Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia sobre la regulació de la prestació del servei d’inspecció tècnica de vehicles a Catalunya

Consulta pública prèvia sobre l'avantprojecte de llei que regula el règim jurídic aplicable a la prestació del servei d’inspecció tècnica de vehicles a Catalunya

Fase 3 de 3
Finalitzat 01/06/2021 - ?
Fases del proceso
Ayuda

Son debates estructurados en torno a políticas públicas para incorporar las voces de la ciudadanía en las decisiones del Gobierno.

Puedes hacer tus aportaciones en línea, asistir a sesiones presenciales o consultar las aportaciones de otros participantes.

Cerrar la ayuda

Per fer arribar les teves aportacions has d’adreçar‐te a l’apartat propostes del menú superior. Per realitzar la proposta hauràs d’estar donat d’alta al portal.

Acerca de este proceso

Este proceso pertenece a Normativa

L'objectiu de la consulta és disposar de les propostes i aportacions de la ciutadania respecte a la definició del model de prestació del servei d’ITV a Catalunya, que doni seguretat jurídica als operadors que actuen o que volen actuar en aquest àmbit d’inspecció, estableixi un model coherent i s’adeqüi al marc normatiu europeu.

En l’avantprojecte de llei que es proposa tramitar es considera l’opció de fer un pas més en l’evolució de la regulació de la ITV, per tal d’acostar el servei als ciutadans, millorar-ne l’eficiència i atorgar llibertat d’elecció als usuaris.

Aspectes principals

A mitjan dels anys 80 esdevé obligatori que tots els turismes passin una inspecció tècnica de vehicles (ITV) que n’asseguri el funcionament, tant per a la seguretat dels ocupants, com la dels vianants i la d‘altres vehicles. Entre els anys 1983 i 1986 Catalunya va decidir externalitzar el servei d’inspecció a operadors en mode de concessió administrativa.

En l’actualitat, hi ha 50 estacions de servei fixes i 10 estacions mòbils que presten servei de forma itinerant. Aquestes estacions queden repartides entre els operadors següents:

  • TUV Sud (antiga ATISAE), amb 3 estacions fixes i dues de mòbils;
  • APPLUS, amb 26 estacions fixes i quatre de mòbils;
  • CERTIO, amb 10 estacions fixes i una de mòbil;
  • PREVENCONTROL (antiga RVSA), amb 8 estacions fixes i dues de mòbils;
  • ITEVELESA, amb 3 estacions fixes i una de mòbil.


El nou règim jurídic que ha d’establir l’avantprojecte de llei ha de tenir en compte la Directiva 2014/45/UE, del Parlament i del Consell, de 3 d’abril de 2014, relativa a les inspeccions tècniques periòdiques dels vehicles de motor i dels seus remolcs, i per la qual es deroga la Directiva 2009/40/CE. Aquesta Directiva estableix un règim d’autorització separada per a cadascun dels centres d’inspecció tècnica de vehicles, que han d’actuar sempre sota la supervisió de les autoritats competents dels estats membres.

 Al llarg de l'any 2019, la xarxa d’estacions d’ITV catalanes el 2019 va inspeccionar 3.330.843 vehicles, i el percentatge mitjà de rebuig, entès com el percentatge de vehicles rebutjats en la primera inspecció perquè presentaven defectes, va ser del 20,66%.

D’altra banda, el nombre anual d’inspeccions no periòdiques, associades a expedients per reformes, inspeccions prèvies a la matriculació, duplicats de targetes d’ITV, inspeccions de vehicles històrics, etc., dutes a terme el 2019 pels operadors a Catalunya va ser de l’ordre de 130.000.


Objectiu de la Llei que regula el règim jurídic aplicable a la prestació del servei d’inspecció tècnica de vehicles

Els objectius de l’avantprojecte de llei són els següents:

-       Garantir la seguretat jurídica en la prestació del servei d’ITV.

-       Assegurar la qualitat de la prestació del servei d’ITV, per tal que els vehicles estiguin en bones condicions des del punt de vista de la seguretat i del medi ambient.

-       Aconseguir que es presti el servei de forma suficient a tot el territori.

-       Garantir la lliure elecció d’operadors per part dels usuaris.

-       Reduir les càrregues administratives injustificades.


A continuació es proposen diverses preguntes per a orientar les aportacions:

-       Creieu que és convenient impulsar aquest projecte de llei?

-       Cal una llei per establir una nova regulació dels serveis d’inspecció tècnica de vehicles que s’adapti a les noves tecnologies de mobilitat?

-       Com creieu que s’hauria de prestar el servei d’ITV (prestació directa per l’Administració, mitjançant concessions, mercat liberalitzat o altres models)? Per què?

-       S’han descrit adequadament els objectius? Hi ha altres objectius que no s’han tingut en compte i que creieu que haurien de ser valorats?

-       Hi ha efectes, negatius o positius, derivats del marc normatiu vigent que s’estiguin produint actualment i que no s’han posat de relleu?

-       Quins són els obstacles que us trobeu per passar la inspecció tècnica de vehicles?

-       Creieu necessari efectuar modificacions en el servei? Quines?

-       Considereu correctes les tarifes actuals del servei d’ITV?

-       Les tarifes haurien de ser fixes o liberalitzades? Per què?

-       Creieu necessari organitzar el servei territorialment per tal de garantir una xarxa geogràficament homogènia?


Propuestas Ver todas las propuestas (1)

Hola
los centros la itv está bien a nivel de inspección periódica
lo que no veo correcto es el...
Ver todas las propuestas (1)
Qué se decide Com regular el servei d'ITV, acostant el servei als ciutadans, millorant l’eficiència i atorgant llibertat d’elecció dels usuaris
Quién participa Tota la ciutadania de Catalunya
Cómo se decide Consulta a la ciutadania de Catalunya a través d'aquesta pàgina web
Departamento Departamento de Empresa y Trabajo
Grupo promotor Departament d'Empresa i Coneixement
Unidad promotora Direcció General d'Energia, Seguretat Industrial i Seguretat Minera
Dispone de retorno
Fecha de inicio 30 de noviembre de 2020
Fecha de finalización 1 de febrero de 2021
Referencia: II-PART-2020-11-366

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/lleiitv/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/lleiitv/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Estadísticas

2

Participantes

27

Seguidoras

1

Propuestas

Necesitas habilitar todas las cookies para ver este contenido.

Cambiar la configuración de cookies