Objectiu de la consulta
La consulta té per objecte conèixer la millor manera de dur a terme l’actualització de la normativa sectorial catalana en matèria de prevenció i control de la contaminació atmosfèrica d’acord amb les exigències actuals en matèria de qualitat de l’aire i soroll segons les directives europees i la normativa bàsica.
Els objectius principals de la consulta són els següents:
Recollir propostes d’actuació en relació amb les noves exigències en matèria de qualitat de l’aire i de soroll.
Recollir propostes en relació amb la regulació de les zones de baixes emissions o d’altres mesures de regulació del trànsit que s’estan adoptant a les àrees metropolitanes europees
Conèixer la incidència de la planificació de la mobilitat i l’urbanisme en la contaminació atmosfèrica.
Recollir propostes sobre l’ordenació dels aspectes de la contaminació odorífera com a nova font de contaminació atmosfèrica.
Grups als quals s’adreça la consulta
Administracions locals i les seves associacions.
Associació Catalana contra la Contaminació Acústica.
Associació Catalana de Ciències Ambientals.
Observatori de la Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat.
Entitats inscrites al Registre dels focus emissors i torxes previst en el Decret 139/2018, de 3 de juliol, sobre els règims d’intervenció ambiental atmosfèrica dels establiments on es desenvolupin activitats potencialment contaminants de l’atmosfera.
Associacions empresarials, professionals i col·legials representatives dels àmbits implicats.
Entitats col·laboradores de medi ambient.
Gestors de ports i aeroports.
Entitats privades sense finalitat de lucre que desenvolupin activitats en l’àmbit de la sostenibilitat ambiental i, en general, en relació amb la protecció i la millora del medi ambient.
Mecanisme de participació: Debat obert
Considera que s’ha descrit adequadament el problema?
Quins objectius creu que s’haurien de preveure diferents als proposats?
Quins tipus d’actuacions serien les més efectives per reduir les emissions del transport terrestre.
Sobre quines fonts d’emissió de contaminants a l’aire considera que s’hauria d’incidir?
Quines mesures relacionades amb la mobilitat caldria implementar?
Compartir