" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Phase 2 of 2
Retorn 22/05/2023 - 22/07/2023
Process phases

Aspectes a millorar del sistema actual d'orientació educativa: acotar les funcions dels orientadors a les atencions individuals, no a la docència

10/01/2023 09:40  

Els orientadors en molts casos donen classes per cobrir professorat, en lloc de dedicar la jornada a fer atencions individuals. S'han multiplicat les demandes de derivació per alumnat amb problemàtiques emocionals, de conducta i mentals, que requereixen un bon acompanyament i un adequat treball en xarxa amb serveis de salut mental i socials. És necessari dedicar la nostra jornada íntegrament a l'atenció directa a l'alumnat, no a cobrir la docència d'assignatures on manquen professors.

List of Endorsements

Endorsements count4

Reference: II-PROP-2023-01-86467
Version number 1 (of 1) see other versions

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86467/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86467/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0.0%)

No comments with votes found

0 against (0.0%)

No comments with votes found

Comment deleted on 10/01/2023 16:03

A l’anterior reflexió de la Fabiana, encertada amb el que exposa, afegiria que la participació del professor/a d’orientació educativa en la docència d’àmbits transversals és clau, en el sentit que podem iniciar actuacions d’acompanyament i suport en l’alumnat, dins de l’aula, des d’una relació més propera i visible. Tota acció orientadora ha d’estar immersa amb l’alumnat i per a l’alumnat, de manera personalitzada, a nivell individual i grupal, i de col·laboració conjunta amb la resta de la comunitat educativa.
D’altra banda, si no hi ha aquesta proximitat i atenció eductiva a l’alumnat des del seu context d’aprenentatge més directa, es perilla de tornar a caure amb intervencions específiques per aquells/es alumnes que presenten un perfil concret de NESE fora del seu context de referència que és el grup aula.
Per tant, el/la professional de l’OE ha de centrar una part important de la seva pràctica a l'aula a través de la codocència

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...