" class="part-icon-bars">

Pacte Nacional per la Llengua. Procés participatiu

Reconsiderarem pressupòsits, revisarem polítiques, renovarem compromisos i preveurem línies d’actuació per al futur per convertir la llengua en un punt de trobada i en una eina de cohesió social

Fase 3 de 3
Retorn 01/10/2022 - 03/10/2022
Fases del procés

Voluntariat per la llengua amb joves

28/04/2022 17:03  

Ara com ara, només es poden inscriure al Voluntariat per la llengua els majors d'edat, però cada vegada hi ha més necessitat i demanda de promoure parelles lingüístiques i grups de conversa i lectura fàcil entre l'alumnat dels instituts. Pot ser una activitat de servei comunitari a l'ESO. N'hi ha diverses iniciatives, però l'alumnat no es pot inscriure al programa.

Llistat d'adhesions

i 1 persona més (veure més) (veure menys)
Número d'adhesions4

Referència: II-PROP-2022-04-83834
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/83834/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/pacte-nacional-llengua/f/3462/proposals/83834/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Imatges relacionades

Comentaris més votats

1 a favor (33.3%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Em sembla una idea molt positiva. S'implica el jove que n'aprèn i s'implica el jove que ensenya.

A favor  

Ho trobo genial. Potser hi ha algun tema legal al mig quan es tracta de menors d'edat, però de la mateixa manera que existia el Pen Friends es podria fer ara amb adolescents nouvinguts, que no parlen ni tant sols el castellà i engrescar els alumnes d'ESO i Batxillerat a fer de padrins lingüístics. De la mateixa manera que hi ha padrins lectors a infantil, podrien haver padrins lingüístics a ESO i Batxillerat.

A la CAL (www.cal.cat), de la qual soc membre, hem tingut experiències diverses en col·laboració amb instituts, totes de conversa col·loquial: parelles lingüístiques entre alumnes (engegades a partir d'una sessió formativa amb suggeriments d'estratègia comunicativa), grups de conversa entre alumnes de 4t i gent adulta del barri que s'inicia en català (programa d'acció comunitària), i grups de conversa fora de l'horari escolar conduïts per professors en acció voluntària amb els qual hem tingut prèviament contacte i els hem transmès la nostra experiència amb grups d'adults (projecte Xerrem Junts). Estic segur que hi ha moltes possiblitats d'impuls de col·loquialitat catalana entre adolescents estudiants. Tot és posar-s'hi.

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...