" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Fase 2 de 2
Retorn 22/05/2023 - 22/07/2023
Fases del procés

Hi ha aspectes que no s’han tingut en compte i que haurien de ser valorats per l’Administració Educativa de la Generalitat de Catalunya?

18/01/2023 10:38  

Molts autistes i altres neurodivergents pateixen desordres d'integració sensorial, l'ambient escolar sovint és hostil i insuportable. Les adaptacions sensorials les han de fer terapeutes ocupacionals especialitzats en integració sensorial. Cal disposar de TO's o bé permetre a les famílies facilitar el recurso i deixar d'impedir l'observacio per part de professionals externs i la formació a docents i orientadors

Llistat d'adhesions

Número d'adhesions1

Referència: II-PROP-2023-01-86503
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86503/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86503/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

3 a favor (100.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

A favor  

Cal afegir que també falten LOGOPEDES dins del sistema educatiu per estructurar i fer adaptacions visuals als continguts que es treballen. Les persones autistes amb bona capacitat necessiten suport visual per a no ser excloses del sistema. Han de ser persones especialitzades en autisme.
Les noves metodologies que impulsa el nou currículum dificulta enormement la inclusió perquè implica menys estructura i més soroll, per tant un patiment encara més gran

A favor  

Hi ha estudis que demostren les conseqüències per a persones autistes de la manca d'atenció als aspectes sensorials i de la manca de suport visual i estructura. Sabem que implica un major estat d'alerta, que implica més cortisol, i la conseqüent disminució del sistema immunitari. Per tant, podem afirmar que la manca de suports i adaptacions emmalalteix a les persones autistes. Si li afegim que el nou currículum potencia el treball cooperatiu creant un ambient sensorialment més insuportable. A més, es treballa menys amb material editat i restem suport visual i estructura. Estem maltractant a les persones autistes, generant una resposta biològica desmesurada al seu organisme que té conseqüències biològiques greus, tots els canvis són bons si els recursos en quant a inclusió estan presents i les persones autistes es poden regular i tenen adaptacions visuals que estructuren l'ambient.

A favor  

Si tenim un tumor cerebral no anirem a un podòleg per a que ens operi, no? Voldrem que ho faci un neurocirurgià.

Calen TERAPEUTES OCUPACIONALS especialitzades en integració sensorial, elles saben la diferència entre una rabieta i un meltdown i són les úniques que poden evitar que es maltracti a una persona que està patint quelcom semblant a un atac d'epilepsia, un meltdown es un colapse, es neurològic, no és un problema de conducta tot i que ho pugui semblar.
Calen LOGOPEDES que estructurin i adaptin visualment els materials a cada persona en funció de les seves necessitats.
Les mestres i orientadores fan el que poden amb bona voluntat però les adaptacions s'han de fer personalitzades adaptades a les necessitats de cada persona.

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...