Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

This proposal is under evaluation because:

En el cas que s’acabi implementat al Portal de la transparència allò esmentat en la proposta Avaluació realitzada per persones no vinculades directament a la transparència, és a dir, poder participar-hi i fer-hi l’avaluació, tant en les preguntes obertes com en el qüestionari d’avaluació, el compromís és fer-ho amb un llenguatge planer i comprensible per a tothom. En aquest sentit, la Direcció General d’Atenció Ciutadana lidera i impulsa les polítiques d’accessibilitat web i de l’ús de llenguatge fàcil aplicables en la comunicació corporativa de la Generalitat de Catalunya.

El compromís és valorar les propostes, observacions i suggeriments que es puguin fer mitjançant el Portal de la transparència sobre l’avaluació de les obligacions de transparència, i donar-hi resposta. Això queda vinculat a la implementació d’aquesta funcionalitat al Portal segons el compromís indicat en la proposta Avaluació realitzada per persones no vinculades directament a la transparència.  

 Les respostes donades a la ciutadania poden ser genèriques o individualitzades, segons resulti més adient i es valori en cada cas.

Resposta que donem a la ciutadania

Un cop més, el llenguatge és un element clau i s’hauria de mesurar bé com utilitzar un llenguatge planer, i sobretot evitar l’argot legal que fa la lectura molt feixuga. Hi ha consens en que aquest és un repte no fàcil de resoldre, perquè el llenguatge legal és feixuc però no deixa gaire lloc a matisos, cosa que no passa amb el llenguatge col·loquial. Durant els debats s’aborda la resposta que l’Administració ha de donar a la ciutadania. Es destaca que el valor objectiu que es busca és la proximitat -respondre a tothom i d’una manera ràpida, planera i personalitzada-, però aviat es veu que és pràcticament impossible per l’ingent volum de recursos que requereix. Es valoren diverses possibilitats, com les respostes agrupades, demanar explícitament qui vol rebre una resposta i requerir que es registri, etc.
Comment

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share