De fet, és una actuació que es realitza actualment. Els departaments fan una primera avaluació de les obligacions de transparència quant a la informació subjecta a publicitat activa que gestionen i publiquen. Sobre aquesta avaluació, la Secretaria de Transparència i Govern Obert fa una segona avaluació i elabora un informe que es tramet als departaments per al seu coneixement, perquè facin les observacions oportunes. Finalment, l’informe definitiu es presenta a la Comissió tècnica per a la transparència i l’accés a la informació (CTTAI) i posteriorment a la Comissió Interdepartamental de Transparència i Govern Obert (CITGO) per al seu coneixement i aprovació, si escau. L’informe final fa una valoració sobre els resultats obtinguts.
El compromís de la Secretaria de Transparència i Govern Obert, en el cas que es pugui implementar el compromís indicat en la proposta Avaluació realitzada per persones no vinculades directament a la transparència, és afegir a l’informe d’avaluació la valoració donada a través del Portal de la transparència per les persones usuàries.
Compartir