Procés participatiu del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement
#PNSC Coneixement Creem una nova generació de coneixement col·lectiu!
Prestigiar i optimitzar la formació professional
- Adaptar l’oferta a les necessitats laborals. Formem per unes coses però el mercat en necessita unes altres. Això passa a tots els nivells educatius (també en la formació universitària de graus). Però en l’àmbit de la formació professional, per exemple, falten molts professionals industrials. És una mancança important i preocupant.
- Dotar de flexibilitat els centres per poder canviar el currículum de forma àgil, així com gestionar horaris i ràtios amb més flexibilitat. Es fa molt difícil fer canvis curriculars per adaptar l’oferta formativa a les noves necessitats perquè la burocràcia és tan gran que ofega i fa desistir. D’altra banda, els plans d’estudis es desenvolupen amb tanta lentitud que no poden contemplar una realitat que és canviant i dinàmica, per atendre correctament a les necessitats de la societat.
- Destinar més recursos a la formació professional
- Potenciar la demanda més que l’oferta.
- Fer campanyes de comunicació dirigides a joves
- Optimitzar l’oferta. Actualment hi ha moltes duplicitats en territoris molt propers i en canvi manquen especialitats. Caldria redefinir l’oferta amb visió territorial per optimitzar-la.
- Fomentar la incorporació de la dona a les branques industrials.
- Impulsar el desplegament del Centre de Recerca, Innovació i Transferència del coneixement en l’àmbit de la formació professional
- Apostar per la formació professional dual.
#Coneixement ##PNSC
Trobades relacionades:
Vegueria del Camp de Tarragona - Dimensió global del sistema del coneixement
26 Novembre 2019
18:00 - 20:30
Educació continuada. Treballadors i empreses.
Relacions entre les estructures de recerca del sistema de coneixement.
Governança de les universitats.
Sistema de qualitat i coneixement
Coneixement i cohesió territorial regions de coneixement.
Participació dels territoris en la definició de les necessitats en l’accés al coneixement i en la definició de polítiques d’R+D+i.
Definició, organització i funcions d’un ecosistema d’innovació territorial (EIT).
Desenvolupament d’unitats territorials de coneixement.
Satisfacció i participació edels estudiants.
Qualitat de la docència.
Ocupabilitat dels estudiants.
Les infraestructures universitàries.
Accés a la recerca.
Resultats de la sessió:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Compartir: