" class="part-icon-bars">

Proceso participativo del Pacto Nacional para la Sociedad del Conocimiento

#PNSC Coneixement ¡Creamos una generación de conocimiento colectivo!

Fase 1 de 1
Proceso participativo del PN@SC 30/07/2019 - 05/12/2019
Fases del proceso

Potenciar una orientació integrada de qualitat i revaloritzar els cicles formatius

18/11/2019 15:17  
● No es pot pensar en una societat del coneixement que no contempli la formació professionalitzadora com a un pilar essencial de la formació superior, com passa a Europa. ● Catalunya s’ha dotat d’un sistema d’ensenyament superior centrat en un perfil més acadèmic (l’ensenyament escolar es basa en el rendiment acadèmic), deixant fora la formació professionalitzadora. Aquest és un dels motius pels quals els i les alumnes no saben quina professió triar quan arriba el moment de fer-ho, ja que desconeixen la part pràctica d’una feina. ● En aquest sentit, caldria donar més importància a l’orientació, plantejar un model que vetlli per la qualitat i realitzat des de fora dels centres. L’orientació que es fa actualment des dels centres de secundària és molt limitada i sovint dirigida cap a la pròpia oferta. ● Cal revaloritzar els cicles formatius, especialment la formació professionalitzadora, però també oferir una orientació integrada de qualitat. ● Per potenciar l’orientació educativa, s’hauria d’afavorir la relació entre empreses, estudiants i emprenedors, mitjançant: a) L’organització d’una mena de Saló de l’ensenyament d’àmbit territorial, en el qual participarien empreses, estudiants i emprenedors/es. Aquest saló permetria posar en contacte als diferents sectors, orientar als i a les estudiants, i captar talent. b) La implicació d’empreses de referència del Penedès en l’organització de xerrades, portes obertes o jornades als centres educatius. c) Identificar empreses tractores que estiguin innovant, per implicar-les en aquest programa i potenciar la implicació d’altres. ● Altres maneres d’afavorir i potenciar l’orientació educativa, serien: a) Difondre els recursos existents. b) Realitzar un acompanyament de l’alumnat que els permetés posar en relleu les seves capacitats i habilitats. c) Oferir recursos dirigits a professionals que realitzen l’orientació als centres educatius. #Coneixement ##PNSC

Encuentros relacionados:

Veguería del Penedès - Dimensión global del sistema de conocimiento.
07 noviembre 2019
18:00 - 20:30
Educación continuada. Trabajadores y empresas. Relaciones entre las estructuras de investigación del sistema de conocimiento. Gobernanza de las universidades. Sistema de calidad y conocimiento. Conocimiento y cohesión territorial y regiones de conocimiento. Participación de los territorios en la definición de las necesidades en el acceso al conocimiento y en la definición de políticas de I + D + i. Definición, organización y funciones de un ecosistema de innovación territorial (EIT). Desarrollo de unidades territoriales de conocimiento. Satisfacción y participación de los estudiantes. Calidad de la docencia. Empleabilidad de los estudiantes. Las infraestructuras universitarias. Acceso a la investigación.
Referencia: II-PROP-2019-11-77043
Versión 1 (de 1) ver otras versiones

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/PacteNacSocConeixement/f/2706/proposals/77043/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/PacteNacSocConeixement/f/2706/proposals/77043/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0%)

No se han encontrado comentarios con votos