Consulta Pública Prèvia a l’elaboració de la documentació tècnica de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis
Consulta pública prèvia a l’elaboració d’una Ordre que aprovi la documentació tècnica necessària per efectuar la intervenció administrativa de la Generalitat en la prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis i aprovi el model de certificat d’adequació a les mesures de prevenció i seguretat en matèria d’incendis.
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Normativa
Es pretén adequar el contingut de la documentació tècnica que cal aportar, per poder efectuar la intervenció prèvia de la Generalitat, a les novetats introduïdes per la legislació que s’ha anat aprovant des de la publicació de la norma en vigor en aquesta matèria ( Ordre INT/320/2014 (5 de novembre de 2014).
D’altra banda, es pretén adequar la forma o el format de presentació de la documentació, per ajustar-se a les novetats tècniques i tecnològiques que imposen les eines de presentació dels documents i tramitació dels expedients de mera electrònica (portal de tramitació electrònica).
Objectius de la consulta:
- La presentació dels projectes tècnics en format digital a l’Administració a través del portal de tramitació electrònica habilitat a tal efecte, amb les característiques i els formats digitals que en el portal es determinin, enlloc de format en suport informàtic i en paper. Elimina la presentació en paper o en suport informàtic.
- L’adequació dels formats de la documentació tècnica als requerits pel portal de tramitació electrònica habilitat per les comunicacions.
- Establir l’obligatorietat de la signatura electrònica de la documentació tècnica.
- L’estandardització del contingut de la documentació tècnica per justificar el compliment de la normativa tècnica estatal i autonòmica, i la seva adequació dels formats de la plataforma de comunicació habilitada.
- L’adequació a format digital del certificat final d’instal·lació.
- Facilitar la coordinació administrativa entre les administracions que intervenen en el tràmit (administracions municipals i Generalitat) i unificar els canals.
Compartir: