Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del procés

El professorat

06/03/2017 01:00  
Sóc mestra de religió des de fa 25 anys i estic molt feliç amb la tasca que ara continuo exercint. M’agrada la feina que faig per la simple raó que a les meves classes s’aprenen continguts que no es tracten en cap altra assignatura. Posaré uns exemples senzills, ja que imparteixo classes a primària. No han de saber els meus alumnes per què el dia 24 de setembre no hi ha classe a Barcelona? Per què aquest any la Setmana Santa cau a l’abril i no al març? O simplement, Per què durant les vacances de Setmana Santa a les pastisseries hi ha uns pastissos amb ous de xocolata? Parlem de religió? Sí. Parlem de cultura? Sí. Parlem de la cultura religiosa d’un país d’arrels judeo-cristianes. La cultura religiosa és fonamental per poder entendre la realitat que ens envolta, és un element de cohesió i d’integració en una societat cada vegada més diversa i plural. No es tracta de parlar a les escoles públiques de religió en el sentit estricte de la paraula i de catequetitzar com alguns consideren que fem. Considero les meves classes importants, on tenen cabuda tots els nens que venen a l’escola, siguin creients o no creients, siguin de la religió que siguin. No oblidem que per a poder integrar-se en una determinada societat s’ha de conèixer la cultura del lloc on es viu. Per finalitzar dir que trobo molt a faltar que en els pilars d’una futura educació a Catalunya no s’hagi considerat la importància de donar una cultura religiosa impartida per especialistes formats com són els actuals mestres i professors que imparteixen la classe de religió. En qualsevol model educatiu és prioritari per la cohesió i el respecte a la diversitat una matèria de CULTURA RELIGIOSA PER A TOTHOM.
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2017-03-74888

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74888/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74888/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Carregant els comentaris ...

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes