
- Abordar la regulació d’instruments per assolir la terminació convencional del procediment administratiu i com a mecanismes substitutius o alternatius dels recursos administratius ordinaris, en particular, la mediació administrativa.
Preguntes per orientar les aportacions
- Considereu que s’ha descrit adequadament el problema? Hi ha aspectes que no s’han tingut en compte i que haurien de ser valorats per l’Administració de la Generalitat? Hi ha altres efectes negatius o positius derivats del marc normatiu vigent que s’estiguin produint actualment que no s’han posat en relleu a la documentació?
- Quins problemes relacionats amb l’administració digital s’haurien de tenir en compte a l’hora de projectar la regulació?
- Quins aspectes s’haurien de tenir en compte a l’hora de regular mecanismes que facilitin l’acabament convencional dels procediments administratius o que substitueixin els recursos ordinaris, com ara, la mediació?
- S’haurien de preveure altres objectius diferents?
- Cal considerar altres alternatives a les proposades? Hi ha efectes de les alternatives esmentades que no s’hagin tingut en compte i que siguin rellevants?
Compartir: