Nova llei de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya: una plataforma per a la transformació de les administracions públiques catalanes
Consulta pública prèvia a l'elaboració de l'avantprojecte de llei de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Normativa
Aquesta consulta pretén recollir opinions i aportacions sobre com ha de ser l'Escola d'Administració Pública de Catalunya (EAPC) tenint en compte que, havent passat trenta-cinc anys des de l'aprovació de la Llei que la regula, és necessari actualitzar-la per adaptar-la a una realitat ben diferent.
Objectiu de la consulta
L'objectiu de la consulta és recollir opinions sobre com hauria de ser l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, pel que fa a la seva naturalesa jurídica, la dependència orgànica, el posicionament institucional, les funcions, els òrgans de Govern i participació, la governança, la relació amb la resta d’operadors de formació dels empleats i empleades públics o la relació amb el món acadèmic i amb els alumnes, entre d’altres.
Preguntes per orientar les aportacions
1. Considereu que s’ha descrit adequadament el problema? Hi ha aspectes que no s’han tingut en compte i que haurien de ser valorats per l’Administració de la Generalitat? Hi ha altres efectes negatius o positius derivats del marc normatiu vigent que s’estiguin produint actualment que no s’han posat en relleu a la documentació?
2. S’haurien de preveure altres objectius diferents?
3. Cal considerar altres alternatives a les proposades? Hi ha efectes de les alternatives esmentades que no s’hagin tingut en compte i que siguin rellevants?
4. Quines haurien de ser les funcions principals de l’Escola?
5. Considereu adient que l’EAPC continuï essent una plataforma de formació i aprenentatge per a tots els servidors públics catalans?
6. Considereu adient que l’EAPC sigui una plataforma de recerca, innovació i desenvolupament per la transformació de les administracions públiques catalanes?
7. Considereu adient que l’EAPC tingui un paper en relació a la selecció dels servidors públics? Quin paper creu que hauria de jugar l’Escola respecte a aquesta qüestió?
8. Quines mesures proposeu per apropar l’Escola al territori?
9. Quina ha de ser la relació de l’EAPC amb la resta d’operadors públics de formació dels empleats i empleades públics, alumnes i docents, administracions públiques catalanes, entitats municipalistes, organitzacions sindicals, universitats catalanes, col·legis professionals, entitats que tenen el centre d’interès i activitat en la gestió i la direcció pública, entitats del tercer sector i organitzacions patronals?
10. Quina considereu que hauria de ser la naturalesa jurídica de l’EAPC i quina la seva dependència orgànica?
11. Quins òrgans de govern creieu que hauria de tenir l’EAPC i quina hauria de ser la seva funció i composició?
Compartir: