" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del procés

Formació específica de i en català en l'atenció al públic

14/04/2022 21:18  

En moltes ocupacions les persones que tenen un contacte amb el públic, usuaris, clients o pacients no tenen la formació suficient per poder atendre en català. Es tractaria de programar sessions breus però eficaces amb un mòdul comú i amb diferents mòduls en funció de la feina requerida. Atenció a la tercera edat, telefònica, seguretat, infermeria, cambrers. Curs retribuït, però només si la persona l'aprova d'una manera pràctica. Finançat administracions i empreses.



Número d'adhesions10

Referència: II-PROP-2022-04-83776
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/83776/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/83776/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Conversa amb Lluís de Yzaguirre i Maura

És una proposta molt bona, però hauria d'anar vinculada a la implicació de l'empresa. Sabem que en certs casos el treballador evita el català per indicacions superiors. Aquesta implicació de l'empresa s'hauria de traduir en el compromís de fer visible a la retolació que s'atén en català. En el cas de l'atenció telefònica, la locució de benvinguda hauria de ser d'entrada en català.

Molt d'acord amb la teva millora de la proposta: a) Fer visible que s'atén en català: b) Implicació de l'empresa o grup empresarial amb un acord o conveni o similar; c) Benvinguda inicial d'entrada en català. d) Altres mesures empresarials

Conversa amb Francesc Xavier Moncho

Sobre aquesta proposta hi ha una organització que es diu Tallers per la Llengua (https://www.tallersperlallengua.cat/) que fa formació sobre consciència lingüística i aprendre a mantenir converses bilingües català-castellà, tot mantenint el català com a llengua de comunicació sense sotmetre's al castellà.

Hola Francesc, sí conec aquests Tallers per la Llengua aquesta mesura té una altra finalitat. Aquesta proposta va adreçada a persones que no coneixen la llengua catalana i que tenen contacte amb el públic. Necessiten una formació intensiva per poder entendre i atendre en català els usuaris, o clients catalanoparlants (que potser mantenen el català)

Conversa amb Joan M. Serra

Molt d¡acord amb la proposta.

Gràcies

En el cas de formar a personal públic que atén de forma directa als/a les ciutadans/es de Catalunya, sobretot, crec que també s'hauria de tenir en compte l'ensenyament de la llengua de signes catalana, com a sistema lingüísitic propi de les persones sordes i sordcegues de Catalunya, tal com indica la Llei 17/2010 de 3 de juny, de la llengua de signes catalana, aprovada per unanimitat pel Parlament de Catalunya i emparant-nos en la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de la ONU, l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, la Llei d'Accessibilitat de Catalunya, el Pacte Nacional pel Dret de les Persones amb Discapacitat, etc., garantint el dret a la informació en equitat de condicions de tots els ciutadans de Catalunya.

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...