Vés al contingut principal
Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web

Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.

Per al debat participatiu sobre el contingut del Codi Ètic del servei públic de Catalunya s'ha estructurat el contingut de la proposta elaborada pel Comitè per a l’elaboració del Codi Ètic del Servei Públic de Catalunya en quatre eixos de debat. En les propostes publicades s'hi troba el contingut proposat pel Comitè i, a continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos.

Eix 1: Utilitat del Codi Ètic

  • Què permet millorar aquest Codi Ètic comú a totes les administracions de Catalunya i als operadors privats de serveis públics?
  • Com ha de ser aquest Codi Ètic perquè et sigui d’utilitat?

Eix 2: Contingut del Codi Ètic

  • Els valors i/o principis definits (propostes del Comitè), són adients? Tens alguna aportació per tal d’aprofundir-los o esmenar-los?
  • Hi ha altres valors i/o principis rellevants que no estan presents? (si es considera adient, indicar si aplica a la totalitat dels agents del servei públic en general, o a algunes organitzacions o funcions específiques)

Eix 3: Aplicabilitat del Codi Ètic

  • Com garantir que el Codi Ètic s’aplica a la pràctica i per tant aconsegueix assolir las aspiracions definides?
  • Com facilitar la concreció en codis ètics específics o codis de conducta?
  • És coherent amb els codis ètics o codis de conducta de caràcter més concret existents?
  • Quins mecanismes de control podrien establir-se per garantir el compliment del Codi Ètic? (per exemple, obligatorietat/voluntarietat)

Eix 4: Actualització del Codi Ètic

  • Quins mecanismes caldria establir per garantir que sigui un codi ètic dinàmic, modificable i revisable?
  • Quins agents tindrien competència per iniciar una actualització i/o revisió?
  • Quin rol hauria de tenir cada agent en el procés d’actualització i/o revisió del Codi Ètic?
  • Quins haurien de ser els terminis d’actualització i/o revisió?

Reflexions generals

També es preveu un espai ("Reflexions generals") per a reflexions generals o que no s'englobin en els quatre eixos proposats.

217 propostes

127 Centralitat de les persones i respecte pels seus drets
Responsabilitat envers el bé comú
303 Marc comú vàlid per a totes les administracions públiques i organitzacions que presten serveis públics
165 Formació, informació i difusió
Dinàmic, modificable i revisable
180 Revisió col·legiada i participativa
114 Col·legiat
311 Professionalitat i qualitat del tracte, del servei i del treball
Qui contribueix i qui no ?
227 Formació, informació i difusió
326 Mecanismes de control del compliment
122 Revisió del contingut normatiu
210 Professionalitat i qualitat del tracte, del servei i del treball
141 Lleialtat institucional i cura de la informació pública
206 Centralitat de les persones i respecte pels seus drets
241 Mecanismes de control del compliment
El Codi aspira a ser útil
246 Mecanismes de control del compliment
331 El bon tracte
144 Participació en la creació
132 Objectivitat, imparcialitat i veracitat
336 Revisió col·legiada i participativa
306 Redacció inclusiva i no discriminatòria
Col·laboració i cooperació
152 Mecanismes de seguiment i control
Resultats per pàgina:
25
Veure totes les propostes retirades