" class="part-icon-bars">

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa

Fase 2 de 2
Retorn 22/05/2023 - 22/07/2023
Fases del procés

Augmentar les experiències vivencials dels i de les alumnes en entorns reals de feina i trobades amb professionals

19/01/2023 19:00  

Els estudis internacionals demostren que les activitats vivencials en l'àmbit professional no només milloren el benestar del alumnat sinó també els futurs resultats laborals dels joves. Un decret d'orientació educativa hauria de promoure'n l'augment: visites a empreses, estades educatives, xerrades amb professionals i fires de formació i ocupació. La col·laboració entre agents clau incloent l'administració local i el teixit esconòmic és necessària per a la gestió d'aquestes activitats.

Llistat d'adhesions

Número d'adhesions2

Referència: II-PROP-2023-01-86518
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86518/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/orientacio/f/3674/proposals/86518/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Conversa amb Hannes

Les experiències internacionals i estudis de referència demostren que quan els estudiants
pensen, exploren i experimenten possibles futurs laborals, no només es coneixen millor a ells
mateixos (les seves fortaleses, interessos i talents), sinó que també aconsegueixen millors
resultats laborals com a joves adults (p.ex. OECD 2021). Activitats basades en experiències
vivencials influeixen positivament en la motivació, el benestar i la salut mental dels joves
perquè quan els joves obtenen una idea més clara de totes les oportunitats existents, volen
comprendre els passos a donar per arribar-hi, són més feliços i se senten en major control de
les seves vides.

La gestió i coordinació d'aquestes activitats requereixen la col·laboració de diferents
agents clau, com ara administracions locals, serveis educatius territorials, centres
escolars, centres d'educació postobligatòria, el teixit productiu i les entitats socials.
L'administració local i els agents econòmics, com ara les cambres de comerç i les
patronals locals, s'encarreguen de gestionar i facilitar la recerca d'empreses que es
impliquen en les diferents activitats proposades.

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...