Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

La recogida de apoyos se rige por las siguientes normas:

  • Puedes crear hasta 10 propuestas.
  • Para que las propuestas sean validadas necesitan alcanzar un mínimo de 10 apoyos.
  • Cada propuesta puede acumular más de 10 apoyos

Esta enmienda para la propuesta Proposta de SATSE, entrada per via administrativa ha sido aceptada el 2024-04-15 12:23:57 +0200.

Enmienda a "Proposta de SATSE, entrada per via administrativa"

Avatar: Jordi Pacheco i Canals Jordi Pacheco i Canals Aceptada

Título (Català)

  • -Proposta de SATSE, rebuda per correu electrònic
  • +Proposta de SATSE, entrada per via administrativa

Cuerpo (Català)

  • -

    En el document annex

    IGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de

    notificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de

    SECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,

    DIU

    Que coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de

    Decret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del

    Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini

    atorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica

    https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE

    formula les següents,

    CONSIDERACIONS

    ÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ

    SOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI

    DE NOM.

    El Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com

    a substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb

    complexitat assistencial.

    Això no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà

    adequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes

    de prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.

    En conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal

    de les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un

    nom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.

    Un exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de

    Catalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:

    “Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia

    La definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més

    enllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició

    del nou model que ha de complir la nova cartera:

    - La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol

    territorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència

    tecnològica, major intensitat d’atenció).

    - La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en

    l’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les

    necessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a

    situacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per

    estades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen

    opció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i

    l’optimització de l’oferta i demanda territorial.

    - La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec

    que tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera

    en el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent

    amb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).

    Finalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova

    cartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual

    (més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les

    persones per atendre.”

    Així que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)

    estem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les

    ràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,

    ha de ser previ a la nova denominació.

    En conseqüència,

    SOL·LICITA

    Que tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i

    s’acordi actuar de conformitat.

  • +

    En el document annex


    IGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de


    notificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de


    SECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,




    DIU




    Que coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de


    Decret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del


    Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini


    atorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica


    https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE


    formula les següents,




    CONSIDERACIONS




    ÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ


    SOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI


    DE NOM.




    El Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com


    a substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb


    complexitat assistencial.


    Això no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà


    adequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes


    de prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.




    En conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal


    de les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un


    nom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.




    Un exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de


    Catalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:




    “Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia




    La definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més


    enllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició


    del nou model que ha de complir la nova cartera:


    - La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol


    territorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència


    tecnològica, major intensitat d’atenció).


    - La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en


    l’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les


    necessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a


    situacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per


    estades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen


    opció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i


    l’optimització de l’oferta i demanda territorial.


    - La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec


    que tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera


    en el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent


    amb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).




    Finalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova


    cartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual


    (més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les


    persones per atendre.”




    Així que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)


    estem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les


    ràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,


    ha de ser previ a la nova denominació.


    En conseqüència,




    SOL·LICITA




    Que tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i


    s’acordi actuar de conformitat.

Comentario

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir