Procés participatiu del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement
#PNSC Coneixement Creem una nova generació de coneixement col·lectiu!
Crear una taula o xarxa lleidatana que potenciï la transferència de coneixement entre els centres formatius i el sector empresarial.
● A les comarques de Lleida existeix la necessitat de transferir el coneixement des de la universitat a l’empresa. Actualment no es disposa de cap espai que faciliti aquest apropament, especialment amb les PIME’s.
● Es desconeix com facilitar aquesta relació, però es proposa crear un espai de trobada, xarxa o taula lleidatana, que vetlli perquè les relacions siguin bidireccionals i potenciï el desenvolupament de projectes conjunts.
● Per exemple, existeixen convenis internacionals amb i entre universitats en els quals es podrien obrir possibilitats de col·laboració amb el teixit empresarial.
● L’objectiu no hauria de ser només que el sector empresarial s’apropés als centres universitaris, sinó també que les universitats comprenguessin les necessitats de les empreses i detectar quines són les habilitats que cal desenvolupar en l’alumnat.
● La Cambra de Comerç podria liderar la representativitat des del món empresarial, amb l’objectiu d’apropar les empreses a les universitats i centres tecnològics.
● Caldria, prèviament, identificar els interlocutors del territori que haurien de formar part de la taula.
#Coneixement ##PNSC
Trobades relacionades:
Vegueria de Lleida - Dimensió global del sistema del coneixement
21 Novembre 2019
18:00 - 20:30
Educació continuada. Treballadors i empreses.
Relacions entre les estructures de recerca del sistema de coneixement.
Governança de les universitats.
Sistema de qualitat i coneixement
Coneixement i cohesió territorial regions de coneixement.
Participació dels territoris en la definició de les necessitats en l’accés al coneixement i en la definició de polítiques d’R+D+i.
Definició, organització i funcions d’un ecosistema d’innovació territorial (EIT).
Desenvolupament d’unitats territorials de coneixement.
Satisfacció i participació dels estudiants.
Qualitat de la docència.
Ocupabilitat dels estudiants.
Les infraestructures universitàries.
Accés a la recerca.
Resultats de la sessió:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Compartir: