Procés participatiu del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement
#PNSC Coneixement Creem una nova generació de coneixement col·lectiu!
Planificar les polítiques de recerca, innovació i transferència del coneixement en clau de vegueria
● Que existeixi una estructura administrativa i política que planifiqui en clau territorial afavoreix que el teixit productiu també ho faci, fet que permetria crear i gestionar clústers, cambres i entitats de segon nivell. Aquest fet facilitaria la generació de sinergies i compartir infraestructures.
● És difícil concretar quina hauria de ser la unitat territorial en què s’haurien d’estructurar les regions del coneixement, però l’acord majoritari és que hauria de ser un territori major que els municipis i les comarques però menor que les províncies, amb una mirada territorial àmplia, que disposés d’un teixit productiu potent, de centres d’ensenyament superior i de centres tecnològics.
● Al Penedès es parla de vegueria, però considerant un territori ampli, ja que a la zona (inclòs l’Anoia) es disposa de campus o facultats de la Universitat Rovira i Virgili, de la Universitat Politècnica de Catalunya i de la Universitat Ramon Llull. Es tracta del territori entre Tarragona i Barcelona, que té cultura i funcionament singular, i que s’hauria de dotar dels elements necessaris per potenciar el seu desplegament.
● Es debat sobre el fet que aquesta unitat coincideixi o no amb la vegueria, però el que sí es comparteix és la necessitat de crear unitats territorials.
#Coneixement ##PNSC
Trobades relacionades:
Vegueria del Penedès - Dimensió global del sistema del coneixement
Educació continuada. Treballadors i empreses.
Relacions entre les estructures de recerca del sistema de coneixement.
Governança de les universitats.
Sistema de qualitat i coneixement
Coneixement i cohesió territorial regions de coneixement.
Participació dels territoris en la definició de les necessitats en l’accés al coneixement i en la definició de polítiques d’R+D+i.
Definició, organització i funcions d’un ecosistema d’innovació territorial (EIT).
Desenvolupament d’unitats territorials de coneixement.
Satisfacció i participació edels estudiants.
Qualitat de la docència.
Ocupabilitat dels estudiants.
Les infraestructures universitàries.
Accés a la recerca.
Resultats de la sessió: