Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Elaboracion dera Agenda Urbana de Catalonha

#agendaurbanacat Procès participatiu entà elaborar era Agenda Urbana de Catalonha

Fase 4 de 4
Resultats de la participació 14/10/2019 - 31/10/2019
Veure les fases

Canvis a "Sessió de treball 4: cohesió social"

Mode de vista de comparació:

Descripció (Català)

  • -

    Com s’estructura la jornada?

    Constarà de tres panels de persones expertes (60 minuts) seguits per un debat entre els assistents (90 minuts) d’intercanvi d’opinions i coneixements sobre els temes exposats.

    De què parlarem?

    Explorarem els principals àmbits generadors de cohesió social des d’una perspectiva àmplia i multiescalar. No només s’abordaran conceptes transversals com la seguretat i la justícia social com a objectius que cal proporcionar als hàbitats urbans, sinó també d’altres aspectes que contribueixen a la cohesió de les persones, a dues escales ben diferenciades: en l’escala individual o familiar es debatrà sobre el dret universal a l’habitatge, i en l’escala supramunicipal, s’abordaran els conceptes de reequilibri i equitat territorials. 

    Cada panel tractarà els principals obstacles, reptes i oportunitats en la consecució dels següents objectius:

    Bloc 1: habitatge adequat i accessible, 9 h.

    La dificultat d’accés i manteniment d’un habitatge digne segueix sent un dels principals problemes de moltes persones a Catalunya, en especial a la regió metropolitana de Barcelona. Malgrat el lent procés de recuperació de les famílies dels efectes de la crisi econòmica –que va donar lloc a la proliferació de desnonaments davant la impossibilitat de pagar la hipoteca o el lloguer– ha aparegut un nou obstacle: la pujada dels preus de l’habitatge de lloguer. D’altra banda, als municipis mitjans i petits trobem parcs d’habitatges envellits, sovint buits i amb dificultats per ser rehabilitats. Es planteja centrar el debat en les àrees temàtiques següents:

    • Com podem garantir el dret a l'habitatge?
    • Podem transformar el parc d’habitatges per aconseguir un balanç de zero emissions? 
    • Són efectives les mesures orientades a l’erradicació de l’emergència d’habitatge?
    • Quin marge hi ha per a innovar en l’habitatge? 

    Bloc 2: territoris articulats, 12 h.

    L’Agenda urbana de Catalunya es concep com un instrument que posi les ciutats i els hàbitats urbans com a subjectes en l’elaboració i implementació de les polítiques públiques del país per als propers anys. Si bé la ciutat és la matèria primera a partir de la qual s’elabora l’Agenda i en el seu plantejament, s’hi reconeix implícitament la indivisibilitat amb els seus territoris. El territori no pot ser concebut només com un proveïdor de recursos i un receptor d’externalitats, sinó que s’ha d’entendre com un espai d’oportunitat en el desplegament de l’Agenda. Aconseguir la integració urbana amb les regions circumdants, reconèixer i impulsar la protecció d’àrees territorialment estratègiques, vetllar per la sobirania alimentària, o valoritzar els sòls periurbans amb més valor agrícola, són algunes de les línies d’acció proposades. 

    • Quines polítiques públiques cal impulsar per lluitar contra el despoblament rural?
    • Com gestionar les externalitats negatives que generen els hàbitats urbans?
    • És necessari l’enfortiment de la governança territorial?
    • És coherent el model metropolità actual amb les potencialitats territorials? 

    Bloc 3: seguretat i justícia social, 16 h.

    Cal garantir entorns urbans segurs i lliures de qualsevol forma de violència, assolir ciutats i territoris que siguin ètics i justos amb igualtat de drets, deures i oportunitats per a les persones. Els hàbitats urbans han de ser espais on erradicar la discriminació per raons de gènere, ètnia, creença, edat, orientació sexual, capacitat econòmica, discapacitat o qualsevol altre diferència.

    • La seguretat és un vector pres en consideració en la planificació dels hàbitats urbans?
    • Cal reconèixer en el nostre ordenament jurídic el dret a la ciutat?
    • Com cal gestionar, a escala urbana, l’impacte de les onades migratòries?
    • Com s’han de tractar les economies informals a les ciutats?


  • +

    Com s’estructura la jornada?

    Constarà de tres panels de persones expertes (60 minuts) seguits per un debat entre els assistents (90 minuts) d’intercanvi d’opinions i coneixements sobre els temes exposats.

    De què parlarem?

    Explorarem els principals àmbits generadors de cohesió social des d’una perspectiva àmplia i multiescalar. No només s’abordaran conceptes transversals com la seguretat i la justícia social com a objectius que cal proporcionar als hàbitats urbans, sinó també d’altres aspectes que contribueixen a la cohesió de les persones, a dues escales ben diferenciades: en l’escala individual o familiar es debatrà sobre el dret universal a l’habitatge, i en l’escala supramunicipal, s’abordaran els conceptes de reequilibri i equitat territorials. 

    Cada panel tractarà els principals obstacles, reptes i oportunitats en la consecució dels següents objectius:

    Bloc 1: dret a l'habitatge, 9 h.

    La dificultat d’accés i manteniment d’un habitatge digne segueix sent un dels principals problemes de moltes persones a Catalunya, en especial a la regió metropolitana de Barcelona. Malgrat el lent procés de recuperació de les famílies dels efectes de la crisi econòmica –que va donar lloc a la proliferació de desnonaments davant la impossibilitat de pagar la hipoteca o el lloguer– ha aparegut un nou obstacle: la pujada dels preus de l’habitatge de lloguer. D’altra banda, als municipis mitjans i petits trobem parcs d’habitatges envellits, sovint buits i amb dificultats per ser rehabilitats. Es planteja centrar el debat en les àrees temàtiques següents:

    • Com podem garantir el dret a l'habitatge?
    • Podem transformar el parc d’habitatges per aconseguir un balanç de zero emissions? 
    • Són efectives les mesures orientades a l’erradicació de l’emergència d’habitatge?
    • Quin marge hi ha per a innovar en l’habitatge? 

    Bloc 2: territoris articulats, 12 h.

    L’Agenda urbana de Catalunya es concep com un instrument que posi les ciutats i els hàbitats urbans com a subjectes en l’elaboració i implementació de les polítiques públiques del país per als propers anys. Si bé la ciutat és la matèria primera a partir de la qual s’elabora l’Agenda i en el seu plantejament, s’hi reconeix implícitament la indivisibilitat amb els seus territoris. El territori no pot ser concebut només com un proveïdor de recursos i un receptor d’externalitats, sinó que s’ha d’entendre com un espai d’oportunitat en el desplegament de l’Agenda. Aconseguir la integració urbana amb les regions circumdants, reconèixer i impulsar la protecció d’àrees territorialment estratègiques, vetllar per la sobirania alimentària, o valoritzar els sòls periurbans amb més valor agrícola, són algunes de les línies d’acció proposades. 

    • Quines polítiques públiques cal impulsar per lluitar contra el despoblament rural?
    • Com gestionar les externalitats negatives que generen els hàbitats urbans?
    • És necessari l’enfortiment de la governança territorial?
    • És coherent el model metropolità actual amb les potencialitats territorials? 

    Bloc 3: seguretat i justícia social, 16 h.

    Cal garantir entorns urbans segurs i lliures de qualsevol forma de violència, assolir ciutats i territoris que siguin ètics i justos amb igualtat de drets, deures i oportunitats per a les persones. Els hàbitats urbans han de ser espais on erradicar la discriminació per raons de gènere, ètnia, creença, edat, orientació sexual, capacitat econòmica, discapacitat o qualsevol altre diferència.

    • La seguretat és un vector pres en consideració en la planificació dels hàbitats urbans?
    • Cal reconèixer en el nostre ordenament jurídic el dret a la ciutat?
    • Com cal gestionar, a escala urbana, l’impacte de les onades migratòries?
    • Com s’han de tractar les economies informals a les ciutats?


