" class="part-icon-bars">

Procés participatiu de la nova llei de participació ciutadana de Catalunya

#LleiParticipa Procés participatiu de la nova llei de participació ciutadana de Catalunya

Fase 3 de 3
Retorn 13/03/2023 - 31/03/2023
Fases del proceso

Cambios en "S2.1 Valorar adequadament els pros i contres de regular mesures fer facilitar la inclusió als processos de participació"

Comparar el modo de visualización:

Ámbito

  • +Sociedad, ciudadanía y familias
  • +Sociedad, ciudadanía y familias
Supresiones
Adiciones
  • +Sociedad, ciudadanía y familias
Supresiones
Adiciones
  • +Sociedad, ciudadanía y familias

Título

  • +{"ca"=>"S2.1 Valorar adequadament els pros i contres de regular mesures fer facilitar la inclusió als processos de participació", "es"=>"", "oc"=>""}
  • +{"ca"=>"S2.1 Valorar adequadament els pros i contres de regular mesures fer facilitar la inclusió als processos de participació", "es"=>"", "oc"=>""}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"S2.1 Valorar adequadament els pros i contres de regular mesures fer facilitar la inclusió als processos de participació", "es"=>"", "oc"=>""}
Supresiones
Adiciones
  • +{"ca"=>"S2.1 Valorar adequadament els pros i contres de regular mesures fer facilitar la inclusió als processos de participació", "es"=>"", "oc"=>""}

Cuerpo

  • +["

    Cal valorar i pensar bé la conveniència d’incorporar o no mesures adreçades a facilitar la inclusió als processos de participació. D’una banda, existeix el risc que l’excés de regulació tiri enrere a molts ajuntaments que no disposen dels recursos necessaris per garantir la inclusió i que, per evitar incomplir la llei, decideixin no fer processos de participació. A més a més, quan s’estableixen obligacions cal pensar en com es farà el seguiment dels compliments o incompliments. Què passarà si algú les incompleix? Es podrien arribar a impugnar processos que no haguessin complert la norma?

    D’una altra banda, es valora la necessitat de regular per fer prendre consciència de la importància de la inclusió en els processos de participació i no dependre de la sensibilitat tècnica i política. Existeixen experiències com per exemple el Decret sobre la escola inclusiva en l’àmbit de l’educació que tot i tenir mancances i que no s’està complint, ha permès avançar en la línia de la inclusió i, per exemple, les entitats i col·lectius l’aprofiten com un element al que aferrar-se per exigir determinades mesures. És a dir, que si no es regula i es força una mica sobre una determinada qüestió, sovint no s’acaba fent res en aquell àmbit i les entitats i la ciutadania tampoc tenen eines per reclamar.

    ", "", ""]
  • +["<p>Cal valorar i pensar bé la conveniència d’incorporar o no mesures adreçades a facilitar la inclusió als processos de participació. D’una banda, existeix el risc que l’excés de regulació tiri enrere a molts ajuntaments que no disposen dels recursos necessaris per garantir la inclusió i que, per evitar incomplir la llei, decideixin no fer processos de participació. A més a més, quan s’estableixen obligacions cal pensar en com es farà el seguiment dels compliments o incompliments. Què passarà si algú les incompleix? Es podrien arribar a impugnar processos que no haguessin complert la norma? </p><p>D’una altra banda, es valora la necessitat de regular per fer prendre consciència de la importància de la inclusió en els processos de participació i no dependre de la sensibilitat tècnica i política. Existeixen experiències com per exemple el Decret sobre la escola inclusiva en l’àmbit de l’educació que tot i tenir mancances i que no s’està complint, ha permès avançar en la línia de la inclusió i, per exemple, les entitats i col·lectius l’aprofiten com un element al que aferrar-se per exigir determinades mesures. És a dir, que si no es regula i es força una mica sobre una determinada qüestió, sovint no s’acaba fent res en aquell àmbit i les entitats i la ciutadania tampoc tenen eines per reclamar.</p>", "", ""]
Supresiones
Adiciones
  • +["

    Cal valorar i pensar bé la conveniència d’incorporar o no mesures adreçades a facilitar la inclusió als processos de participació. D’una banda, existeix el risc que l’excés de regulació tiri enrere a molts ajuntaments que no disposen dels recursos necessaris per garantir la inclusió i que, per evitar incomplir la llei, decideixin no fer processos de participació. A més a més, quan s’estableixen obligacions cal pensar en com es farà el seguiment dels compliments o incompliments. Què passarà si algú les incompleix? Es podrien arribar a impugnar processos que no haguessin complert la norma?

    D’una altra banda, es valora la necessitat de regular per fer prendre consciència de la importància de la inclusió en els processos de participació i no dependre de la sensibilitat tècnica i política. Existeixen experiències com per exemple el Decret sobre la escola inclusiva en l’àmbit de l’educació que tot i tenir mancances i que no s’està complint, ha permès avançar en la línia de la inclusió i, per exemple, les entitats i col·lectius l’aprofiten com un element al que aferrar-se per exigir determinades mesures. És a dir, que si no es regula i es força una mica sobre una determinada qüestió, sovint no s’acaba fent res en aquell àmbit i les entitats i la ciutadania tampoc tenen eines per reclamar.

    ", "", ""]
Supresiones
Adiciones
  • +["<p>Cal valorar i pensar bé la conveniència d’incorporar o no mesures adreçades a facilitar la inclusió als processos de participació. D’una banda, existeix el risc que l’excés de regulació tiri enrere a molts ajuntaments que no disposen dels recursos necessaris per garantir la inclusió i que, per evitar incomplir la llei, decideixin no fer processos de participació. A més a més, quan s’estableixen obligacions cal pensar en com es farà el seguiment dels compliments o incompliments. Què passarà si algú les incompleix? Es podrien arribar a impugnar processos que no haguessin complert la norma? </p><p>D’una altra banda, es valora la necessitat de regular per fer prendre consciència de la importància de la inclusió en els processos de participació i no dependre de la sensibilitat tècnica i política. Existeixen experiències com per exemple el Decret sobre la escola inclusiva en l’àmbit de l’educació que tot i tenir mancances i que no s’està complint, ha permès avançar en la línia de la inclusió i, per exemple, les entitats i col·lectius l’aprofiten com un element al que aferrar-se per exigir determinades mesures. És a dir, que si no es regula i es força una mica sobre una determinada qüestió, sovint no s’acaba fent res en aquell àmbit i les entitats i la ciutadania tampoc tenen eines per reclamar.</p>", "", ""]
Autoría de la versión
Avatar: Suport a la Dinamització Suport a la Dinamització
Versión creada el 31/10/2022 15:51