Contingut de la iniciativa i aspectes principals
L’acreditació de la competència digital docent es fa d’acord amb el Marc de Referència de la Competència Digital Docent (MRCDD) que estableix la RESOLUCIÓ EDU/2595/2022, de 26 d'agost.
Aquest MRCDD està estructurat en sis àrees: compromís professional, continguts digitals, ensenyament i aprenentatge, avaluació i retroacció, empoderament de l’alumnat i desenvolupament de la competència digital de l’alumnat. Cadascuna d’aquestes sis àrees segueix el model de progressió descrit al MRCDD, que queda estructurat en tres etapes i cadascuna d’aquestes etapes recull dos nivells:
● accés (A): coneixement (A1), iniciació (A2)
● experiència (B): adopció (B1), adaptació (B2)
● innovació (C): lideratge (C1) i transformació (C2).
El MRCDD és d’abast estatal i està acordat per la Conferència Sectorial d’Educació mitjançant la Resolució de 4 de maig de 2022, de la Direcció General d’Avaluació i Cooperació Territorial, per la qual es publica l’Acord de la Conferència Sectorial d’Educació, sobre l’actualització del marc de referència de la competència digital docent.
El Departament d’Educació ha regulat transitòriament l’acreditació de la Competència Digital Docent a través de la Resolució de 3 de febrer, de 2023. En aquesta resolució s’estableixen procediments d’acreditació d’ofici i a petició de la persona interessada.
Objectius de la iniciativa
L’objectiu de la iniciativa és regular el procediment per a l’acreditació de la competència digital docent en l’àmbit de gestió del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
El procediment d’acreditació de la CDD és d’abast estatal i està acordat per la Conferència Sectorial d’Educació mitjançant la Resolució d'1 de juliol de 2022, de la Direcció General d'Avaluació i Cooperació Territorial, per la qual es publica l'Acord de la Conferència Sectorial d'Educació sobre la certificació, l'acreditació i el reconeixement de la competència digital docent.
Preguntes per orientar les aportacions
Quins procediments d’acreditació creieu que cal prioritzar?
Considereu que caldria tenir en compte altres elements a més dels descrits a la resolució actual o alternatives que no s’hagin tingut en compte?
Hi ha efectes negatius o positius derivats del marc normatiu vigent que s’estiguin produint actualment que no s’han posat en relleu a la documentació? (p. ex., que no s’hagin identificat adequadament els afectats, no s’hagin tingut en compte determinades causes del problema, etc.)
S’haurien de preveure altres objectius diferents?
Compartir