  • -<p><strong>Com s’estructura la jornada?</strong></p><p>Constarà de tres&nbsp;<strong>panels de persones expertes</strong>&nbsp;(60 minuts) seguits per un&nbsp;<strong>debat entre els assistents</strong>&nbsp;(90 minuts) d’intercanvi d’opinions i coneixements sobre els temes exposats.</p><p><strong>De què parlarem?</strong></p><p>Explorarem els principals àmbits generadors de cohesió social des d’una perspectiva àmplia i multiescalar. No només s’abordaran conceptes transversals com la seguretat i la justícia social com a objectius que cal proporcionar als hàbitats urbans, sinó també d’altres aspectes que contribueixen a la cohesió de les persones, a dues escales ben diferenciades: en l’escala individual o familiar es debatrà sobre el dret universal a l’habitatge, i en l’escala supramunicipal, s’abordaran els conceptes de reequilibri i equitat territorials.&nbsp;</p><p>Cada panel tractarà els principals obstacles, reptes i oportunitats en la consecució dels següents objectius:</p><p><strong>Bloc 1: habitatge adequat i accessible, 9 h.</strong></p><p>La dificultat d’accés i manteniment d’un habitatge digne segueix sent un dels principals problemes de moltes persones a Catalunya, en especial a la regió metropolitana de Barcelona. Malgrat el lent procés de recuperació de les famílies dels efectes de la crisi econòmica –que va donar lloc a la proliferació de desnonaments davant la impossibilitat de pagar la hipoteca o el lloguer– ha aparegut un nou obstacle: la pujada dels preus de l’habitatge de lloguer. D’altra banda, als municipis mitjans i petits trobem parcs d’habitatges envellits, sovint buits i amb dificultats per ser rehabilitats. Es planteja centrar el debat en les àrees temàtiques següents:</p><ul><li>Com podem garantir el dret a l'habitatge?</li><li>Podem transformar el parc d’habitatges per aconseguir un balanç de zero emissions?&nbsp;</li><li>Són efectives les mesures orientades a l’erradicació de l’emergència d’habitatge?</li><li>Quin marge hi ha per a innovar en l’habitatge?&nbsp;</li></ul><p><strong>Bloc 2: territoris articulats, 12 h.</strong></p><p>L’Agenda urbana de Catalunya es concep com un instrument que posi les ciutats i els hàbitats urbans com a subjectes en l’elaboració i implementació de les polítiques públiques del país per als propers anys. Si bé la ciutat és la matèria primera a partir de la qual s’elabora l’Agenda i en el seu plantejament, s’hi reconeix implícitament la indivisibilitat amb els seus territoris. El territori no pot ser concebut només com un proveïdor de recursos i un receptor d’externalitats, sinó que s’ha d’entendre com un espai d’oportunitat en el desplegament de l’Agenda. Aconseguir la integració urbana amb les regions circumdants, reconèixer i impulsar la protecció d’àrees territorialment estratègiques, vetllar per la sobirania alimentària, o valoritzar els sòls periurbans amb més valor agrícola, són algunes de les línies d’acció proposades.&nbsp;</p><ul><li>Quines polítiques públiques cal impulsar per lluitar contra el despoblament rural?</li><li>Com gestionar les externalitats negatives que generen els hàbitats urbans?</li><li>És necessari l’enfortiment de la governança territorial?</li><li>És coherent el model metropolità actual amb les potencialitats territorials?&nbsp;</li></ul><p><strong>Bloc 3: seguretat i justícia social, 16 h.</strong></p><p>Cal garantir entorns urbans segurs i lliures de qualsevol forma de violència, assolir ciutats i territoris que siguin ètics i justos amb igualtat de drets, deures i oportunitats per a les persones. Els hàbitats urbans han de ser espais on erradicar la discriminació per raons de gènere, ètnia, creença, edat, orientació sexual, capacitat econòmica, discapacitat o qualsevol altre diferència.</p><ul><li>La seguretat és un vector pres en consideració en la planificació dels hàbitats urbans?</li><li>Cal reconèixer en el nostre ordenament jurídic el dret a la ciutat?</li><li>Com cal gestionar, a escala urbana, l’impacte de les onades migratòries?</li><li>Com s’han de tractar les economies informals a les ciutats?</li></ul><p><br></p>
  • +<p><strong>Com s’estructura la jornada?</strong></p><p>Constarà de tres&nbsp;<strong>panels de persones expertes</strong>&nbsp;(60 minuts) seguits per un&nbsp;<strong>debat entre els assistents</strong>&nbsp;(90 minuts) d’intercanvi d’opinions i coneixements sobre els temes exposats.</p><p><strong>De què parlarem?</strong></p><p>Explorarem els principals àmbits generadors de cohesió social des d’una perspectiva àmplia i multiescalar. No només s’abordaran conceptes transversals com la seguretat i la justícia social com a objectius que cal proporcionar als hàbitats urbans, sinó també d’altres aspectes que contribueixen a la cohesió de les persones, a dues escales ben diferenciades: en l’escala individual o familiar es debatrà sobre el dret universal a l’habitatge, i en l’escala supramunicipal, s’abordaran els conceptes de reequilibri i equitat territorials.&nbsp;</p><p>Cada panel tractarà els principals obstacles, reptes i oportunitats en la consecució dels següents objectius:</p><p><strong>Bloc 1: dret a l'habitatge, 9 h.</strong></p><p>La dificultat d’accés i manteniment d’un habitatge digne segueix sent un dels principals problemes de moltes persones a Catalunya, en especial a la regió metropolitana de Barcelona. Malgrat el lent procés de recuperació de les famílies dels efectes de la crisi econòmica –que va donar lloc a la proliferació de desnonaments davant la impossibilitat de pagar la hipoteca o el lloguer– ha aparegut un nou obstacle: la pujada dels preus de l’habitatge de lloguer. D’altra banda, als municipis mitjans i petits trobem parcs d’habitatges envellits, sovint buits i amb dificultats per ser rehabilitats. Es planteja centrar el debat en les àrees temàtiques següents:</p><ul><li>Com podem garantir el dret a l'habitatge?</li><li>Podem transformar el parc d’habitatges per aconseguir un balanç de zero emissions?&nbsp;</li><li>Són efectives les mesures orientades a l’erradicació de l’emergència d’habitatge?</li><li>Quin marge hi ha per a innovar en l’habitatge?&nbsp;</li></ul><p><strong>Bloc 2: territoris articulats, 12 h.</strong></p><p>L’Agenda urbana de Catalunya es concep com un instrument que posi les ciutats i els hàbitats urbans com a subjectes en l’elaboració i implementació de les polítiques públiques del país per als propers anys. Si bé la ciutat és la matèria primera a partir de la qual s’elabora l’Agenda i en el seu plantejament, s’hi reconeix implícitament la indivisibilitat amb els seus territoris. El territori no pot ser concebut només com un proveïdor de recursos i un receptor d’externalitats, sinó que s’ha d’entendre com un espai d’oportunitat en el desplegament de l’Agenda. Aconseguir la integració urbana amb les regions circumdants, reconèixer i impulsar la protecció d’àrees territorialment estratègiques, vetllar per la sobirania alimentària, o valoritzar els sòls periurbans amb més valor agrícola, són algunes de les línies d’acció proposades.&nbsp;</p><ul><li>Quines polítiques públiques cal impulsar per lluitar contra el despoblament rural?</li><li>Com gestionar les externalitats negatives que generen els hàbitats urbans?</li><li>És necessari l’enfortiment de la governança territorial?</li><li>És coherent el model metropolità actual amb les potencialitats territorials?&nbsp;</li></ul><p><strong>Bloc 3: seguretat i justícia social, 16 h.</strong></p><p>Cal garantir entorns urbans segurs i lliures de qualsevol forma de violència, assolir ciutats i territoris que siguin ètics i justos amb igualtat de drets, deures i oportunitats per a les persones. Els hàbitats urbans han de ser espais on erradicar la discriminació per raons de gènere, ètnia, creença, edat, orientació sexual, capacitat econòmica, discapacitat o qualsevol altre diferència.</p><ul><li>La seguretat és un vector pres en consideració en la planificació dels hàbitats urbans?</li><li>Cal reconèixer en el nostre ordenament jurídic el dret a la ciutat?</li><li>Com cal gestionar, a escala urbana, l’impacte de les onades migratòries?</li><li>Com s’han de tractar les economies informals a les ciutats?</li></ul><p><br></p>
Esborrats
  • -

    Com s’estructura la jornada?

    Constarà de tres panels de persones expertes (60 minuts) seguits per un debat entre els assistents (90 minuts) d’intercanvi d’opinions i coneixements sobre els temes exposats.

    De què parlarem?

    Explorarem els principals àmbits generadors de cohesió social des d’una perspectiva àmplia i multiescalar. No només s’abordaran conceptes transversals com la seguretat i la justícia social com a objectius que cal proporcionar als hàbitats urbans, sinó també d’altres aspectes que contribueixen a la cohesió de les persones, a dues escales ben diferenciades: en l’escala individual o familiar es debatrà sobre el dret universal a l’habitatge, i en l’escala supramunicipal, s’abordaran els conceptes de reequilibri i equitat territorials. 

    Cada panel tractarà els principals obstacles, reptes i oportunitats en la consecució dels següents objectius:

    Bloc 1: habitatge adequat i accessible, 9 h.

    La dificultat d’accés i manteniment d’un habitatge digne segueix sent un dels principals problemes de moltes persones a Catalunya, en especial a la regió metropolitana de Barcelona. Malgrat el lent procés de recuperació de les famílies dels efectes de la crisi econòmica –que va donar lloc a la proliferació de desnonaments davant la impossibilitat de pagar la hipoteca o el lloguer– ha aparegut un nou obstacle: la pujada dels preus de l’habitatge de lloguer. D’altra banda, als municipis mitjans i petits trobem parcs d’habitatges envellits, sovint buits i amb dificultats per ser rehabilitats. Es planteja centrar el debat en les àrees temàtiques següents:

    • Com podem garantir el dret a l'habitatge?
    • Podem transformar el parc d’habitatges per aconseguir un balanç de zero emissions? 
    • Són efectives les mesures orientades a l’erradicació de l’emergència d’habitatge?
    • Quin marge hi ha per a innovar en l’habitatge? 

    Bloc 2: territoris articulats, 12 h.

