" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia sobre l’elaboració d’un Projecte de decret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya (SISCAT)

Iniciativa participativa per recollir l’opinió de la ciutadania en relació al projecte de modificació parcial del Decret 196/2010, de 14 de desembre, del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya

Fase 2 de 2
Retorn 27/02/2024 - 26/04/2024
Fases del procés

La selecció de propostes es regeix per les següents normes:

  • Pots crear fins a 10 propostes.
  • Per ser validades, les propostes han d'arribar a un mínim de 10 suports
  • Cada proposta pot acumular més de 10 suports
Aquesta esmena per la proposta Proposta de SATSE, entrada per via administrativa ha estat acceptada el 2024-04-15 12:23:57 +0200.

Esmena a "Proposta de SATSE, entrada per via administrativa"

15/04/2024 12:23  
Mode de vista de comparació:

Títol

  • -{"ca"=>"Proposta de SATSE, rebuda per correu electrònic"}
  • +{"ca"=>"Proposta de SATSE, entrada per via administrativa"}
  • -{"ca"=>"Proposta de SATSE, rebuda per correu electrònic"}
  • +{"ca"=>"Proposta de SATSE, entrada per via administrativa"}
Esborrats
  • -{"ca"=>"Proposta de SATSE, rebuda per correu electrònic"}
Addicions
  • +{"ca"=>"Proposta de SATSE, entrada per via administrativa"}
Esborrats
  • -{"ca"=>"Proposta de SATSE, rebuda per correu electrònic"}
Addicions
  • +{"ca"=>"Proposta de SATSE, entrada per via administrativa"}

Cos

  • -["

    En el document annex

    \tIGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de

    \tnotificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de

    \tSECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,

    \t

    \tDIU

    \t

    \tQue coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de

    \tDecret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del

    \tSistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini

    \tatorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica

    \thttps://participa.gencat.cat/processes/decretsisc, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE

    \tformula les següents,

    \t

    \tCONSIDERACIONS

    \t

    \tÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ

    \tSOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI

    \tDE NOM.

    \t

    \tEl Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com

    \ta substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb

    \tcomplexitat assistencial.

    \tAixò no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà

    \tadequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes

    \tde prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.

    \t

    \tEn conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal

    \tde les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un

    \tnom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.

    \t

    \tUn exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de

    \tCatalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:

    \t

    \t“Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia

    \t

    \tLa definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més

    \tenllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició

    \tdel nou model que ha de complir la nova cartera:

    \t- La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol

    \tterritorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència

    \ttecnològica, major intensitat d’atenció).

    \t- La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en

    \tl’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les

    \tnecessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a

    \tsituacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per

    \testades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen

    \topció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i

    \tl’optimització de l’oferta i demanda territorial.

    \t- La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec

    \tque tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera

    \ten el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent

    \tamb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).

    \t

    \tFinalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova

    \tcartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual

    \t(més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les

    \tpersones per atendre.”

    \t

    \tAixí que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)

    \testem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les

    \tràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,

    \tha de ser previ a la nova denominació.

    \tEn conseqüència,

    \t

    \tSOL·LICITA

    \t

    \tQue tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i

    \ts’acordi actuar de conformitat.

    "]
  • +["

    En el document annex


    IGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de


    notificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de


    SECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,




    DIU




    Que coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de


    Decret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del


    Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini


    atorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica


    https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE


    formula les següents,




    CONSIDERACIONS




    ÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ


    SOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI


    DE NOM.




    El Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com


    a substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb


    complexitat assistencial.


    Això no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà


    adequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes


    de prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.




    En conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal


    de les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un


    nom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.




    Un exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de


    Catalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:




    “Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia




    La definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més


    enllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició


    del nou model que ha de complir la nova cartera:


    - La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol


    territorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència


    tecnològica, major intensitat d’atenció).


    - La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en


    l’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les


    necessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a


    situacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per


    estades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen


    opció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i


    l’optimització de l’oferta i demanda territorial.


    - La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec


    que tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera


    en el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent


    amb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).




    Finalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova


    cartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual


    (més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les


    persones per atendre.”




    Així que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)


    estem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les


    ràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,


    ha de ser previ a la nova denominació.


    En conseqüència,




    SOL·LICITA




    Que tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i


    s’acordi actuar de conformitat.

