Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa
Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa
Aspectes a millorar del sistema actual d'orientació educativa: acotar les funcions dels orientadors a les atencions individuals, no a la docència
Els orientadors en molts casos donen classes per cobrir professorat, en lloc de dedicar la jornada a fer atencions individuals. S'han multiplicat les demandes de derivació per alumnat amb problemàtiques emocionals, de conducta i mentals, que requereixen un bon acompanyament i un adequat treball en xarxa amb serveis de salut mental i socials. És necessari dedicar la nostra jornada íntegrament a l'atenció directa a l'alumnat, no a cobrir la docència d'assignatures on manquen professors.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
1 comentari
A l’anterior reflexió de la Fabiana, encertada amb el que exposa, afegiria que la participació del professor/a d’orientació educativa en la docència d’àmbits transversals és clau, en el sentit que podem iniciar actuacions d’acompanyament i suport en l’alumnat, dins de l’aula, des d’una relació més propera i visible. Tota acció orientadora ha d’estar immersa amb l’alumnat i per a l’alumnat, de manera personalitzada, a nivell individual i grupal, i de col·laboració conjunta amb la resta de la comunitat educativa.
D’altra banda, si no hi ha aquesta proximitat i atenció eductiva a l’alumnat des del seu context d’aprenentatge més directa, es perilla de tornar a caure amb intervencions específiques per aquells/es alumnes que presenten un perfil concret de NESE fora del seu context de referència que és el grup aula.
Per tant, el/la professional de l’OE ha de centrar una part important de la seva pràctica a l'aula a través de la codocència
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...