    L’Agenda urbana de Catalunya es concep com un instrument que posi les ciutats i els hàbitats urbans com a subjectes en l’elaboració i implementació de les polítiques públiques del país per als propers anys. Si bé la ciutat és la matèria primera a partir de la qual s’elabora l’Agenda i en el seu plantejament, s’hi reconeix implícitament la indivisibilitat amb els seus territoris. El territori no pot ser concebut només com un proveïdor de recursos i un receptor d’externalitats, sinó que s’ha d’entendre com un espai d’oportunitat en el desplegament de l’Agenda. Aconseguir la integració urbana amb les regions circumdants, reconèixer i impulsar la protecció d’àrees territorialment estratègiques, vetllar per la sobirania alimentària, o valoritzar els sòls periurbans amb més valor agrícola, són algunes de les línies d’acció proposades. 

    • Quines polítiques públiques cal impulsar per lluitar contra el despoblament rural?
    • Com gestionar les externalitats negatives que generen els hàbitats urbans?
    • És necessari l’enfortiment de la governança territorial?
    • És coherent el model metropolità actual amb les potencialitats territorials? 

    Bloc 3: seguretat i justícia social, 16 h.

    Cal garantir entorns urbans segurs i lliures de qualsevol forma de violència, assolir ciutats i territoris que siguin ètics i justos amb igualtat de drets, deures i oportunitats per a les persones. Els hàbitats urbans han de ser espais on erradicar la discriminació per raons de gènere, ètnia, creença, edat, orientació sexual, capacitat econòmica, discapacitat o qualsevol altre diferència.

    • La seguretat és un vector pres en consideració en la planificació dels hàbitats urbans?
    • Cal reconèixer en el nostre ordenament jurídic el dret a la ciutat?
    • Com cal gestionar, a escala urbana, l’impacte de les onades migratòries?
    • Com s’han de tractar les economies informals a les ciutats?


  • Podem transformar el parc d’habitatges per aconseguir un balanç de zero emissions? 
  • Són efectives les mesures orientades a l’erradicació de l’emergència d’habitatge?
  • Quin marge hi ha per a innovar en l’habitatge? 

Bloc 2: territoris articulats, 12 h.

L’Agenda urbana de Catalunya es concep com un instrument que posi les ciutats i els hàbitats urbans com a subjectes en l’elaboració i implementació de les polítiques públiques del país per als propers anys. Si bé la ciutat és la matèria primera a partir de la qual s’elabora l’Agenda i en el seu plantejament, s’hi reconeix implícitament la indivisibilitat amb els seus territoris. El territori no pot ser concebut només com un proveïdor de recursos i un receptor d’externalitats, sinó que s’ha d’entendre com un espai d’oportunitat en el desplegament de l’Agenda. Aconseguir la integració urbana amb les regions circumdants, reconèixer i impulsar la protecció d’àrees territorialment estratègiques, vetllar per la sobirania alimentària, o valoritzar els sòls periurbans amb més valor agrícola, són algunes de les línies d’acció proposades. 

  • Quines polítiques públiques cal impulsar per lluitar contra el despoblament rural?
  • Com gestionar les externalitats negatives que generen els hàbitats urbans?
  • És necessari l’enfortiment de la governança territorial?
  • És coherent el model metropolità actual amb les potencialitats territorials? 

Bloc 3: seguretat i justícia social, 16 h.

Cal garantir entorns urbans segurs i lliures de qualsevol forma de violència, assolir ciutats i territoris que siguin ètics i justos amb igualtat de drets, deures i oportunitats per a les persones. Els hàbitats urbans han de ser espais on erradicar la discriminació per raons de gènere, ètnia, creença, edat, orientació sexual, capacitat econòmica, discapacitat o qualsevol altre diferència.

  • La seguretat és un vector pres en consideració en la planificació dels hàbitats urbans?
  • Cal reconèixer en el nostre ordenament jurídic el dret a la ciutat?
  • Com cal gestionar, a escala urbana, l’impacte de les onades migratòries?
  • Com s’han de tractar les economies informals a les ciutats?


Addicions
  • Podem transformar el parc d’habitatges per aconseguir un balanç de zero emissions? 
  • Són efectives les mesures orientades a l’erradicació de l’emergència d’habitatge?
  • Quin marge hi ha per a innovar en l’habitatge? 

Bloc 2: territoris articulats, 12 h.

L’Agenda urbana de Catalunya es concep com un instrument que posi les ciutats i els hàbitats urbans com a subjectes en l’elaboració i implementació de les polítiques públiques del país per als propers anys. Si bé la ciutat és la matèria primera a partir de la qual s’elabora l’Agenda i en el seu plantejament, s’hi reconeix implícitament la indivisibilitat amb els seus territoris. El territori no pot ser concebut només com un proveïdor de recursos i un receptor d’externalitats, sinó que s’ha d’entendre com un espai d’oportunitat en el desplegament de l’Agenda. Aconseguir la integració urbana amb les regions circumdants, reconèixer i impulsar la protecció d’àrees territorialment estratègiques, vetllar per la sobirania alimentària, o valoritzar els sòls periurbans amb més valor agrícola, són algunes de les línies d’acció proposades. 

  • Quines polítiques públiques cal impulsar per lluitar contra el despoblament rural?
  • Com gestionar les externalitats negatives que generen els hàbitats urbans?
  • És necessari l’enfortiment de la governança territorial?
  • És coherent el model metropolità actual amb les potencialitats territorials? 

Bloc 3: seguretat i justícia social, 16 h.

Cal garantir entorns urbans segurs i lliures de qualsevol forma de violència, assolir ciutats i territoris que siguin ètics i justos amb igualtat de drets, deures i oportunitats per a les persones. Els hàbitats urbans han de ser espais on erradicar la discriminació per raons de gènere, ètnia, creença, edat, orientació sexual, capacitat econòmica, discapacitat o qualsevol altre diferència.

  • La seguretat és un vector pres en consideració en la planificació dels hàbitats urbans?
  • Cal reconèixer en el nostre ordenament jurídic el dret a la ciutat?
  • Com cal gestionar, a escala urbana, l’impacte de les onades migratòries?
  • Com s’han de tractar les economies informals a les ciutats?


  • +

    Com s’estructura la jornada?

    Constarà de tres panels de persones expertes (60 minuts) seguits per un debat entre els assistents (90 minuts) d’intercanvi d’opinions i coneixements sobre els temes exposats.

    De què parlarem?

    Explorarem els principals àmbits generadors de cohesió social des d’una perspectiva àmplia i multiescalar. No només s’abordaran conceptes transversals com la seguretat i la justícia social com a objectius que cal proporcionar als hàbitats urbans, sinó també d’altres aspectes que contribueixen a la cohesió de les persones, a dues escales ben diferenciades: en l’escala individual o familiar es debatrà sobre el dret universal a l’habitatge, i en l’escala supramunicipal, s’abordaran els conceptes de reequilibri i equitat territorials. 

    Cada panel tractarà els principals obstacles, reptes i oportunitats en la consecució dels següents objectius:

    Bloc 1: dret a l'habitatge, 9 h.

    La dificultat d’accés i manteniment d’un habitatge digne segueix sent un dels principals problemes de moltes persones a Catalunya, en especial a la regió metropolitana de Barcelona. Malgrat el lent procés de recuperació de les famílies dels efectes de la crisi econòmica –que va donar lloc a la proliferació de desnonaments davant la impossibilitat de pagar la hipoteca o el lloguer– ha aparegut un nou obstacle: la pujada dels preus de l’habitatge de lloguer. D’altra banda, als municipis mitjans i petits trobem parcs d’habitatges envellits, sovint buits i amb dificultats per ser rehabilitats. Es planteja centrar el debat en les àrees temàtiques següents:

    • Com podem garantir el dret a l'habitatge?
    • Podem transformar el parc d’habitatges per aconseguir un balanç de zero emissions? 
    • Són efectives les mesures orientades a l’erradicació de l’emergència d’habitatge?
    • Quin marge hi ha per a innovar en l’habitatge? 

    Bloc 2: territoris articulats, 12 h.

    L’Agenda urbana de Catalunya es concep com un instrument que posi les ciutats i els hàbitats urbans com a subjectes en l’elaboració i implementació de les polítiques públiques del país per als propers anys. Si bé la ciutat és la matèria primera a partir de la qual s’elabora l’Agenda i en el seu plantejament, s’hi reconeix implícitament la indivisibilitat amb els seus territoris. El territori no pot ser concebut només com un proveïdor de recursos i un receptor d’externalitats, sinó que s’ha d’entendre com un espai d’oportunitat en el desplegament de l’Agenda. Aconseguir la integració urbana amb les regions circumdants, reconèixer i impulsar la protecció d’àrees territorialment estratègiques, vetllar per la sobirania alimentària, o valoritzar els sòls periurbans amb més valor agrícola, són algunes de les línies d’acció proposades. 

    • Quines polítiques públiques cal impulsar per lluitar contra el despoblament rural?
    • Com gestionar les externalitats negatives que generen els hàbitats urbans?
    • És necessari l’enfortiment de la governança territorial?
    • És coherent el model metropolità actual amb les potencialitats territorials? 

    Bloc 3: seguretat i justícia social, 16 h.

    Cal garantir entorns urbans segurs i lliures de qualsevol forma de violència, assolir ciutats i territoris que siguin ètics i justos amb igualtat de drets, deures i oportunitats per a les persones. Els hàbitats urbans han de ser espais on erradicar la discriminació per raons de gènere, ètnia, creença, edat, orientació sexual, capacitat econòmica, discapacitat o qualsevol altre diferència.

    • La seguretat és un vector pres en consideració en la planificació dels hàbitats urbans?
    • Cal reconèixer en el nostre ordenament jurídic el dret a la ciutat?
    • Com cal gestionar, a escala urbana, l’impacte de les onades migratòries?
    • Com s’han de tractar les economies informals a les ciutats?


  • Esborrats
    • -<p><strong>Com s’estructura la jornada?</strong></p><p>Constarà de tres&nbsp;<strong>panels de persones expertes</strong>&nbsp;(60 minuts) seguits per un&nbsp;<strong>debat entre els assistents</strong>&nbsp;(90 minuts) d’intercanvi d’opinions i coneixements sobre els temes exposats.</p><p><strong>De què parlarem?</strong></p><p>Explorarem els principals àmbits generadors de cohesió social des d’una perspectiva àmplia i multiescalar. No només s’abordaran conceptes transversals com la seguretat i la justícia social com a objectius que cal proporcionar als hàbitats urbans, sinó també d’altres aspectes que contribueixen a la cohesió de les persones, a dues escales ben diferenciades: en l’escala individual o familiar es debatrà sobre el dret universal a l’habitatge, i en l’escala supramunicipal, s’abordaran els conceptes de reequilibri i equitat territorials.&nbsp;</p><p>Cada panel tractarà els principals obstacles, reptes i oportunitats en la consecució dels següents objectius:</p><p><strong>Bloc 1: habitatge adequat i accessible, 9 h.</strong></p><p>La dificultat d’accés i manteniment d’un habitatge digne segueix sent un dels principals problemes de moltes persones a Catalunya, en especial a la regió metropolitana de Barcelona. Malgrat el lent procés de recuperació de les famílies dels efectes de la crisi econòmica –que va donar lloc a la proliferació de desnonaments davant la impossibilitat de pagar la hipoteca o el lloguer– ha aparegut un nou obstacle: la pujada dels preus de l’habitatge de lloguer. D’altra banda, als municipis mitjans i petits trobem parcs d’habitatges envellits, sovint buits i amb dificultats per ser rehabilitats. Es planteja centrar el debat en les àrees temàtiques següents:</p><ul><li>Com podem garantir el dret a l'habitatge?</li><li>Podem transformar el parc d’habitatges per aconseguir un balanç de zero emissions?&nbsp;</li><li>Són efectives les mesures orientades a l’erradicació de l’emergència d’habitatge?</li><li>Quin marge hi ha per a innovar en l’habitatge?&nbsp;</li></ul><p><strong>Bloc 2: territoris articulats, 12 h.</strong></p><p>L’Agenda urbana de Catalunya es concep com un instrument que posi les ciutats i els hàbitats urbans com a subjectes en l’elaboració i implementació de les polítiques públiques del país per als propers anys. Si bé la ciutat és la matèria primera a partir de la qual s’elabora l’Agenda i en el seu plantejament, s’hi reconeix implícitament la indivisibilitat amb els seus territoris. El territori no pot ser concebut només com un proveïdor de recursos i un receptor d’externalitats, sinó que s’ha d’entendre com un espai d’oportunitat en el desplegament de l’Agenda. Aconseguir la integració urbana amb les regions circumdants, reconèixer i impulsar la protecció d’àrees territorialment estratègiques, vetllar per la sobirania alimentària, o valoritzar els sòls periurbans amb més valor agrícola, són algunes de les línies d’acció proposades.&nbsp;</p><ul><li>Quines polítiques públiques cal impulsar per lluitar contra el despoblament rural?</li><li>Com gestionar les externalitats negatives que generen els hàbitats urbans?</li><li>És necessari l’enfortiment de la governança territorial?</li><li>És coherent el model metropolità actual amb les potencialitats territorials?&nbsp;</li></ul><p><strong>Bloc 3: seguretat i justícia social, 16 h.</strong></p><p>Cal garantir entorns urbans segurs i lliures de qualsevol forma de violència, assolir ciutats i territoris que siguin ètics i justos amb igualtat de drets, deures i oportunitats per a les persones. Els hàbitats urbans han de ser espais on erradicar la discriminació per raons de gènere, ètnia, creença, edat, orientació sexual, capacitat econòmica, discapacitat o qualsevol altre diferència.</p><ul><li>La seguretat és un vector pres en consideració en la planificació dels hàbitats urbans?</li><li>Cal reconèixer en el nostre ordenament jurídic el dret a la ciutat?</li><li>Com cal gestionar, a escala urbana, l’impacte de les onades migratòries?</li><li>Com s’han de tractar les economies informals a les ciutats?</li></ul><p><br></p>
    Addicions
    • +<p><strong>Com s’estructura la jornada?</strong></p><p>Constarà de tres&nbsp;<strong>panels de persones expertes</strong>&nbsp;(60 minuts) seguits per un&nbsp;<strong>debat entre els assistents</strong>&nbsp;(90 minuts) d’intercanvi d’opinions i coneixements sobre els temes exposats.</p><p><strong>De què parlarem?</strong></p><p>Explorarem els principals àmbits generadors de cohesió social des d’una perspectiva àmplia i multiescalar. No només s’abordaran conceptes transversals com la seguretat i la justícia social com a objectius que cal proporcionar als hàbitats urbans, sinó també d’altres aspectes que contribueixen a la cohesió de les persones, a dues escales ben diferenciades: en l’escala individual o familiar es debatrà sobre el dret universal a l’habitatge, i en l’escala supramunicipal, s’abordaran els conceptes de reequilibri i equitat territorials.&nbsp;</p><p>Cada panel tractarà els principals obstacles, reptes i oportunitats en la consecució dels següents objectius:</p><p><strong>Bloc 1: dret a l'habitatge, 9 h.</strong></p><p>La dificultat d’accés i manteniment d’un habitatge digne segueix sent un dels principals problemes de moltes persones a Catalunya, en especial a la regió metropolitana de Barcelona. Malgrat el lent procés de recuperació de les famílies dels efectes de la crisi econòmica –que va donar lloc a la proliferació de desnonaments davant la impossibilitat de pagar la hipoteca o el lloguer– ha aparegut un nou obstacle: la pujada dels preus de l’habitatge de lloguer. D’altra banda, als municipis mitjans i petits trobem parcs d’habitatges envellits, sovint buits i amb dificultats per ser rehabilitats. Es planteja centrar el debat en les àrees temàtiques següents:</p><ul><li>Com podem garantir el dret a l'habitatge?</li><li>Podem transformar el parc d’habitatges per aconseguir un balanç de zero emissions?&nbsp;</li><li>Són efectives les mesures orientades a l’erradicació de l’emergència d’habitatge?</li><li>Quin marge hi ha per a innovar en l’habitatge?&nbsp;</li></ul><p><strong>Bloc 2: territoris articulats, 12 h.</strong></p><p>L’Agenda urbana de Catalunya es concep com un instrument que posi les ciutats i els hàbitats urbans com a subjectes en l’elaboració i implementació de les polítiques públiques del país per als propers anys. Si bé la ciutat és la matèria primera a partir de la qual s’elabora l’Agenda i en el seu plantejament, s’hi reconeix implícitament la indivisibilitat amb els seus territoris. El territori no pot ser concebut només com un proveïdor de recursos i un receptor d’externalitats, sinó que s’ha d’entendre com un espai d’oportunitat en el desplegament de l’Agenda. Aconseguir la integració urbana amb les regions circumdants, reconèixer i impulsar la protecció d’àrees territorialment estratègiques, vetllar per la sobirania alimentària, o valoritzar els sòls periurbans amb més valor agrícola, són algunes de les línies d’acció proposades.&nbsp;</p><ul><li>Quines polítiques públiques cal impulsar per lluitar contra el despoblament rural?</li><li>Com gestionar les externalitats negatives que generen els hàbitats urbans?</li><li>És necessari l’enfortiment de la governança territorial?</li><li>És coherent el model metropolità actual amb les potencialitats territorials?&nbsp;</li></ul><p><strong>Bloc 3: seguretat i justícia social, 16 h.</strong></p><p>Cal garantir entorns urbans segurs i lliures de qualsevol forma de violència, assolir ciutats i territoris que siguin ètics i justos amb igualtat de drets, deures i oportunitats per a les persones. Els hàbitats urbans han de ser espais on erradicar la discriminació per raons de gènere, ètnia, creença, edat, orientació sexual, capacitat econòmica, discapacitat o qualsevol altre diferència.</p><ul><li>La seguretat és un vector pres en consideració en la planificació dels hàbitats urbans?</li><li>Cal reconèixer en el nostre ordenament jurídic el dret a la ciutat?</li><li>Com cal gestionar, a escala urbana, l’impacte de les onades migratòries?</li><li>Com s’han de tractar les economies informals a les ciutats?</li></ul><p><br></p>

    Descripció (Castellano)

    • -

      ¿Cómo se estructura la jornada?

      Constará de tres paneles de expertos (60 minutos) seguidos por un debate entre los asistentes (90 minutos) de intercambio de opiniones y conocimientos sobre los temas expuestos.

      ¿De qué hablaremos?

      Exploraremos los principales ámbitos generadores de cohesión social desde una perspectiva amplia y multiescalar. No sólo se abordarán conceptos transversales como la seguridad y la justicia social como objetivos a proporcionar a los hábitats urbanos, sino también de otros aspectos que contribuyen a la cohesión de las personas, a dos escalas bien diferenciadas: en la escala individual o familiar se debatirá sobre el derecho universal a la vivienda, y en la escala supramunicipal, se abordarán los conceptos de reequilibrio y equidad territoriales.

      Cada panel tratará los principales obstáculos, retos y oportunidades en la consecución de los siguientes objetivos:

      Panel 1: vivienda adecuada y accesible, 9 h.

      La dificultad de acceso y mantenimiento de una vivienda digna sigue siendo uno de los principales problemas de muchas personas en Cataluña, en especial en la región metropolitana de Barcelona. A pesar del lento proceso de recuperación de las familias de los efectos de la crisis económica -que dio lugar a la proliferación de desahucios ante la imposibilidad de pagar la hipoteca o el alquiler- ha aparecido un nuevo obstáculo: la subida de los precios de la vivienda de alquiler. Por otra parte, los municipios medianos y pequeños encontramos parques de viviendas envejecidos, a menudo vacías y con dificultades para ser rehabilitadas. Se plantea centrar el debate en las áreas temáticas siguientes:

      • ¿Cómo podemos garantizar el derecho a la vivienda?
      • ¿Podemos transformar el parque de viviendas para lograr un balance de cero emisiones?
      • ¿Son efectivas las medidas orientadas a la erradicación de la emergencia de vivienda?
      • ¿Qué margen hay para innovar en la vivienda?

      Panel: 2: territorios articulados, 12 h.

      La Agenda urbana de Cataluña se concibe como un instrumento que ponga las ciudades y los hábitats urbanos como sujetos en la elaboración e implementación de las políticas públicas del país para los próximos años. Si bien la ciudad es la materia prima a partir de la cual se elabora la Agenda y en su planteamiento, se reconoce implícitamente la indivisibilidad con sus territorios. El territorio no puede ser concebido sólo como un proveedor de recursos y un receptor de externalidades, sino que debe entenderse como un espacio de oportunidad en el desarrollo de la Agenda. Conseguir la integración urbana con las regiones circundantes, reconocer e impulsar la protección de áreas territorialmente estratégicas, velar por la soberanía alimentaria, o valorizar los suelos periurbanos con más valor agrícola, son algunas de las líneas de acción propuestas.

      • ¿Qué políticas públicas a impulsar para luchar contra la despoblación rural?
      • ¿Cómo gestionar las externalidades negativas que generan los hábitats urbanos?
      • ¿Es necesario el fortalecimiento de la gobernanza territorial?
      • ¿Es coherente el modelo metropolitano actual con las potencialidades territoriales?

      Panel 3: seguridad y justicia social, 16h.

      Hay que garantizar entornos urbanos seguros y libres de cualquier forma de violencia, lograr ciudades y territorios que sean éticos y justos con igualdad de derechos, deberes y oportunidades para las personas. Los hábitats urbanos deben ser espacios donde erradicar la discriminación por razones de género, etnia, creencia, edad, orientación sexual, capacidad económica, discapacidad o cualquier otro diferencia.

      • ¿La seguridad es un vector tomado en consideración en la planificación de los hábitats urbanos?
      • ¿Hay que reconocer en nuestro ordenamiento jurídico el derecho a la ciudad?
      • ¿Como hay que gestionar, a escala urbana, el impacto de las olas migratorias?
      • ¿Cómo deben tratarse las economías informales en las ciudades?


      

    • +

      ¿Cómo se estructura la jornada?

      Constará de tres paneles de expertos (60 minutos) seguidos por un debate entre los asistentes (90 minutos) de intercambio de opiniones y conocimientos sobre los temas expuestos.

      ¿De qué hablaremos?

      Exploraremos los principales ámbitos generadores de cohesión social desde una perspectiva amplia y multiescalar. No sólo se abordarán conceptos transversales como la seguridad y la justicia social como objetivos a proporcionar a los hábitats urbanos, sino también de otros aspectos que contribuyen a la cohesión de las personas, a dos escalas bien diferenciadas: en la escala individual o familiar se debatirá sobre el derecho universal a la vivienda, y en la escala supramunicipal, se abordarán los conceptos de reequilibrio y equidad territoriales.

      Cada panel tratará los principales obstáculos, retos y oportunidades en la consecución de los siguientes objetivos:

      Panel 1: vivienda adecuada y accesible, 9 h.

      La dificultad de acceso y mantenimiento de una vivienda digna sigue siendo uno de los principales problemas de muchas personas en Cataluña, en especial en la región metropolitana de Barcelona. A pesar del lento proceso de recuperación de las familias de los efectos de la crisis económica -que dio lugar a la proliferación de desahucios ante la imposibilidad de pagar la hipoteca o el alquiler- ha aparecido un nuevo obstáculo: la subida de los precios de la vivienda de alquiler. Por otra parte, los municipios medianos y pequeños encontramos parques de viviendas envejecidos, a menudo vacías y con dificultades para ser rehabilitadas. Se plantea centrar el debate en las áreas temáticas siguientes:

      • ¿Cómo podemos garantizar el derecho a la vivienda?
      • ¿Podemos transformar el parque de viviendas para lograr un balance de cero emisiones?
      • ¿Son efectivas las medidas orientadas a la erradicación de la emergencia de vivienda?
      • ¿Qué margen hay para innovar en la vivienda?

      Panel: 2: territorios articulados, 12 h.

      La Agenda urbana de Cataluña se concibe como un instrumento que ponga las ciudades y los hábitats urbanos como sujetos en la elaboración e implementación de las políticas públicas del país para los próximos años. Si bien la ciudad es la materia prima a partir de la cual se elabora la Agenda y en su planteamiento, se reconoce implícitamente la indivisibilidad con sus territorios. El territorio no puede ser concebido sólo como un proveedor de recursos y un receptor de externalidades, sino que debe entenderse como un espacio de oportunidad en el desarrollo de la Agenda. Conseguir la integración urbana con las regiones circundantes, reconocer e impulsar la protección de áreas territorialmente estratégicas, velar por la soberanía alimentaria, o valorizar los suelos periurbanos con más valor agrícola, son algunas de las líneas de acción propuestas.

      • ¿Qué políticas públicas a impulsar para luchar contra la despoblación rural?
      • ¿Cómo gestionar las externalidades negativas que generan los hábitats urbanos?
      • ¿Es necesario el fortalecimiento de la gobernanza territorial?
      • ¿Es coherente el modelo metropolitano actual con las potencialidades territoriales?

      Panel 3: seguridad y justicia social, 16h.

      Hay que garantizar entornos urbanos seguros y libres de cualquier forma de violencia, lograr ciudades y territorios que sean éticos y justos con igualdad de derechos, deberes y oportunidades para las personas. Los hábitats urbanos deben ser espacios donde erradicar la discriminación por razones de género, etnia, creencia, edad, orientación sexual, capacidad económica, discapacidad o cualquier otro diferencia.

      • ¿La seguridad es un vector tomado en consideración en la planificación de los hábitats urbanos?
      • ¿Hay que reconocer en nuestro ordenamiento jurídico el derecho a la ciudad?
      • ¿Como hay que gestionar, a escala urbana, el impacto de las olas migratorias?
      • ¿Cómo deben tratarse las economías informales en las ciudades?


      

    • -<p><strong>¿Cómo se estructura la jornada?</strong></p><p>Constará de tres paneles de expertos (60 minutos) seguidos por un debate entre los asistentes (90 minutos) de intercambio de opiniones y conocimientos sobre los temas expuestos.</p><p><strong>¿De qué hablaremos?</strong></p><p>Exploraremos los principales ámbitos generadores de cohesión social desde una perspectiva amplia y multiescalar. No sólo se abordarán conceptos transversales como la seguridad y la justicia social como objetivos a proporcionar a los hábitats urbanos, sino también de otros aspectos que contribuyen a la cohesión de las personas, a dos escalas bien diferenciadas: en la escala individual o familiar se debatirá sobre el derecho universal a la vivienda, y en la escala supramunicipal, se abordarán los conceptos de reequilibrio y equidad territoriales.</p><p>Cada panel tratará los principales obstáculos, retos y oportunidades en la consecución de los siguientes objetivos:</p><p><strong>Panel 1: vivienda adecuada y accesible, 9 h.</strong></p><p>La dificultad de acceso y mantenimiento de una vivienda digna sigue siendo uno de los principales problemas de muchas personas en Cataluña, en especial en la región metropolitana de Barcelona. A pesar del lento proceso de recuperación de las familias de los efectos de la crisis económica -que dio lugar a la proliferación de desahucios ante la imposibilidad de pagar la hipoteca o el alquiler- ha aparecido un nuevo obstáculo: la subida de los precios de la vivienda de alquiler. Por otra parte, los municipios medianos y pequeños encontramos parques de viviendas envejecidos, a menudo vacías y con dificultades para ser rehabilitadas. Se plantea centrar el debate en las áreas temáticas siguientes:</p><ul><li>¿Cómo podemos garantizar el derecho a la vivienda?</li><li>¿Podemos transformar el parque de viviendas para lograr un balance de cero emisiones?</li><li>¿Son efectivas las medidas orientadas a la erradicación de la emergencia de vivienda?</li><li>¿Qué margen hay para innovar en la vivienda?</li></ul><p><strong>Panel: 2: territorios articulados, 12 h.</strong></p><p>La Agenda urbana de Cataluña se concibe como un instrumento que ponga las ciudades y los hábitats urbanos como sujetos en la elaboración e implementación de las políticas públicas del país para los próximos años. Si bien la ciudad es la materia prima a partir de la cual se elabora la Agenda y en su planteamiento, se reconoce implícitamente la indivisibilidad con sus territorios. El territorio no puede ser concebido sólo como un proveedor de recursos y un receptor de externalidades, sino que debe entenderse como un espacio de oportunidad en el desarrollo de la Agenda. Conseguir la integración urbana con las regiones circundantes, reconocer e impulsar la protección de áreas territorialmente estratégicas, velar por la soberanía alimentaria, o valorizar los suelos periurbanos con más valor agrícola, son algunas de las líneas de acción propuestas.</p><ul><li>¿Qué políticas públicas a impulsar para luchar contra la despoblación rural?</li><li>¿Cómo gestionar las externalidades negativas que generan los hábitats urbanos?</li><li>¿Es necesario el fortalecimiento de la gobernanza territorial?</li><li>¿Es coherente el modelo metropolitano actual con las potencialidades territoriales?</li></ul><p><strong>Panel 3: seguridad y justicia social, 16h.</strong></p><p>Hay que garantizar entornos urbanos seguros y libres de cualquier forma de violencia, lograr ciudades y territorios que sean éticos y justos con igualdad de derechos, deberes y oportunidades para las personas. Los hábitats urbanos deben ser espacios donde erradicar la discriminación por razones de género, etnia, creencia, edad, orientación sexual, capacidad económica, discapacidad o cualquier otro diferencia.</p><ul><li>¿La seguridad es un vector tomado en consideración en la planificación de los hábitats urbanos?</li><li>¿Hay que reconocer en nuestro ordenamiento jurídico el derecho a la ciudad?</li><li>¿Como hay que gestionar, a escala urbana, el impacto de las olas migratorias?</li><li>¿Cómo deben tratarse las economías informales en las ciudades?</li></ul><p><br></p><p><span class="ql-cursor"></span></p>
    • +<p><strong>¿Cómo se estructura la jornada?</strong></p><p>Constará de tres paneles de expertos (60 minutos) seguidos por un debate entre los asistentes (90 minutos) de intercambio de opiniones y conocimientos sobre los temas expuestos.</p><p><strong>¿De qué hablaremos?</strong></p><p>Exploraremos los principales ámbitos generadores de cohesión social desde una perspectiva amplia y multiescalar. No sólo se abordarán conceptos transversales como la seguridad y la justicia social como objetivos a proporcionar a los hábitats urbanos, sino también de otros aspectos que contribuyen a la cohesión de las personas, a dos escalas bien diferenciadas: en la escala individual o familiar se debatirá sobre el derecho universal a la vivienda, y en la escala supramunicipal, se abordarán los conceptos de reequilibrio y equidad territoriales.</p><p>Cada panel tratará los principales obstáculos, retos y oportunidades en la consecución de los siguientes objetivos:</p><p><strong>Panel 1: vivienda adecuada y accesible, 9 h.</strong></p><p>La dificultad de acceso y mantenimiento de una vivienda digna sigue siendo uno de los principales problemas de muchas personas en Cataluña, en especial en la región metropolitana de Barcelona. A pesar del lento proceso de recuperación de las familias de los efectos de la crisis económica -que dio lugar a la proliferación de desahucios ante la imposibilidad de pagar la hipoteca o el alquiler- ha aparecido un nuevo obstáculo: la subida de los precios de la vivienda de alquiler. Por otra parte, los municipios medianos y pequeños encontramos parques de viviendas envejecidos, a menudo vacías y con dificultades para ser rehabilitadas. Se plantea centrar el debate en las áreas temáticas siguientes:</p><ul><li>¿Cómo podemos garantizar el derecho a la vivienda?</li><li>¿Podemos transformar el parque de viviendas para lograr un balance de cero emisiones?</li><li>¿Son efectivas las medidas orientadas a la erradicación de la emergencia de vivienda?</li><li>¿Qué margen hay para innovar en la vivienda?</li></ul><p><strong>Panel: 2: territorios articulados, 12 h.</strong></p><p>La Agenda urbana de Cataluña se concibe como un instrumento que ponga las ciudades y los hábitats urbanos como sujetos en la elaboración e implementación de las políticas públicas del país para los próximos años. Si bien la ciudad es la materia prima a partir de la cual se elabora la Agenda y en su planteamiento, se reconoce implícitamente la indivisibilidad con sus territorios. El territorio no puede ser concebido sólo como un proveedor de recursos y un receptor de externalidades, sino que debe entenderse como un espacio de oportunidad en el desarrollo de la Agenda. Conseguir la integración urbana con las regiones circundantes, reconocer e impulsar la protección de áreas territorialmente estratégicas, velar por la soberanía alimentaria, o valorizar los suelos periurbanos con más valor agrícola, son algunas de las líneas de acción propuestas.</p><ul><li>¿Qué políticas públicas a impulsar para luchar contra la despoblación rural?</li><li>¿Cómo gestionar las externalidades negativas que generan los hábitats urbanos?</li><li>¿Es necesario el fortalecimiento de la gobernanza territorial?</li><li>¿Es coherente el modelo metropolitano actual con las potencialidades territoriales?</li></ul><p><strong>Panel 3: seguridad y justicia social, 16h.</strong></p><p>Hay que garantizar entornos urbanos seguros y libres de cualquier forma de violencia, lograr ciudades y territorios que sean éticos y justos con igualdad de derechos, deberes y oportunidades para las personas. Los hábitats urbanos deben ser espacios donde erradicar la discriminación por razones de género, etnia, creencia, edad, orientación sexual, capacidad económica, discapacidad o cualquier otro diferencia.</p><ul><li>¿La seguridad es un vector tomado en consideración en la planificación de los hábitats urbanos?</li><li>¿Hay que reconocer en nuestro ordenamiento jurídico el derecho a la ciudad?</li><li>¿Como hay que gestionar, a escala urbana, el impacto de las olas migratorias?</li><li>¿Cómo deben tratarse las economías informales en las ciudades?</li></ul><p><br></p><p><span class="ql-cursor"></span></p>
    Esborrats
    • -

      ¿Cómo se estructura la jornada?

      Constará de tres paneles de expertos (60 minutos) seguidos por un debate entre los asistentes (90 minutos) de intercambio de opiniones y conocimientos sobre los temas expuestos.

      ¿De qué hablaremos?

      Exploraremos los principales ámbitos generadores de cohesión social desde una perspectiva amplia y multiescalar. No sólo se abordarán conceptos transversales como la seguridad y la justicia social como objetivos a proporcionar a los hábitats urbanos, sino también de otros aspectos que contribuyen a la cohesión de las personas, a dos escalas bien diferenciadas: en la escala individual o familiar se debatirá sobre el derecho universal a la vivienda, y en la escala supramunicipal, se abordarán los conceptos de reequilibrio y equidad territoriales.

      Cada panel tratará los principales obstáculos, retos y oportunidades en la consecución de los siguientes objetivos:

      Panel 1: vivienda adecuada y accesible, 9 h.

      La dificultad de acceso y mantenimiento de una vivienda digna sigue siendo uno de los principales problemas de muchas personas en Cataluña, en especial en la región metropolitana de Barcelona. A pesar del lento proceso de recuperación de las familias de los efectos de la crisis económica -que dio lugar a la proliferación de desahucios ante la imposibilidad de pagar la hipoteca o el alquiler- ha aparecido un nuevo obstáculo: la subida de los precios de la vivienda de alquiler. Por otra parte, los municipios medianos y pequeños encontramos parques de viviendas envejecidos, a menudo vacías y con dificultades para ser rehabilitadas. Se plantea centrar el debate en las áreas temáticas siguientes:

      • ¿Cómo podemos garantizar el derecho a la vivienda?
      • ¿Podemos transformar el parque de viviendas para lograr un balance de cero emisiones?
      • ¿Son efectivas las medidas orientadas a la erradicación de la emergencia de vivienda?
      • ¿Qué margen hay para innovar en la vivienda?

      Panel: 2: territorios articulados, 12 h.