    "]
  • -["<p>En el document annex</p><p> </p><p>\tIGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de</p><p> </p><p>\tnotificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de</p><p> </p><p>\tSECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tDIU</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tQue coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de</p><p> </p><p>\tDecret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del</p><p> </p><p>\tSistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini</p><p> </p><p>\tatorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica</p><p> </p><p>\t<a href=\"https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc\" rel=\"noopener noreferrer\" target=\"_blank\">https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc</a>, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE</p><p> </p><p>\tformula les següents,</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tCONSIDERACIONS</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ</p><p> </p><p>\tSOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI</p><p> </p><p>\tDE NOM.</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tEl Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com</p><p> </p><p>\ta substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb</p><p> </p><p>\tcomplexitat assistencial.</p><p> </p><p>\tAixò no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà</p><p> </p><p>\tadequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes</p><p> </p><p>\tde prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tEn conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal</p><p> </p><p>\tde les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un</p><p> </p><p>\tnom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tUn exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de</p><p> </p><p>\tCatalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\t“Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tLa definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més</p><p> </p><p>\tenllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició</p><p> </p><p>\tdel nou model que ha de complir la nova cartera:</p><p> </p><p>\t- La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol</p><p> </p><p>\tterritorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència</p><p> </p><p>\ttecnològica, major intensitat d’atenció).</p><p> </p><p>\t- La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en</p><p> </p><p>\tl’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les</p><p> </p><p>\tnecessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a</p><p> </p><p>\tsituacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per</p><p> </p><p>\testades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen</p><p> </p><p>\topció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i</p><p> </p><p>\tl’optimització de l’oferta i demanda territorial.</p><p> </p><p>\t- La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec</p><p> </p><p>\tque tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera</p><p> </p><p>\ten el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent</p><p> </p><p>\tamb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tFinalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova</p><p> </p><p>\tcartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual</p><p> </p><p>\t(més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les</p><p> </p><p>\tpersones per atendre.”</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tAixí que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)</p><p> </p><p>\testem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les</p><p> </p><p>\tràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,</p><p> </p><p>\tha de ser previ a la nova denominació.</p><p> </p><p>\tEn conseqüència,</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tSOL·LICITA</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tQue tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i</p><p> </p><p>\ts’acordi actuar de conformitat.</p><p> </p>"]
  • +["<p>En el document annex</p><p><br></p><p>IGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de</p><p><br></p><p>notificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de</p><p><br></p><p>SECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>DIU</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>Que coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de</p><p><br></p><p>Decret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del</p><p><br></p><p>Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini</p><p><br></p><p>atorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica</p><p><br></p><p><a href=\"https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc\" rel=\"noopener noreferrer\" target=\"_blank\">https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc</a>, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE</p><p><br></p><p>formula les següents,</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>CONSIDERACIONS</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>ÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ</p><p><br></p><p>SOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI</p><p><br></p><p>DE NOM.</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>El Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com</p><p><br></p><p>a substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb</p><p><br></p><p>complexitat assistencial.</p><p><br></p><p>Això no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà</p><p><br></p><p>adequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes</p><p><br></p><p>de prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>En conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal</p><p><br></p><p>de les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un</p><p><br></p><p>nom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>Un exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de</p><p><br></p><p>Catalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>“Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>La definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més</p><p><br></p><p>enllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició</p><p><br></p><p>del nou model que ha de complir la nova cartera:</p><p><br></p><p>- La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol</p><p><br></p><p>territorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència</p><p><br></p><p>tecnològica, major intensitat d’atenció).</p><p><br></p><p>- La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en</p><p><br></p><p>l’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les</p><p><br></p><p>necessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a</p><p><br></p><p>situacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per</p><p><br></p><p>estades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen</p><p><br></p><p>opció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i</p><p><br></p><p>l’optimització de l’oferta i demanda territorial.</p><p><br></p><p>- La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec</p><p><br></p><p>que tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera</p><p><br></p><p>en el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent</p><p><br></p><p>amb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>Finalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova</p><p><br></p><p>cartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual</p><p><br></p><p>(més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les</p><p><br></p><p>persones per atendre.”</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>Així que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)</p><p><br></p><p>estem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les</p><p><br></p><p>ràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,</p><p><br></p><p>ha de ser previ a la nova denominació.</p><p><br></p><p>En conseqüència,</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>SOL·LICITA</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>Que tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i</p><p><br></p><p>s’acordi actuar de conformitat.</p>"]
Esborrats
  • -["

    En el document annex

    \tIGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de

    \tnotificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de

    \tSECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,

    \t

    \tDIU

    \t

    \tQue coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de

    \tDecret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del

    \tSistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini

    \tatorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica

    \thttps://participa.gencat.cat/processes/decretsisc, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE

    \tformula les següents,

    \t

    \tCONSIDERACIONS

    \t

    \tÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ

    \tSOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI

    \tDE NOM.

    \t

    \tEl Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com

    \ta substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb

    \tcomplexitat assistencial.

    \tAixò no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà

    \tadequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes

    \tde prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.

    \t

    \tEn conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal

    \tde les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un

    \tnom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.

    \t

    \tUn exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de

    \tCatalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:

    \t

    \t“Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia

    \t

    \tLa definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més

    \tenllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició

    \tdel nou model que ha de complir la nova cartera:

    \t- La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol

    \tterritorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència

    \ttecnològica, major intensitat d’atenció).

    \t- La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en

    \tl’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les

    \tnecessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a

    \tsituacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per

    \testades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen

    \topció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i

    \tl’optimització de l’oferta i demanda territorial.

    \t- La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec

    \tque tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera

    \ten el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent

    \tamb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).

    \t

    \tFinalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova

    \tcartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual

    \t(més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les

    \tpersones per atendre.”

    \t

    \tAixí que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)

    \testem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les

    \tràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,

    \tha de ser previ a la nova denominació.

    \tEn conseqüència,

    \t

    \tSOL·LICITA

    \t

    \tQue tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i

    \ts’acordi actuar de conformitat.

    "]
Addicions
  • +["

    En el document annex


    IGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de


    notificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de


    SECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,




    DIU




    Que coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de


    Decret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del


    Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini


    atorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica


    https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE


    formula les següents,




    CONSIDERACIONS




    ÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ


    SOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI


    DE NOM.




    El Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com


    a substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb


    complexitat assistencial.


    Això no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà


    adequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes


    de prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.




    En conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal


    de les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un


    nom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.




    Un exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de


    Catalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:




    “Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia




    La definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més


    enllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició


    del nou model que ha de complir la nova cartera:


    - La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol


    territorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència


    tecnològica, major intensitat d’atenció).


    - La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en


    l’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les


    necessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a


    situacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per


    estades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen


    opció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i


    l’optimització de l’oferta i demanda territorial.


    - La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec


    que tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera


    en el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent


    amb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).




    Finalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova


    cartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual


    (més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les


    persones per atendre.”




    Així que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)


    estem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les


    ràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,


    ha de ser previ a la nova denominació.


    En conseqüència,




    SOL·LICITA




    Que tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i


    s’acordi actuar de conformitat.

