Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
" class="part-icon-bars">

Consulta sobre la proposta d’ordre de la Inspecció

Consulta pública prèvia sobre la proposta d'ordre de desplegament de l’organització i el funcionament de la Inspecció d’Educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Retorn 03/01/2023 - 03/03/2023
Fases del proceso
Ayuda

Son debates estructurados en torno a políticas públicas para incorporar las voces de la ciudadanía en las decisiones del Gobierno.

Puedes hacer tus aportaciones en línea, asistir a sesiones presenciales o consultar las aportaciones de otros participantes.

Cerrar la ayuda

Acerca de este proceso

Este proceso pertenece a Normativa

L’objectiu de la consulta és recollir les propostes i suggeriments que millorin el contingut i la redacció de l’ordre de desplegament de l’organització i el funcionament de la Inspecció d’Educació a Catalunya.


Objectiu de la consulta

L’ordre que es vol impulsar té per objecte el desplegament de l’estructura i el funcionament de l’organització, a través de l'exercici de les funcions i atribucions que té assignades la Inspecció d’Educació a Catalunya, així com desenvolupar determinats aspectes de la seva organització en el marc de la Llei d’Educació de Catalunya i del Decret 12/2021, de 2 de març, de la Inspecció d'Educació.

La iniciativa d’elaboració del projecte d’ordre s’executa en els termes que estableix la legislació vigent, i inicialment es proposa abordar els continguts següents:

  • Estructura, organització i funcionament de la Inspecció d’Educació
  • Actuacions de la Inspecció d’Educació
  • Formació de la Inspecció d’Educació
  • Avaluació de la Inspecció d’Educació
  • Codi ètic de la Inspecció d’Educació
  • Accés al cos d’inspectors i inspectores d’educació
  • Condicions de treball de la Inspecció d’Educació

La publicació del Decret 12/2021, va representar una actualització del marc normatiu que regulava la Inspecció d'Educació, amb el propòsit últim d’adaptar les seves finalitats, funcions i organització al context actual i d’orientar les seves actuacions a una visió que prioritza l'equitat, la inclusió, la convivència, l'autonomia dels centres, el lideratge pedagògic i l'acompanyament en els processos de millora contínua i de transformació educativa en totes les seves intervencions i com a plantejament institucional integral.

El Decret introdueix modificacions significatives amb l'objectiu de millorar en termes d’eficiència i de flexibilitat, reforça el treball en equip i en xarxa dels inspectors i inspectores, impulsa la seva participació activa en la concreció, desenvolupament i avaluació dels plans territorials, millora la formació i avaluació de la Inspecció d'Educació com a elements fonamentals per garantir la qualitat de l'exercici de la funció, i potencia l'expertesa individual i col·lectiva com a valor clau per a l'organització.


Preguntes per orientar les aportacions


  • Quins aspectes haurien de ser desenvolupats en l'ordre i en quin nivell de concreció?


Podeu consultar el Decret 12/2021, de 2 de març en l'apartat de "Documents relacionats".

Quién participa La consulta és oberta a tota la ciutadania. Especialment hi ha interès a conèixer la voluntat del col·lectiu d’inspectores i inspectors i de la comunitat educativa.
Departamento Departamento de Educación
Unidad promotora Subdirecció General de la Inspecció d'Educació
Dispone de retorno
Fecha de inicio 2 de diciembre de 2022
Fecha de finalización 3 de marzo de 2023
Referencia: II-PART-2022-12-544

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/inspeccio/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/inspeccio/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Necesitas habilitar todas las cookies para ver este contenido.

Cambiar la configuración de cookies