      La Agenda urbana de Cataluña se concibe como un instrumento que ponga las ciudades y los hábitats urbanos como sujetos en la elaboración e implementación de las políticas públicas del país para los próximos años. Si bien la ciudad es la materia prima a partir de la cual se elabora la Agenda y en su planteamiento, se reconoce implícitamente la indivisibilidad con sus territorios. El territorio no puede ser concebido sólo como un proveedor de recursos y un receptor de externalidades, sino que debe entenderse como un espacio de oportunidad en el desarrollo de la Agenda. Conseguir la integración urbana con las regiones circundantes, reconocer e impulsar la protección de áreas territorialmente estratégicas, velar por la soberanía alimentaria, o valorizar los suelos periurbanos con más valor agrícola, son algunas de las líneas de acción propuestas.

      • ¿Qué políticas públicas a impulsar para luchar contra la despoblación rural?
      • ¿Cómo gestionar las externalidades negativas que generan los hábitats urbanos?
      • ¿Es necesario el fortalecimiento de la gobernanza territorial?
      • ¿Es coherente el modelo metropolitano actual con las potencialidades territoriales?

      Panel 3: seguridad y justicia social, 16h.

      Hay que garantizar entornos urbanos seguros y libres de cualquier forma de violencia, lograr ciudades y territorios que sean éticos y justos con igualdad de derechos, deberes y oportunidades para las personas. Los hábitats urbanos deben ser espacios donde erradicar la discriminación por razones de género, etnia, creencia, edad, orientación sexual, capacidad económica, discapacidad o cualquier otro diferencia.

      • ¿La seguridad es un vector tomado en consideración en la planificación de los hábitats urbanos?
      • ¿Hay que reconocer en nuestro ordenamiento jurídico el derecho a la ciudad?
      • ¿Como hay que gestionar, a escala urbana, el impacto de las olas migratorias?
      • ¿Cómo deben tratarse las economías informales en las ciudades?


      

    • ¿Podemos transformar el parque de viviendas para lograr un balance de cero emisiones?
    • ¿Son efectivas las medidas orientadas a la erradicación de la emergencia de vivienda?
    • ¿Qué margen hay para innovar en la vivienda?

    Panel: 2: territorios articulados, 12 h.

    La Agenda urbana de Cataluña se concibe como un instrumento que ponga las ciudades y los hábitats urbanos como sujetos en la elaboración e implementación de las políticas públicas del país para los próximos años. Si bien la ciudad es la materia prima a partir de la cual se elabora la Agenda y en su planteamiento, se reconoce implícitamente la indivisibilidad con sus territorios. El territorio no puede ser concebido sólo como un proveedor de recursos y un receptor de externalidades, sino que debe entenderse como un espacio de oportunidad en el desarrollo de la Agenda. Conseguir la integración urbana con las regiones circundantes, reconocer e impulsar la protección de áreas territorialmente estratégicas, velar por la soberanía alimentaria, o valorizar los suelos periurbanos con más valor agrícola, son algunas de las líneas de acción propuestas.

    • ¿Qué políticas públicas a impulsar para luchar contra la despoblación rural?
    • ¿Cómo gestionar las externalidades negativas que generan los hábitats urbanos?
    • ¿Es necesario el fortalecimiento de la gobernanza territorial?
    • ¿Es coherente el modelo metropolitano actual con las potencialidades territoriales?

    Panel 3: seguridad y justicia social, 16h.

    Hay que garantizar entornos urbanos seguros y libres de cualquier forma de violencia, lograr ciudades y territorios que sean éticos y justos con igualdad de derechos, deberes y oportunidades para las personas. Los hábitats urbanos deben ser espacios donde erradicar la discriminación por razones de género, etnia, creencia, edad, orientación sexual, capacidad económica, discapacidad o cualquier otro diferencia.

    • ¿La seguridad es un vector tomado en consideración en la planificación de los hábitats urbanos?
    • ¿Hay que reconocer en nuestro ordenamiento jurídico el derecho a la ciudad?
    • ¿Como hay que gestionar, a escala urbana, el impacto de las olas migratorias?
    • ¿Cómo deben tratarse las economías informales en las ciudades?


    

    Addicions
    • ¿Podemos transformar el parque de viviendas para lograr un balance de cero emisiones?
    • ¿Son efectivas las medidas orientadas a la erradicación de la emergencia de vivienda?
    • ¿Qué margen hay para innovar en la vivienda?

    Panel: 2: territorios articulados, 12 h.

    La Agenda urbana de Cataluña se concibe como un instrumento que ponga las ciudades y los hábitats urbanos como sujetos en la elaboración e implementación de las políticas públicas del país para los próximos años. Si bien la ciudad es la materia prima a partir de la cual se elabora la Agenda y en su planteamiento, se reconoce implícitamente la indivisibilidad con sus territorios. El territorio no puede ser concebido sólo como un proveedor de recursos y un receptor de externalidades, sino que debe entenderse como un espacio de oportunidad en el desarrollo de la Agenda. Conseguir la integración urbana con las regiones circundantes, reconocer e impulsar la protección de áreas territorialmente estratégicas, velar por la soberanía alimentaria, o valorizar los suelos periurbanos con más valor agrícola, son algunas de las líneas de acción propuestas.

    • ¿Qué políticas públicas a impulsar para luchar contra la despoblación rural?
    • ¿Cómo gestionar las externalidades negativas que generan los hábitats urbanos?
    • ¿Es necesario el fortalecimiento de la gobernanza territorial?
    • ¿Es coherente el modelo metropolitano actual con las potencialidades territoriales?

    Panel 3: seguridad y justicia social, 16h.

    Hay que garantizar entornos urbanos seguros y libres de cualquier forma de violencia, lograr ciudades y territorios que sean éticos y justos con igualdad de derechos, deberes y oportunidades para las personas. Los hábitats urbanos deben ser espacios donde erradicar la discriminación por razones de género, etnia, creencia, edad, orientación sexual, capacidad económica, discapacidad o cualquier otro diferencia.

    • ¿La seguridad es un vector tomado en consideración en la planificación de los hábitats urbanos?
    • ¿Hay que reconocer en nuestro ordenamiento jurídico el derecho a la ciudad?
    • ¿Como hay que gestionar, a escala urbana, el impacto de las olas migratorias?
    • ¿Cómo deben tratarse las economías informales en las ciudades?


    

  • +

    ¿Cómo se estructura la jornada?

    Constará de tres paneles de expertos (60 minutos) seguidos por un debate entre los asistentes (90 minutos) de intercambio de opiniones y conocimientos sobre los temas expuestos.

    ¿De qué hablaremos?

    Exploraremos los principales ámbitos generadores de cohesión social desde una perspectiva amplia y multiescalar. No sólo se abordarán conceptos transversales como la seguridad y la justicia social como objetivos a proporcionar a los hábitats urbanos, sino también de otros aspectos que contribuyen a la cohesión de las personas, a dos escalas bien diferenciadas: en la escala individual o familiar se debatirá sobre el derecho universal a la vivienda, y en la escala supramunicipal, se abordarán los conceptos de reequilibrio y equidad territoriales.

    Cada panel tratará los principales obstáculos, retos y oportunidades en la consecución de los siguientes objetivos:

    Panel 1: vivienda adecuada y accesible, 9 h.

    La dificultad de acceso y mantenimiento de una vivienda digna sigue siendo uno de los principales problemas de muchas personas en Cataluña, en especial en la región metropolitana de Barcelona. A pesar del lento proceso de recuperación de las familias de los efectos de la crisis económica -que dio lugar a la proliferación de desahucios ante la imposibilidad de pagar la hipoteca o el alquiler- ha aparecido un nuevo obstáculo: la subida de los precios de la vivienda de alquiler. Por otra parte, los municipios medianos y pequeños encontramos parques de viviendas envejecidos, a menudo vacías y con dificultades para ser rehabilitadas. Se plantea centrar el debate en las áreas temáticas siguientes:

    • ¿Cómo podemos garantizar el derecho a la vivienda?
    • ¿Podemos transformar el parque de viviendas para lograr un balance de cero emisiones?
    • ¿Son efectivas las medidas orientadas a la erradicación de la emergencia de vivienda?
    • ¿Qué margen hay para innovar en la vivienda?

    Panel: 2: territorios articulados, 12 h.

    La Agenda urbana de Cataluña se concibe como un instrumento que ponga las ciudades y los hábitats urbanos como sujetos en la elaboración e implementación de las políticas públicas del país para los próximos años. Si bien la ciudad es la materia prima a partir de la cual se elabora la Agenda y en su planteamiento, se reconoce implícitamente la indivisibilidad con sus territorios. El territorio no puede ser concebido sólo como un proveedor de recursos y un receptor de externalidades, sino que debe entenderse como un espacio de oportunidad en el desarrollo de la Agenda. Conseguir la integración urbana con las regiones circundantes, reconocer e impulsar la protección de áreas territorialmente estratégicas, velar por la soberanía alimentaria, o valorizar los suelos periurbanos con más valor agrícola, son algunas de las líneas de acción propuestas.

    • ¿Qué políticas públicas a impulsar para luchar contra la despoblación rural?
    • ¿Cómo gestionar las externalidades negativas que generan los hábitats urbanos?
    • ¿Es necesario el fortalecimiento de la gobernanza territorial?
    • ¿Es coherente el modelo metropolitano actual con las potencialidades territoriales?

    Panel 3: seguridad y justicia social, 16h.