    "]
Esborrats
  • -["<p>En el document annex</p><p> </p><p>\tIGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de</p><p> </p><p>\tnotificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de</p><p> </p><p>\tSECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tDIU</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tQue coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de</p><p> </p><p>\tDecret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del</p><p> </p><p>\tSistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini</p><p> </p><p>\tatorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica</p><p> </p><p>\t<a href=\"https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc\" rel=\"noopener noreferrer\" target=\"_blank\">https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc</a>, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE</p><p> </p><p>\tformula les següents,</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tCONSIDERACIONS</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ</p><p> </p><p>\tSOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI</p><p> </p><p>\tDE NOM.</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tEl Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com</p><p> </p><p>\ta substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb</p><p> </p><p>\tcomplexitat assistencial.</p><p> </p><p>\tAixò no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà</p><p> </p><p>\tadequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes</p><p> </p><p>\tde prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tEn conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal</p><p> </p><p>\tde les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un</p><p> </p><p>\tnom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tUn exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de</p><p> </p><p>\tCatalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\t“Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tLa definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més</p><p> </p><p>\tenllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició</p><p> </p><p>\tdel nou model que ha de complir la nova cartera:</p><p> </p><p>\t- La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol</p><p> </p><p>\tterritorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència</p><p> </p><p>\ttecnològica, major intensitat d’atenció).</p><p> </p><p>\t- La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en</p><p> </p><p>\tl’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les</p><p> </p><p>\tnecessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a</p><p> </p><p>\tsituacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per</p><p> </p><p>\testades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen</p><p> </p><p>\topció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i</p><p> </p><p>\tl’optimització de l’oferta i demanda territorial.</p><p> </p><p>\t- La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec</p><p> </p><p>\tque tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera</p><p> </p><p>\ten el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent</p><p> </p><p>\tamb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tFinalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova</p><p> </p><p>\tcartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual</p><p> </p><p>\t(més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les</p><p> </p><p>\tpersones per atendre.”</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tAixí que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)</p><p> </p><p>\testem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les</p><p> </p><p>\tràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,</p><p> </p><p>\tha de ser previ a la nova denominació.</p><p> </p><p>\tEn conseqüència,</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tSOL·LICITA</p><p> </p><p>\t</p><p> </p><p>\tQue tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i</p><p> </p><p>\ts’acordi actuar de conformitat.</p><p> </p>"]
Addicions
  • +["<p>En el document annex</p><p><br></p><p>IGNACIO MONTOYA HELLIN, major d’edat, amb 40357155K i domicili a efectes de</p><p><br></p><p>notificacions a Barcelona (08013), carrer Ausiàs Marc número 124, local 4-5, en qualitat de</p><p><br></p><p>SECRETARI GENERAL AUTONÒMIC del Sindicat d’Infermeria SATSE,</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>DIU</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>Que coneguda, en data 24 de gener de 2024, la consulta pública relativa al projecte de</p><p><br></p><p>Decret pel qual es modifica parcialment el Decret 196/2010, de 14 de desembre, del</p><p><br></p><p>Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT), i dins del termini</p><p><br></p><p>atorgat, prèvia revisió dels documents que consten a l’adreça electrònica</p><p><br></p><p><a href=\"https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc\" rel=\"noopener noreferrer\" target=\"_blank\">https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc</a>, en nom del Sindicat d’Infermeria SATSE</p><p><br></p><p>formula les següents,</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>CONSIDERACIONS</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>ÚNICA.- EN RELACIÓ AMB EL CANVI DE DENOMINACIÓ DE “XARXA D’ATENCIÓ</p><p><br></p><p>SOCIOSANITÀRIA” A “XARXA D’ATENCIÓ INTERMÈDIA”, NO POT SER NOMÉS UN CANVI</p><p><br></p><p>DE NOM.</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>El Pla de Salut de Catalunya 2021-2025 planteja un creixement de l’atenció intermèdia com</p><p><br></p><p>a substitució parcial de l’atenció hospitalària en persones grans amb comorbiditat i amb</p><p><br></p><p>complexitat assistencial.</p><p><br></p><p>Això no és només canviar el nom de sociosanitari a atenció intermèdia sinó que caldrà</p><p><br></p><p>adequar la xarxa sociosanitària a aquesta nova realitat, amb nous ràtios de personal, tarifes</p><p><br></p><p>de prestació de servei i actualització dels dispositius assistencials existents.</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>En conseqüència, SATSE proposa abordar primer l’actualització de les ràtios de personal</p><p><br></p><p>de les diferents categories per donar l’adequada atenció al pacient abans de donar un</p><p><br></p><p>nom al dispositiu que potser no respon a la realitat de cures que pot assumir.</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>Un exemple del que diem, al Pla estratègic d’atenció geriàtrica i pal·liativa especialitzada de</p><p><br></p><p>Catalunya. Elements claus de futur per al canvi de model de març de 2023 es parla de:</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>“Nova cartera de serveis de l’atenció intermèdia</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>La definició i l’abast de la nova cartera de serveis s’aborda en un document específic. Més</p><p><br></p><p>enllà de la mateixa definició de la cartera, hi ha tres aspectes rellevants lligats a la definició</p><p><br></p><p>del nou model que ha de complir la nova cartera:</p><p><br></p><p>- La nova cartera de serveis ha d’adaptar-se a les noves realitats dels centres (recursos i rol</p><p><br></p><p>territorial) i de les persones a atendre (major complexitat clínica, major dependència</p><p><br></p><p>tecnològica, major intensitat d’atenció).</p><p><br></p><p>- La nova cartera de serveis ha de permetre un sistema de gestió del centre basat en</p><p><br></p><p>l’optimització dels fluxos territorials d’atenció, les demandes amb variabilitat estacional i les</p><p><br></p><p>necessitats de reorganització interna del centre (unitats d’estructura flexible adaptable a</p><p><br></p><p>situacions territorials urgents o de personal). Això ha de permetre superar la gestió per</p><p><br></p><p>estades dels centres amb ocupacions de gairebé el 98% de forma continuada que no donen</p><p><br></p><p>opció a fluxos proactius d’atenció a una gestió basada en la millor eficiència del centre i</p><p><br></p><p>l’optimització de l’oferta i demanda territorial.</p><p><br></p><p>- La cartera de serveis requereix un sistema de notificació adaptat a la nova realitat i encàrrec</p><p><br></p><p>que tindran els centres d’AI i de llarga durada, que permeti tenir una informació més propera</p><p><br></p><p>en el temps (no només cada sis mesos), més eficient (revalorar el RUGIII) i més transparent</p><p><br></p><p>amb la resta de dispositius (ocupació, temps d’espera ...).</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>Finalment i no menys important, la necessitat que aquest nou encàrrec en forma de nova</p><p><br></p><p>cartera permeti desplegar un sistema de pagament adequat a l’encàrrec que superi l’actual</p><p><br></p><p>(més de vint anys de vigència), d’acord amb la complexitat estructural del centre i de les</p><p><br></p><p>persones per atendre.”</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>Així que, més que parlar de les diferències entre els dos models (sociosanitari/intermèdia)</p><p><br></p><p>estem davant un canvi de model que s’ha de dotar pressupostàriament i s’han d’establir les</p><p><br></p><p>ràtios adequades a causa de l’augment de complexitat que comporta aquest canvi i, això,</p><p><br></p><p>ha de ser previ a la nova denominació.</p><p><br></p><p>En conseqüència,</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>SOL·LICITA</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>Que tingui per presentat aquest escrit de consideracions, tingui per fetes les mateixes i</p><p><br></p><p>s’acordi actuar de conformitat.</p>"]
0/10 Suports
Necessita més suports
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2024-04-88675

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc/f/4010/proposals/88675/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/decretsisc/f/4010/proposals/88675/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...