Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració de l’avantprojecte de llei de protecció de l’ambient atmosfèric

Consulta pública prèvia a l’elaboració de l’avantprojecte de llei de protecció de l’ambient atmosfèric

Fase 1 de 2
Introducció 01/10/2019 - 02/12/2019
Veure les fases
Ajuda

Son debats estructuradi sus politiques publiques entà incorporar es votzes dera ciutadania enes decisions deth Govèrn. Eth Govèrn aquerís eth compromís d’escotar-les, incorporar-les quan sigue procedent e explicar entara ciutadania es decisions prenudes, enriquides damb aguesta participacion.


Podetz hèr es vòstes aportacions en linha, assistir a sessions presenciaus o consultar es aportacions d’auti participaires.

Tanca l'ajuda

Quant a aquest procés

Aquest procés pertany a Normativa

Amb la proposta de Llei de protecció de l’ambient atmosfèric es vol derogar la Llei 22/1983, de 21 de novembre, de protecció de l’ambient atmosfèric i aprovar una nova norma en aquest àmbit, que superi el desfàs normatiu que la llei catalana arrossega respecte les noves exigències en matèria de qualitat de l’aire i soroll, fixades per la normativa europea i estatal que s’ha anat aprovant durant els últims 30 anys.

Objectiu de la consulta

La consulta té per objecte conèixer la millor manera de dur a terme l’actualització de la normativa sectorial catalana en matèria de prevenció i control de la contaminació atmosfèrica d’acord amb les exigències actuals en matèria de qualitat de l’aire i soroll segons les directives europees i la normativa bàsica.

Els objectius principals de la consulta són els següents:

  • Recollir propostes d’actuació en relació amb les noves exigències en matèria de qualitat de l’aire i de soroll.
  • Recollir propostes en relació amb la regulació de les zones de baixes emissions o d’altres mesures de regulació del trànsit que s’estan adoptant a les àrees metropolitanes europees
  • Conèixer la incidència de la planificació de la mobilitat i l’urbanisme en la contaminació atmosfèrica.
  • Recollir propostes sobre l’ordenació dels aspectes de la contaminació odorífera com a nova font de contaminació atmosfèrica.


Grups als quals s’adreça la consulta

  • Administracions locals i les seves associacions.
  • Associació Catalana contra la Contaminació Acústica.
  • Associació Catalana de Ciències Ambientals.
  • Observatori de la Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat.
  • Entitats inscrites al Registre dels focus emissors i torxes previst en el Decret 139/2018, de 3 de juliol, sobre els règims d’intervenció ambiental atmosfèrica dels establiments on es desenvolupin activitats potencialment contaminants de l’atmosfera.
  • Associacions empresarials, professionals i col·legials representatives dels àmbits implicats.
  • Entitats col·laboradores de medi ambient.
  • Gestors de ports i aeroports.
  • Entitats privades sense finalitat de lucre que desenvolupin activitats en l’àmbit de la sostenibilitat ambiental i, en general, en relació amb la protecció i la millora del medi ambient.


Mecanisme de participació: Debat obert

  1. Considera que s’ha descrit adequadament el problema?
  2. Quins objectius creu que s’haurien de preveure diferents als proposats?
  3. Quins tipus d’actuacions serien les més efectives per reduir les emissions del transport terrestre.
  4. Sobre quines fonts d’emissió de contaminants a l’aire considera que s’hauria d’incidir?
  5. Quines mesures relacionades amb la mobilitat caldria implementar?

 

Propostes Veure tots (6)

Bona tarda,
M'agradaria proposar d'incloure també com a un punt molt important a tractar la...
Debido a que en Barcelona ciudad la movilidad en transporte público está garantizada y funciona,...
Us deixo un enllaç que penso que pot ser interessant sobre medi ambient, cultura i empresa fet a...
L'impacte atmosfèric major és la crema de combustible. Per aquest motiu cal focalitzar la...
Veure tots (6)
Disposa de retorn No
Data d'inici Lo 1 d’octòbre de 2019
Data de finalització Lo 31 de genièr de 2020
Referència: II-PART-2019-10-279

Compartís eth ligam:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/llei-proteccio-ambient-atmosferic/embed.js?locale=oc"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/llei-proteccio-ambient-atmosferic/embed.html?locale=oc" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Estadístiques

6

Participants

193

Seguidores

6

Propostes

1

Adhesions

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes