Procés participatiu del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement
#PNSC Coneixement Creem una nova generació de coneixement col·lectiu!
Incloure indicadors d’avaluació en la recerca relacionats amb la transferència del coneixement com a criteri d’excel·lència.
● Afegir als indicadors de producció científica, altres indicadors relacionats amb l’èxit en la transferència del coneixement, ja que hauria de ser també un criteri per a valorar i reconèixer l’excel·lència. Cal avaluar quin és el resultat i impacte de la recerca sobre la vida de la ciutadania.
● Una manera d’avaluar-ho podria ser veure l’èxit obtingut per euro invertit. En l’àmbit de la recerca s’avalua per nombre de publicacions i patents, però cal analitzar quin import econòmic s’ha invertit per aconseguir un impacte determinat. En aquest sentit, potser es trobaria que l’eficiència és superior a territoris com el Lleida davant de Barcelona.
● Caldria tenir en compte l’àmbit productiu que envolta la recerca que es fa en un territori. A Lleida bàsicament està relacionada amb el sector primari, un sector poc valorat i castigat, ja que “brilla” poc al costat d’altres en els quals es fa recerca a les grans ciutats.
● En aquest sentit, s’ha de fer una autocrítica i adonar-se de la corresponsabilitat en aquest greuge. També a Lleida hem de posar-ho en valor i saber comunicar-ho.
#Coneixement ##PNSC
Trobades relacionades:
Vegueria de Lleida - Dimensió global del sistema del coneixement
21 Novembre 2019
18:00 - 20:30
Educació continuada. Treballadors i empreses.
Relacions entre les estructures de recerca del sistema de coneixement.
Governança de les universitats.
Sistema de qualitat i coneixement
Coneixement i cohesió territorial regions de coneixement.
Participació dels territoris en la definició de les necessitats en l’accés al coneixement i en la definició de polítiques d’R+D+i.
Definició, organització i funcions d’un ecosistema d’innovació territorial (EIT).
Desenvolupament d’unitats territorials de coneixement.
Satisfacció i participació dels estudiants.
Qualitat de la docència.
Ocupabilitat dels estudiants.
Les infraestructures universitàries.
Accés a la recerca.
Resultats de la sessió:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Compartir: