" class="part-icon-bars">

Projecte de decret pel qual es regula l’organització i el funcionament del Gabinet Jurídic de la Generalitat

Consulta pública prèvia a l’elaboració d’un projecte de decret pel qual es regula l’organització i el funcionament del Gabinet Jurídic de la Generalitat

Fase 2 de 2
Retorn 01/10/2023 - 31/10/2023
Fases del procés
Ajuda

Són espais d'interlocució entre la ciutadania i l'Administració, on pots aportar les teves opinions, necessitats, propostes i expectatives.

Suma la teva participació a través dels mecanismes que tens a la teva disposició!

Tanca l'ajuda

Quant a aquest procés

Aquest procés pertany a Normativa

La iniciativa té per objecte establir i actualitzar la regulació de l’organització i funcionament del Gabinet Jurídic de la Generalitat.


Els objectius principals de la iniciativa son:

  • Disposar d’un marc jurídic actualitzat en matèria d’organització i funcionament del Gabinet Jurídic de la Generalitat
  • Garantir que el model organitzatiu del Gabinet Jurídic sigui efectiu i adequat a la realitat actual.
  • Regular l’assistència jurídica a les entitats del sector públic institucional que permeti superar les mancances actuals del Decret vigent.
  • Preveure alternatives de resolució extrajudicial de conflictes.
  • Actualitzar el sistema de selecció al cos de l’advocacia.
  • Disposar d’un codi de conducta específic dels membres del cos d’advocacia.

Objectiu de la consulta


La consulta pretén obtenir aportacions en relació amb els aspectes del projecte de decret que fora necessari abordar o tenir en compte en la seva elaboració, que desborden el camp organitzatiu


Preguntes per orientar les aportacions


  1. Consideres que s’ha descrit adequadament el problema? Hi ha qüestions que no s'han tingut en compte i que haurien de ser valorades per l'Administració de la Generalitat?
  2. Cal considerar altres alternatives a les proposades? Hi ha efectes de les alternatives esmentades que no s’hagin tingut en compte i que siguin rellevants?
  3. Creus que és necessari adaptar la regulació de l’assistència jurídica a les entitats del sector públic i dotar de seguretat jurídica el seu marc normatiu?
  4. Creus que és necessari millorar el sistema actual d’accés al cos d’advocacia? Quines proves proposaries per tal de garantir que el procés de selecció sigui més eficient?
  5. Cal preveure regles específiques de conducta per als advocats i advocades de la Generalitat?
  6. Penses que els advocats i advocades de la Generalitat haurien de poder emprar mecanismes de resolució extrajudicial de conflictes?

Propostes Veure tots (5)

Pel que fa al procés de selecció de nous membres del Cos d’Advocacia, considero que el sistema...
Dintre de les nombroses necessitats que requereix el cos d'advocacia de la Generalitat, en...
El paper de la mediació com instrument eficaç per l'agilització dels procediments administratius...
S'ha d'introduir canvis en el sistema actual d'accés al cos d'advocacia que asseguri una...
  • Creat el
    30/09/2023
  • Número de comentaris: 0
Veure tots (5)
Qui hi participa La consulta pública prèvia estarà oberta al conjunt de la ciutadania i organitzacions.
Departament Departament de la Presidència
Disposa de retorn
Data d'inici 30 de Agost de 2023
Data de finalització 31 de Octubre de 2023
Referència: II-PART-2023-08-618

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/GJ/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/GJ/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>