Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa
Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa
El rol del claustre en l’orientació
L’equip docent del centre, sota la coordinació i l’assessorament de l’equip d’orientació, hauria de tenir la responsabilitat de dissenyar i implementar totes aquelles accions i/o mesures que, des de les diferents matèries, contribueixin a enriquir la tasca orientadora que ja es fa des del departament d'orientació i en l'àmbit d'acció tutorial.
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
3 comentaris
Conversa amb Hannes
Partint de la premissa que l’orientació és una tasca que és corresponsabilitat de tot el professorat del centre educatiu, cal definir els diferents rols i tasques que tindrà el cos docent en el procés orientador.
En aquest sentit, proposem que l’equip docent del centre, sota la coordinació i l’assessorament de l’equip d’orientació, assumeixi la responsabilitat de dissenyar i implementar totes aquelles accions que, des de les diferents matèries, contribueixin a enriquir la tasca orientadora.
Això és molt bonic sobre el paper però té tots els números de sortir malament. Els suports visuals per a una persona autista els ha de fer una logopeda, les adaptacions en entorn natural una terapeuta ocupacional,...
Podem enviar sabaters q saben cosir cirurgies, de cosir en saben, no?
L'equip docent podem implantar però els materials s'han d'adaptar a les necessitats de casa criatura en funció de les dificultats. No es tracta de pictografiar tot pq és autista sinó de donar els suports adaptats a les necessitats de la persona
A partir d’aquesta línia de treball, plantegem la necessitat de que s’adoptin, per part dels diferents àmbits del centre, totes aquelles accions i/o mesures que condueixin a:
El disseny (i posterior implementació), per a les diferents etapes de l’Educació Secundària Obligatòria, d’activitats d’aula que incloguin aspectes que poden resultar d’interès per a l’orientació de l’estudiant en aquell àmbit específic. Aquestes activitats es faran sempre a l’empara dels diferents currículums de les assignatures, respectant-ne els fonaments i continguts que han de portar al desenvolupament competencial esperat i integrant l’aspecte orientador a través d’un procés d’infusionat amb els mateixos.
L’establiment dels objectius previstos, des del punt de vista de l’orientació, per a aquestes activitats i el disseny les eines de seguiment i avaluació necessàries que permetin contrastar-ne el grau de consecució.
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...