    Hay que garantizar entornos urbanos seguros y libres de cualquier forma de violencia, lograr ciudades y territorios que sean éticos y justos con igualdad de derechos, deberes y oportunidades para las personas. Los hábitats urbanos deben ser espacios donde erradicar la discriminación por razones de género, etnia, creencia, edad, orientación sexual, capacidad económica, discapacidad o cualquier otro diferencia.

    • ¿La seguridad es un vector tomado en consideración en la planificación de los hábitats urbanos?
    • ¿Hay que reconocer en nuestro ordenamiento jurídico el derecho a la ciudad?
    • ¿Como hay que gestionar, a escala urbana, el impacto de las olas migratorias?
    • ¿Cómo deben tratarse las economías informales en las ciudades?


    

  • Esborrats
    • -<p><strong>¿Cómo se estructura la jornada?</strong></p><p>Constará de tres paneles de expertos (60 minutos) seguidos por un debate entre los asistentes (90 minutos) de intercambio de opiniones y conocimientos sobre los temas expuestos.</p><p><strong>¿De qué hablaremos?</strong></p><p>Exploraremos los principales ámbitos generadores de cohesión social desde una perspectiva amplia y multiescalar. No sólo se abordarán conceptos transversales como la seguridad y la justicia social como objetivos a proporcionar a los hábitats urbanos, sino también de otros aspectos que contribuyen a la cohesión de las personas, a dos escalas bien diferenciadas: en la escala individual o familiar se debatirá sobre el derecho universal a la vivienda, y en la escala supramunicipal, se abordarán los conceptos de reequilibrio y equidad territoriales.</p><p>Cada panel tratará los principales obstáculos, retos y oportunidades en la consecución de los siguientes objetivos:</p><p><strong>Panel 1: vivienda adecuada y accesible, 9 h.</strong></p><p>La dificultad de acceso y mantenimiento de una vivienda digna sigue siendo uno de los principales problemas de muchas personas en Cataluña, en especial en la región metropolitana de Barcelona. A pesar del lento proceso de recuperación de las familias de los efectos de la crisis económica -que dio lugar a la proliferación de desahucios ante la imposibilidad de pagar la hipoteca o el alquiler- ha aparecido un nuevo obstáculo: la subida de los precios de la vivienda de alquiler. Por otra parte, los municipios medianos y pequeños encontramos parques de viviendas envejecidos, a menudo vacías y con dificultades para ser rehabilitadas. Se plantea centrar el debate en las áreas temáticas siguientes:</p><ul><li>¿Cómo podemos garantizar el derecho a la vivienda?</li><li>¿Podemos transformar el parque de viviendas para lograr un balance de cero emisiones?</li><li>¿Son efectivas las medidas orientadas a la erradicación de la emergencia de vivienda?</li><li>¿Qué margen hay para innovar en la vivienda?</li></ul><p><strong>Panel: 2: territorios articulados, 12 h.</strong></p><p>La Agenda urbana de Cataluña se concibe como un instrumento que ponga las ciudades y los hábitats urbanos como sujetos en la elaboración e implementación de las políticas públicas del país para los próximos años. Si bien la ciudad es la materia prima a partir de la cual se elabora la Agenda y en su planteamiento, se reconoce implícitamente la indivisibilidad con sus territorios. El territorio no puede ser concebido sólo como un proveedor de recursos y un receptor de externalidades, sino que debe entenderse como un espacio de oportunidad en el desarrollo de la Agenda. Conseguir la integración urbana con las regiones circundantes, reconocer e impulsar la protección de áreas territorialmente estratégicas, velar por la soberanía alimentaria, o valorizar los suelos periurbanos con más valor agrícola, son algunas de las líneas de acción propuestas.</p><ul><li>¿Qué políticas públicas a impulsar para luchar contra la despoblación rural?</li><li>¿Cómo gestionar las externalidades negativas que generan los hábitats urbanos?</li><li>¿Es necesario el fortalecimiento de la gobernanza territorial?</li><li>¿Es coherente el modelo metropolitano actual con las potencialidades territoriales?</li></ul><p><strong>Panel 3: seguridad y justicia social, 16h.</strong></p><p>Hay que garantizar entornos urbanos seguros y libres de cualquier forma de violencia, lograr ciudades y territorios que sean éticos y justos con igualdad de derechos, deberes y oportunidades para las personas. Los hábitats urbanos deben ser espacios donde erradicar la discriminación por razones de género, etnia, creencia, edad, orientación sexual, capacidad económica, discapacidad o cualquier otro diferencia.</p><ul><li>¿La seguridad es un vector tomado en consideración en la planificación de los hábitats urbanos?</li><li>¿Hay que reconocer en nuestro ordenamiento jurídico el derecho a la ciudad?</li><li>¿Como hay que gestionar, a escala urbana, el impacto de las olas migratorias?</li><li>¿Cómo deben tratarse las economías informales en las ciudades?</li></ul><p><br></p><p><span class="ql-cursor"></span></p>
    Addicions
    • +<p><strong>¿Cómo se estructura la jornada?</strong></p><p>Constará de tres paneles de expertos (60 minutos) seguidos por un debate entre los asistentes (90 minutos) de intercambio de opiniones y conocimientos sobre los temas expuestos.</p><p><strong>¿De qué hablaremos?</strong></p><p>Exploraremos los principales ámbitos generadores de cohesión social desde una perspectiva amplia y multiescalar. No sólo se abordarán conceptos transversales como la seguridad y la justicia social como objetivos a proporcionar a los hábitats urbanos, sino también de otros aspectos que contribuyen a la cohesión de las personas, a dos escalas bien diferenciadas: en la escala individual o familiar se debatirá sobre el derecho universal a la vivienda, y en la escala supramunicipal, se abordarán los conceptos de reequilibrio y equidad territoriales.</p><p>Cada panel tratará los principales obstáculos, retos y oportunidades en la consecución de los siguientes objetivos:</p><p><strong>Panel 1: vivienda adecuada y accesible, 9 h.</strong></p><p>La dificultad de acceso y mantenimiento de una vivienda digna sigue siendo uno de los principales problemas de muchas personas en Cataluña, en especial en la región metropolitana de Barcelona. A pesar del lento proceso de recuperación de las familias de los efectos de la crisis económica -que dio lugar a la proliferación de desahucios ante la imposibilidad de pagar la hipoteca o el alquiler- ha aparecido un nuevo obstáculo: la subida de los precios de la vivienda de alquiler. Por otra parte, los municipios medianos y pequeños encontramos parques de viviendas envejecidos, a menudo vacías y con dificultades para ser rehabilitadas. Se plantea centrar el debate en las áreas temáticas siguientes:</p><ul><li>¿Cómo podemos garantizar el derecho a la vivienda?</li><li>¿Podemos transformar el parque de viviendas para lograr un balance de cero emisiones?</li><li>¿Son efectivas las medidas orientadas a la erradicación de la emergencia de vivienda?</li><li>¿Qué margen hay para innovar en la vivienda?</li></ul><p><strong>Panel: 2: territorios articulados, 12 h.</strong></p><p>La Agenda urbana de Cataluña se concibe como un instrumento que ponga las ciudades y los hábitats urbanos como sujetos en la elaboración e implementación de las políticas públicas del país para los próximos años. Si bien la ciudad es la materia prima a partir de la cual se elabora la Agenda y en su planteamiento, se reconoce implícitamente la indivisibilidad con sus territorios. El territorio no puede ser concebido sólo como un proveedor de recursos y un receptor de externalidades, sino que debe entenderse como un espacio de oportunidad en el desarrollo de la Agenda. Conseguir la integración urbana con las regiones circundantes, reconocer e impulsar la protección de áreas territorialmente estratégicas, velar por la soberanía alimentaria, o valorizar los suelos periurbanos con más valor agrícola, son algunas de las líneas de acción propuestas.</p><ul><li>¿Qué políticas públicas a impulsar para luchar contra la despoblación rural?</li><li>¿Cómo gestionar las externalidades negativas que generan los hábitats urbanos?</li><li>¿Es necesario el fortalecimiento de la gobernanza territorial?</li><li>¿Es coherente el modelo metropolitano actual con las potencialidades territoriales?</li></ul><p><strong>Panel 3: seguridad y justicia social, 16h.</strong></p><p>Hay que garantizar entornos urbanos seguros y libres de cualquier forma de violencia, lograr ciudades y territorios que sean éticos y justos con igualdad de derechos, deberes y oportunidades para las personas. Los hábitats urbanos deben ser espacios donde erradicar la discriminación por razones de género, etnia, creencia, edad, orientación sexual, capacidad económica, discapacidad o cualquier otro diferencia.</p><ul><li>¿La seguridad es un vector tomado en consideración en la planificación de los hábitats urbanos?</li><li>¿Hay que reconocer en nuestro ordenamiento jurídico el derecho a la ciudad?</li><li>¿Como hay que gestionar, a escala urbana, el impacto de las olas migratorias?</li><li>¿Cómo deben tratarse las economías informales en las ciudades?</li></ul><p><br></p><p><span class="ql-cursor"></span></p>
    Número de versió 32 de 43 Mostra totes les versions Tornar a la trobada
    Autoria de la versió
    Avatar Flavia Galmarini
    Versió creada el 21/06/2019 14:26

    Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

    Canviar la configuració de les galetes